Berichtdoor Jop » di 17 apr 2012 12:22
update van de wagen:
een tweede laklaag eroverheen gezet dit weekend en de stikkers aangebracht. wat een verschil met het begin zeg, het begint er goed uit te zien.
de bougies eruit gehaald en het viel me op dat 5 en 6 biede erg zwart waren en een kool/roet verbinding hadden tussen de elektroden. schoongemaakt en de elektroden meer uit elkaar gezet. cilinder 1 en 2 waren juist weer een stuk witter in de bougie.... erg vreemd. de motor loopt verder netjes rond, maar nog geen olie vervangen. wel al van 2 tandwielkasten de olie vervangen (rechter voorwiel e, verdeelkast rechts) daar kwam aardige donkere zooi uit en ook wat te weinig, heb ik het idee. met de nieuwe olie is het wel meteen te merken dat het soepeler draait als je het wiel met de hand rond gooit.
de rem van het rechter voorwiel is ook klaar. de tip van de vaste nippel in de bankschroef zetten heeft gewerkt. ik heb de remcilinder van achter die vast zat kunnen reviseren en die zit nu voorop. rem nippel van de oorspronkelijke remcilinder kwam netjes los dacht ik, totdat bleek dat al het schroefdraad nog in de nippel zat en ik dus een mooi glad gat in het aluminium huis had daar waar ik de nieuwe ontluchtings nippel in wilde zetten. ook de expansiecilinder gereviseerd.
een probleem was dat de remtrommel vol olie zat. remolie van de lekkende oude cilinder. de remvoering zat dus vol olie. die heb ik eerst proberen schoon te maken met remreiniger wat dus niet werkt en daarna heb ik er de brander op gezet, wat dus een stuk beter werkt en de olie netjes verbrand. je krijgt dan weer een redelijk schone remvoering. niet bepaald ideaal, maarja. de remvoering was nog ongeveer nieuw. heeft er iemand ervaring mee om het weer schoon te krijgen of moet er toch maar nieuwe remvoering op.
nog 1 wiel te gaan en dan is alles vernieuwd aan het remsysteen. de hydrovak doet het ook weer uitstekend en ik ga vandaag de andere remcilinder die van achter komt ook reviseren, zodat die ook naar voren kan.