ya 328

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » zo 16 jan 2011 21:47

Geloof dat dit toch ook een hele mooie is geworden. 8)

http://www.gaf92.nl/storys/index.php?fu ... ory&id=105
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » ma 17 jan 2011 18:55

Nieuwe keerring gemonteerd.

Afbeelding

Weer afgeplakt en alles in de groen gezet, spatborden waren niet helemaal gedekt, dus daar een 2e laag overheen.

Kunnen we morgen hopelijk weer is wat monteren.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

louis111
Matgroentje

ya 328

Berichtdoor louis111 » ma 17 jan 2011 20:29

Hoi Ruud,

Ben een maandje weggeweest en zit nu lekker te genieten van jouw project en de haarscherpe fotos. :D

Hoppa69

Re: ya 328

Berichtdoor Hoppa69 » di 18 jan 2011 20:26

Hoi Ruud,

Ben een maandje weggeweest en zit nu lekker te genieten van jouw project en de haarscherpe fotos. :D
Dat lees ik graag. 8)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Plaatjes gemaakt voor de knipperlichten.

Afbeelding

Dashbord gemonteerd.

Afbeelding

Dit wordt toch een eind fijner om te monteren, zo zonder die plaat, anders moet alles door dat kleine klote gat en een hoop getob.

Afbeelding

Ringen maken voor achter de klokken.

Afbeelding

Afbeelding

Al het 1 en ander aangesloten, zoals gezegd, erg fijn om er zo bij te kunnen.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

wegmann
Hercules Held

Berichtdoor wegmann » di 18 jan 2011 22:40

Vroegâh zat er achterin een TH vaak een formulier om wijzigings /verbeterings voorstellen te doen aan het betreffende stuk materieel. Niet dat het vaak gehonoreerd werd maar als je echt een goed plan had kon het nog wel eens een kleine premie of vrije dag opleveren.
Wat mij betreft verdien je met die demontabele frontplaat met terugwerkende kracht nog een beloning...... 8) Wat heb ik m'n rug gebroken onder dat dashbord of geirriteerd als je alle stekkers van de verlichtingsschakelaar of weer eens los trok wanneer je dat montageplaatje loshaalde :evil: en hoe simpel is de oplossing :lol:

Wat betreft je stuur....ben bang dat je nog wel eens spijt kan krijgen van dat stralen... constant pik zwarte handen..... :cry:

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » di 18 jan 2011 23:05

Vroegâh zat er achterin een TH vaak een formulier om wijzigings /verbeterings voorstellen te doen aan het betreffende stuk materieel. Niet dat het vaak gehonoreerd werd maar als je echt een goed plan had kon het nog wel eens een kleine premie of vrije dag opleveren.
Wat mij betreft verdien je met die demontabele frontplaat met terugwerkende kracht nog een beloning...... 8) Wat heb ik m'n rug gebroken onder dat dashbord of geirriteerd als je alle stekkers van de verlichtingsschakelaar of weer eens los trok wanneer je dat montageplaatje loshaalde :evil: en hoe simpel is de oplossing :lol:

Wat betreft je stuur....ben bang dat je nog wel eens spijt kan krijgen van dat stralen... constant pik zwarte handen..... :cry:
Leuk verhaal, zeker van iemand die naar mijn weten alleen van origineel houdt. 8)

Wat betreft het stuur, bedankt voor de tip, normaal zijn ze spekglad, dus denk dat ik er dan een laagje blanke lak overheen doe.

Stuur had allerlei kleurtjes opgedaan in al die jaren, was echt geen porem.

En als het stuur niet bevalt, mail ik wel met daan.

Goeie gast en heeft hier en daar een 328 uit elkaar gehaald, die zal nog wel een stuurtje hebben liggen maar voorlopig is het nog niet aan de orde.

Heb net wel is flink over het stuur gewreven maar er gebeurt niks.

Of omdat ik geen zweet handen heb nu of omdat ik alleen de verf verwijderd heb en niet de zandstraal heel lang op 1 plek heb gehad maar een beetje er overheen alla franse slag.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 19 jan 2011 20:29

Contactschakelaar,startknop en luchtkraan ruitenwissers gemonteerd.

Afbeelding

Leidingwerk voor de ruitenwissers schoon gemaakt, recht gebogen en weer in de juiste vorm gevouwen en geverfd.

Afbeelding

Al wat aan draden aan het uitzoeken, wordt niks meer met soldeer gedaan maar alles met ampjes en adereindhulzen.

Afbeelding

Enige wat ik anders aansluit als in het schema staat is dat als de contactschakelaar uit is dan doet de startmotor het ook niet.
Normaal kan je wel starten zonder het contact aan, hij slaat alleen niet aan dan.
Zal wel ergens goed voor zijn, maar ik vindt het niet makkelijk.
En omdat ik er vanaf de achterzijde lekker bij kan, worden de draden zo op lengte gemaakt dat vanaf de voorzijde de kleppen, waarmee het origineel open moet, niet meer open kunnen.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur

Berichtdoor harley jack » wo 19 jan 2011 20:40

Wordt echt netjes :lol: maar nu je toch aan het breien bent kan jij mischien mij een tip geven 8) ik heb nou bij mij het schroefje van de zoemmer uit staan want hij blijf zoemen :( nee ik heb geen last van bijen.
CHROME WON´t BRING YOU HOME

wegmann
Hercules Held

Berichtdoor wegmann » wo 19 jan 2011 20:46

Startmotor draaien zonder dat contact aan hoeft is handig bij compressie meten.... ennuhhh...... wij gebruikten in het mobcomplex nog wel eens die mogelijkheid om een voertuig een klein stukje te verplaatsen.... 1 laag en dan op de startmotor..gaat prima... 8)

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 19 jan 2011 21:50

Wordt echt netjes :lol: maar nu je toch aan het breien bent kan jij mischien mij een tip geven 8) ik heb nou bij mij het schroefje van de zoemmer uit staan want hij blijf zoemen :( nee ik heb geen last van bijen.
Als het voorheen gewoon goed werkte.

Denk ik dat het contactje in je luchtdrukmeter blijft plakken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 19 jan 2011 21:52

Startmotor draaien zonder dat contact aan hoeft is handig bij compressie meten.... ennuhhh...... wij gebruikten in het mobcomplex nog wel eens die mogelijkheid om een voertuig een klein stukje te verplaatsen.... 1 laag en dan op de startmotor..gaat prima... 8)
Kleine moeite om dan ff de schroef van je ontsteking af te draaien.

En een klein stukje verplaatsen in 1 laag, ach zo lang ik niet stil komt te vallen op een spoorwegovergang, is er niks aan de zeis. :lol:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 jan 2011 20:34

Maar is aan de lichtschakelaar gaan beginnen.

Afbeelding

Wist nog van de laatste keer dat je wat moet jutteren wilde ik dat de verlichting aan ging.
Dus de boel maar is open maken.
Bleek er 1 punt iet wat verbrand te zijn net zoals het contact wat hij raakt.

Afbeelding

Kan er ook uit.

Afbeelding

Dan kan het asje er uit en kan je de boel is voorzien van wat nieuw vet.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 jan 2011 20:36

Ik heb nog een schakelaar liggen, die ziet er netter uit.

Afbeelding

Als je aan de buitenzijde de aansluiting los schroefd dan kan hij van binnen er uit, daar ik de draden er aan vast wil maken ga ik dat eerst doen voor hij weer dicht gaat.

Afbeelding

De aansluitingen zijn van messing maar het koppelstukje heeft ijzer van binnen, allemaal zijn ze kapot of verroest, dus slechte verbindingen.

Afbeelding

Aansluiting schoon gemaakt.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 jan 2011 20:36

Bovenkant punt er af gezaagd.

Afbeelding

In de draaibank een gat er in geboord, er een stukje soldeer ingestoken en de draad die er in moet alvast gesoldeerd.
Zag geen andere manier dan solderen, maar de oude stekkers zaten ook gesoldeerd en die zaten na 55 jaar nog vast, dus dit moet ook wel goed gaan.

Afbeelding

Vervolgens de verfstripper er op net zo lang tot het soldeer smelt en dan de draad er in steken.
Het te solderen stukje moet zo min mogelijk contact maken met de bankschroef anders heb je teveel warmte afgifte en krijg je je soldeer niet vloeibaar, vandaar dat boutje er onder.

Afbeelding

Krimpkousje en nummer er aan.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 jan 2011 20:37

Alles klaar, kan hij weer in elkaar.

Afbeelding

Die zit.

Afbeelding

Heb alle klokken ook voorzien van een extra aardedraadje, laatst flikkerde de verlichting een beetje en nu met die nieuwe verf denk ik niet dat het beter is geworden.
En zo wel.

Afbeelding

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Terug naar “Projecten”