YK 314

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

JochemA
Hercules Held

YK 314

Berichtdoor JochemA » ma 07 feb 2011 22:00

Vorige week opgehaald, een nieuwe aanwinst!! Een YK 314 zo goed als nieuw.. Nog nooit door een kwast geraakt... En nog maar een 1789 km gedraaid. Wij geloofden het eerst ook niet maar na wat zoek werk krijg ik toch het gevoel dat het kan kloppen. De lier zat nog helemaal netjes op de trommel en in het vet. De onderkant is zo schoon en mooi dat je gewoon niet weet wat je ziet.
Had al die jaren stil gestaan en heeft alleen last van wat oppervlakkige roest. We hebben hem netjes opgesleept (cardanas los), nadat we thuis kwamen heb ik de filters vervangen en verschoont, even de carburateur schoongemaakt... Verse benzine erbij met wat octaanbooster vanwege de leeftijd van de reeds aanwezige 75 l benzine. En toen even laten rondgaan en starten maar, hij kwam vrij snel tot leven!!! Wat een mooi moment is zoiets!!!Het enigste wat niet in orde is, dat de cilinder van de kipinstallatie wat olie lekt.. Maar dat komt denk ik door het lange stilstaan en niet gebruiken...

Foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het boordgereedschap trof ik zo aan!
Afbeelding
Banden zijn allemaal zo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Staat ie naast z'n grote broertje, wachtend op de rdw keuring.. Kenteken was van de YA328!
Afbeelding

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » ma 07 feb 2011 22:29

Echt, hoe vind je zo een prachtexemplaar!! Veel plezier ermee, en meenemen naar de meetings he :lol:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos), DE-47-36 (Dodge)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

wegmann
Hercules Held

Berichtdoor wegmann » ma 07 feb 2011 22:56

Mooie strak kiepertje :D zo te zien is de daf 1 van de serie kiepers die een totale revisie hebben gehad in de CW utrecht. Daarna verdween die dan direct in een mobcomplex en reed alleen af en toe voor onderhoud of oefening.
Dattie in de CW is geweest kan je oa. zien aan de tellers, lichtschakelaar op het dashbord en de zwarte draadboom.. De CW leverde wel vakwerk, revisie auto's waren echt zo goed als nieuw.
Veel plezier ermee, knap 'm netjes op maar hou rekening met nogal wat stilstandsschade, dat duikt vanzelf wel op...... 8)

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser

Berichtdoor bastiaan » di 08 feb 2011 19:44

mooie daf hoor ! maare zit er nou geen vloer in die nissehut/loods ?

succes met schilderen/opknappen.

gr bastiaan

Gertjan
Hercules Held

Berichtdoor Gertjan » di 08 feb 2011 19:58

@ Dikkie

Op Marktplaats :lol: :lol:

JochemA
Hercules Held

Berichtdoor JochemA » di 08 feb 2011 22:37

mooie daf hoor ! maare zit er nou geen vloer in die nissehut/loods ?

succes met schilderen/opknappen.

gr bastiaan
Nee klopt hahaha, de nissehut staat net een 1,5 week.. En zo ver was ik nog niet gekomen. Moet hem nog uitvullen etc etc!! Maar ook dat gaat goedkomen.

JochemA
Hercules Held

Berichtdoor JochemA » di 08 feb 2011 22:38

@ Dikkie

Op Marktplaats :lol: :lol:
Inderdaad, en meegenomen voor een hele leuke prijs!

Terug naar “Overig”