maar omdat ik ook graag gelijk heb, maar ik geen tekst kan kopieeren hier op deze computer, kijk maar bij het CBR en zoek op aanhanger, dan zie je wel wie er gelijk heeft, en anders kopieer ik het thuis wel
C Rijbewijs.
Moderator: ruben
ach maakt mij toch geen drol uit, heb toch BE
hoef alleen nog op kogeldruk te letten, verder niet
maar omdat ik ook graag gelijk heb, maar ik geen tekst kan kopieeren hier op deze computer, kijk maar bij het CBR en zoek op aanhanger, dan zie je wel wie er gelijk heeft, en anders kopieer ik het thuis wel
- Philip R.J. Beekman
- Erelid
- Contacteer:
Rijbewijs
Heren,
Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar om een heleboel onduidelijkheid weg te nemen adviseer ik jullie om eens op de site www.ivw.nl te kijken en dan zoeken naar rijbewijs. Dit is de site van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Hier kun je alles vinden over rijbewijzen em chauffeursdiploma's.
Groeten,
Philip
Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar om een heleboel onduidelijkheid weg te nemen adviseer ik jullie om eens op de site www.ivw.nl te kijken en dan zoeken naar rijbewijs. Dit is de site van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Hier kun je alles vinden over rijbewijzen em chauffeursdiploma's.
Groeten,
Philip
Door het juiste te doen vreest gij niemand.
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Ik had aan het cbr gevraagd of een ccvb verplicht is als hobby chauffeur.
Dit kreeg ik als antwoord.
Indien u niet beroepsmatig rijdt is een chauffeursdiploma niet verplicht. Dit moet natuurlijk wel aantoonbaar zijn. Daarnaast bestaan er inderdaad een aantal uitzonderingen, deze kunt u vinden op de website van IVW.nl of contact opnemen met IVW op 088 489 00 00.
Gelijk de vraag, wat nou als ik toch ineens beslis na een jaar of 10 om beroepschauffeur te worden, maar ik heb de verplichte cursus niet gevolgd i.v.m. hobby rijden moet ik dan al mijn examens herhalen of ga ik dan als nog op die 35 uurs cursus en krijg ik dan weer code 95 op mijn rijbwijs.
Indien u de vakbekwaamheid laat verlopen, kunt u deze weer behalen door 35 uur nascholing te volgen.
------------------------------------------------------------
Maar je kan niet je C rijbewijs halen zonder de vakken techniek-verkeer en administratie te doen.
Als je geen ccvb wenst, krijg je dezelfde vakken maar iets minder vragen op het cbr.
Dus vandaar dat ik wel voor ccvb ben gegaan.
Ben alleen bang, dat als ik mijn ccvb laat verlopen en ik wil over 10 jaar ofzo er gebruik van maken, dat de boel zo weer veranderd is, dat je toch weer examen moet doen, je weet het niet in dit land he
Dus ik denk dat ik gewoon de nascholing ga volgen, zit ik altijd safe.
Dit kreeg ik als antwoord.
Indien u niet beroepsmatig rijdt is een chauffeursdiploma niet verplicht. Dit moet natuurlijk wel aantoonbaar zijn. Daarnaast bestaan er inderdaad een aantal uitzonderingen, deze kunt u vinden op de website van IVW.nl of contact opnemen met IVW op 088 489 00 00.
Gelijk de vraag, wat nou als ik toch ineens beslis na een jaar of 10 om beroepschauffeur te worden, maar ik heb de verplichte cursus niet gevolgd i.v.m. hobby rijden moet ik dan al mijn examens herhalen of ga ik dan als nog op die 35 uurs cursus en krijg ik dan weer code 95 op mijn rijbwijs.
Indien u de vakbekwaamheid laat verlopen, kunt u deze weer behalen door 35 uur nascholing te volgen.
------------------------------------------------------------
Maar je kan niet je C rijbewijs halen zonder de vakken techniek-verkeer en administratie te doen.
Als je geen ccvb wenst, krijg je dezelfde vakken maar iets minder vragen op het cbr.
Dus vandaar dat ik wel voor ccvb ben gegaan.
Ben alleen bang, dat als ik mijn ccvb laat verlopen en ik wil over 10 jaar ofzo er gebruik van maken, dat de boel zo weer veranderd is, dat je toch weer examen moet doen, je weet het niet in dit land he
Dus ik denk dat ik gewoon de nascholing ga volgen, zit ik altijd safe.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
jerry
- Vierwielend Vooruit
vandaag op kantoor op de zaak gehoord en gelezen :
Vanaf 01-03-2009 zijn chauffeurs verplicht nascholing te volgen om de bevoegdheid te behouden om in het transport werkzaam te mogen blijven. Chauffeurs moeten elke 5 jaar 35 uur nascholing volgen met een minimum van 7 uur per keer. maar nou is de vraag ook voor de hobby chauffeur? na het krijgen van een brief met een melding van een info avond over dat onderwerp hebben we ook op internet gekeken zo als in de brief gemeld en daar stonden de uitzonderingen op de verplichte nascholing .
dat zijn als je van voor voor 1955 bent dat je der buiten vald .
of minder dan 12 uur per week rijd op de vrachtwagen voor een baassie je vrij gesteld bent van die onzin. dus voor ons zowiezo vallen we der buiten en hoeven infijte niet weer extra les en zo te nemen
goedkoper en kost minder tijd en overbodig voor ons
dit wou ik ff laten weten de groetjes jerry
Vanaf 01-03-2009 zijn chauffeurs verplicht nascholing te volgen om de bevoegdheid te behouden om in het transport werkzaam te mogen blijven. Chauffeurs moeten elke 5 jaar 35 uur nascholing volgen met een minimum van 7 uur per keer. maar nou is de vraag ook voor de hobby chauffeur? na het krijgen van een brief met een melding van een info avond over dat onderwerp hebben we ook op internet gekeken zo als in de brief gemeld en daar stonden de uitzonderingen op de verplichte nascholing .
dat zijn als je van voor voor 1955 bent dat je der buiten vald .
of minder dan 12 uur per week rijd op de vrachtwagen voor een baassie je vrij gesteld bent van die onzin. dus voor ons zowiezo vallen we der buiten en hoeven infijte niet weer extra les en zo te nemen
dit wou ik ff laten weten de groetjes jerry
-
Hoppa69
Das waar jerry.
Maar ik heb het al eerder gezegd.
Om te kunnen lessen en af te kunnen rijden MOET je verkeer-administratie en techniek hebben gedaan.
Als je niet voor chauffeursdiploma gaat, dan krijg je toch die drie vakken.
Het is net zo duur, het scheelt op examen een paar vragen.
Kan je het net zo goed wel doen.
En nu ik het toch heb, ga ik het toch behouden, na die 35 uur heb je geen examen, dus je hoeft alleen je smoel te laten zien.
En zo'n extra papiertje in deze tijden is altijd lekker, je weet het nooit.
Krijg je de zak, kan je misschien altijd tussen door ff aan de gang als chauffeur, d'r mot toch brood op de plank komen.
M.v.g.r. Ruud
Maar ik heb het al eerder gezegd.
Om te kunnen lessen en af te kunnen rijden MOET je verkeer-administratie en techniek hebben gedaan.
Als je niet voor chauffeursdiploma gaat, dan krijg je toch die drie vakken.
Het is net zo duur, het scheelt op examen een paar vragen.
Kan je het net zo goed wel doen.
En nu ik het toch heb, ga ik het toch behouden, na die 35 uur heb je geen examen, dus je hoeft alleen je smoel te laten zien.
En zo'n extra papiertje in deze tijden is altijd lekker, je weet het nooit.
Krijg je de zak, kan je misschien altijd tussen door ff aan de gang als chauffeur, d'r mot toch brood op de plank komen.
M.v.g.r. Ruud
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
De kosten voor een C-rijbewijs.
Als je voor alles in 1 keer slaag.
Tussen door veranderd er van alles en ook prijzen, dus het kan wat duurder of goedkoper zijn bij jouw in de buurt.
C.C.V.B 1050 euro
Medische keuring 82,50 euro
1 Les uur 65 euro
C examen 130,45 euro
Gebruik voertuig tijdens examen 112,50
Eigen verklaring 20,45 euro
Administratiekosten 30,00 euro
Aanvraag nieuw rijbewijs 31,00 euro
Pasfoto
En voor aanhanger ga ik 72,50 euro betalen voor 1 lesuur
En omdat ik graag met daglicht les neem ik er elke keer een vrije dag voor.
Heb nu precies mijn 17 roosterdagen ervoor gebruikt, nu ga ik over naar mijn snipperdagen.
Als je voor alles in 1 keer slaag.
Tussen door veranderd er van alles en ook prijzen, dus het kan wat duurder of goedkoper zijn bij jouw in de buurt.
C.C.V.B 1050 euro
Medische keuring 82,50 euro
1 Les uur 65 euro
C examen 130,45 euro
Gebruik voertuig tijdens examen 112,50
Eigen verklaring 20,45 euro
Administratiekosten 30,00 euro
Aanvraag nieuw rijbewijs 31,00 euro
Pasfoto
En voor aanhanger ga ik 72,50 euro betalen voor 1 lesuur
En omdat ik graag met daglicht les neem ik er elke keer een vrije dag voor.
Heb nu precies mijn 17 roosterdagen ervoor gebruikt, nu ga ik over naar mijn snipperdagen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.