aanhanger voor wep

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

jabami
Cabine Coureur
Contacteer:

Berichtdoor jabami » di 29 nov 2011 20:42

En had de FEHAC niet ooit zo'n trekhaken-op-kenteken-zet-actie?
Ja dat klopt.
Mijn 328 kocht ik in 2004 en in 2005 is de trekhaak op kenteken gezet.

Ik had toen papieren van de Fehac gekregen, ingevuld en teruggestuurd naar de Fehac.
Die controleerde het en stempel de het af.
Dat afgestempelde formulier stuurde samen met je kentekenbewijs naar de RDW en het kenteken werd aangevuld met de trekhaakgewichten.

Geremd 3 ton en ongeremd (mits de aanhangwagen van voor 1-7-1967 is) 3190 kg

Jan.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » di 29 nov 2011 20:42

Hadden ze toen zeker en gelijk 50 % verhoging.

Dat heb ik op de 126 dus toen gelijk gedaan. 8)

Ook even de actie van de enkel asser op kenteken gehad van de fehac.

Toen dus ook gelijk gedaan.

Nou hopen dat die van de trekhaak ooit nog is komt voor de 328.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » di 29 nov 2011 21:17

Klinkt mij in de oren dat met die Fehac actie er een precedent is waardoor ook andere weps een aanhangergewicht kunnen krijgen?

Met andere woorden: dan kun je toch zeggen "Ja maar Ruud heb het ook gekregen dus nou wil ik het ook -> Mwwèè *keel opzetten doet*

Of in het zeeuws: "Wâjieehèmôkkokhè" :mrgreen: :mrgreen:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » di 29 nov 2011 22:52

Peen. :lol:

Die keurmeester werkt bij de rdw in waddinxveen, heeft een groen hart, dus niet geschoten is altijd mis.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dikkedaf
Hercules Held

aanhanger voor web

Berichtdoor Dikkedaf » di 29 nov 2011 22:56

Hadden ze toen zeker en gelijk 50 % verhoging.

Dat heb ik op de 126 dus toen gelijk gedaan. 8)

Ook even de actie van de enkel asser op kenteken gehad van de fehac.

Toen dus ook gelijk gedaan.

Nou hopen dat die van de trekhaak ooit nog is komt voor de 328.
Klopt Hoppa,

Idd is er in het verleden een trekhaakactie geweest van de Fehac, voor mijn YA 314, 328 en 126 heb ik de trekhaak op kenteken laten zetten, voor deze 3 voertuigen is het geremd aanhangergewicht 2 ton, ongeremd 750 kg. Uitzonderlijk is dat op het kentekenbewijs van de YA 328 staat vermeld dat ongeremd 2 ton mogelijk is, indien de getrokken geremde aanhanger is voorzien van een kentekenbewijs met een datum eerste toelating van voor 1-7-1967.

Helaas lag mijn Ben Hur uit elkaar tijdens de keuringsactie voor de deze aanhangers bij de RDW in Zwolle. :evil: De bouwjaarverkaring heb ik nog wel, dus als de RDW weer eens overstag gaat...
Overigens kan een Ben Hur ook goed achter een YA 126 of YA 314. Deze aanhangers zijn wat lichter dan de Polynorm, hierdoor heb je tot 750 kg meer "netto last" en hebben ze ook een steunwiel dat wel handig is bij het verplaatsen.

Grtn,
Erik
De YA 318, mother of the "Dikke Daf"

Koenzie
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor Koenzie » wo 30 nov 2011 17:14

Pfff, wat een goede allemaal, ik ga mijn papieren er ook maar eens op na slaan... Moet ook nog eens gaan kijken of het lukt om mijn aanhanger op kenteken te krijgen :)
Kijk ook eens een keer op http://www.hoogsterang.nl - Voor al uw feesten, evenementen en bedrijfsuitjes! (Natuurlijk helemaal in leger stijl en met medewerking van de ya 126)

Kees64
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Kees64 » wo 30 nov 2011 19:02

Pfff, wat een goede allemaal, ik ga mijn papieren er ook maar eens op na slaan... Moet ook nog eens gaan kijken of het lukt om mijn aanhanger op kenteken te krijgen :)
Zo'n kenteken op je aanhanger heeft volgens mij alleen nut als op je kentekenbewijs van je daf staat dat je ook meer als 750 kilo erachter mag hangen.

Groet
Kees

Koenzie
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor Koenzie » do 01 dec 2011 10:34

Heb even gekeken, er staat helaas geen trekgewicht op mijn kenteken :( Hoe/wat/waar kan ik dit laten aanpassen? En kan ik er meer gewicht op krijgen als ik er een burger trekhaak onder zet?
Kijk ook eens een keer op http://www.hoogsterang.nl - Voor al uw feesten, evenementen en bedrijfsuitjes! (Natuurlijk helemaal in leger stijl en met medewerking van de ya 126)

Koenzie
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor Koenzie » do 01 dec 2011 11:09

Dit is mijn typeplaatje trouwens, krijg ik dit op kenteken?

Afbeelding

Koenzie
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor Koenzie » do 01 dec 2011 16:22

Lekker kort antwoord van de FEHAC
"Niet meer mogelijk.
Zonder lading rijden."

"Beste, Zijn er nog mogelijkheden om een 1 tons ongeremde Polynorm leger aanhanger te laten keuren en op kenteken te laten zetten? Zo ja, wat moet daar voor gebeuren? Zo nee, wat zijn dan de mogelijkheden met zo'n type aanhanger? Alvast bedankt! met vriendelijke groeten, Koen"
[/quote]

Terug naar “Overig”