Vanmiddag na het oldtimerfestival in Moerdijk begonnen aan het afstellen van de koppeling, aangezien deze een behoorlijke slag had waarin niks gebeurde, en het schakelen ook zwaarder gaat, dus de koppeling komt niet goed vrij.
Volgens het boekje begonnen met de stelbout afstellen bij de as van het druklager. Maar door modder en troep zat dit alles zo goed vast dat ik het afstelstukje los heb genomen, en in de bankschroef lekker gangbaar heb gemaakt. Na dit gedaan te hebben weer verder gegaan met het afstellen, alleen greep de druklager as niet goed in het druklager, dekseltje van de versnellingsbak af, en het druklager goed gelegd. Alleen zag ik toen ook dat de ring van het druklager, waar al die veertjes aan vast zitten, scheef er op zat. de onderkant van de ring zit dus zeg maar meer richting het motorblok, en de ring zit er overdreven gezegd diagonaal in. Ik twijfel of dit wel de bedoeling is. Iemand ervaring hier mee?
(ik probeer een foto toe te voegen, maar dit lukt nog steeds niet. Krijg een melding dat de bijlagequota is bereikt?????)