As weer opgebouwd zoals het hoort.
Nou heb ik wel een conus die past.
Ondertussen ook aan het instructie boekje gekomen.
Staat in dat je in de auto stand moet calibreren met een 13 inch velg en in vrachtwagen stand met een 22.5 inch velg.
Dus 13 inch velg gekocht en bij de banden boer laten balanceren, zodat ik zeker weet dat die 0 is.
Die knoppen hebben wat ruimte, dus die gaan er af.
Toch gaf die af en toe ineens 5 of 15 gram toevoegen aan.
En als je er een flinke slinger aan geef, dan hoor ik het voorste lager.
Dus de gehele winkel uit elkaar gerukt om de lagers te vervangen.
In de rem zit ook een lager maar daar is echt niks mis mee, rem doet het niet i.v.m. een kapote solenoid.
Heb een andere besteld.
Balanceerapparaat staat weer geheel in elkaar en werkt goed.
Moest nog op zoek naar een R22.5 velg om de vrachtwagenstand te kunnen calibreren.
Heb een velg gevonden in de juiste maat, hadden ze met band en al een wegwijzer van gemaakt.
Dus bovenop zat een plaat gelast, heb alle zooi verwijderd en met de naaldenbikhamer schoon gemaakt.
Nu in de verf, als deze droog is kan ik ermee na de bandenboer om te laten balanceren.
Kwam dit tegen op youtube.
Lijkt mij wel handig met die unimog velgen.
Zal mindere kwaliteit zijn maar gevonden op ebay. link
Met versturen 89.50 euro.
Heb alleen om te proberen unimogs met binnenband maar dat zijn ook tubeless velgen.
Paar rondjes op de band gelopen en toen liet die al los.
Andere zijde ook los gelopen.
Vet er op en lepel er in getrapt.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op ma 29 jul 2019 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zorgen dat je in het verlengde zit en niet in zo'n open stuk van de velgrand terecht kom.
Op youtube zie je ze overal de band vanaf achteren er af halen maar bij de unimog velgen zit de verdieping aan de voorzijde.
En je moet er voor zorgen dat die band daar in terecht komt.
Die verdieping bedoel ik dus.
Je binnenband vult al deze ruimtes op, of die dat nou echt leuk vindt, weet ik niet.
Heb er nog geen last mee gehad maar het is niet zoals het hoort, vlak met een velglint.