[DM-62-40] Project Bugs
Moderator: ruben
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Als je toch je spruitstukpakking gaat wisselen en ook kleppen wil stellen kan je dat het beste combineren. Kleppen stellen zonder spruitstuk gaat een stuk makkelijker
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 516
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Daar gaat de hele verrassing.
Heb 2 kleppendeksel pakkingen gehaald, moet binnenkort kleppen stellen dus stel dat de oude stuk gaan, dan heb ik vast nieuwe.
Een aantal onstekings onderdelen om diverse ontstekingen compleet te maken als reserves.
Lading kurken pakkingen voor de welbekende benzinepompglaasjes.
Rupper doppen waar de vloerplaten op liggen.
En nog e.e.a. aan klein spul.
Oeps
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Afijn, die gaatjes in de rand van de bak wil ik van af.
Deze week stond er tijdens mijn wacht niemand op de agenda dus had ik de avond voor mezelf. Meteen Bugsje van stal getrokken en binnengezet.
rondom de gaatjes verf verwijderd, kan dat ook niet affikken
Hoekje voorin de bak idem
Op dit forum gelezen, volgens mij bij Ruud. Plaatje koper erachter
Deze week stond er tijdens mijn wacht niemand op de agenda dus had ik de avond voor mezelf. Meteen Bugsje van stal getrokken en binnengezet.
rondom de gaatjes verf verwijderd, kan dat ook niet affikken
Hoekje voorin de bak idem
Op dit forum gelezen, volgens mij bij Ruud. Plaatje koper erachter
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Dan schijt je zo die gaten vol
Aan de bovenkant idem. Plaatje koper vanaf onderkant met lijmklem erop drukken en branden maar
Daarna slijptol met lamellenschijfje er overheen, en het is weer glad. Als dat straks in de verf staat zie je het niet meer.
Aan de bovenkant idem. Plaatje koper vanaf onderkant met lijmklem erop drukken en branden maar
Daarna slijptol met lamellenschijfje er overheen, en het is weer glad. Als dat straks in de verf staat zie je het niet meer.
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Dan alle kale plekken in de zinkspray
En nadat de zinkspray stofdroog was heb ik Bugsje weer naar zijn schuur gereden. Ik kan binnenkort weer verder met de gehele bak schuren/schilderen
En nadat de zinkspray stofdroog was heb ik Bugsje weer naar zijn schuur gereden. Ik kan binnenkort weer verder met de gehele bak schuren/schilderen
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Lijkt het op de foto zo of toch gewoon minstens 1 gaatjes strip aan de achterkant eraf gehaald?
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Klopt. Zijn er nu alle 4 af.
- alexgeertsema
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 212
- Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
- Locatie: Stadskanaal
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Hey Dikkie,Mei 2017 ben ik begonnen aan een rijbewijs passend bij de YB..
vraagje he
ik zit vanwege toekomstplannen ook even te kijken naar het c rijbewijs gebeuren.
c1= tot 7500kilo
C = tot 50.000 kilo
C is dan ook wel weer wat duurder natuurlijk
Ik was benieuwd waar jij voor hebt gekozen..
En uiteraard mijn vraag:
Zal ik spijt gaan krijgen als ik voor een c1 kies?
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Ligt aan jouw plannen. Ik heb gekozen voor volwaardig C.
C1 is het zgn. camperrijbewijs, tot 7.5 ton. Helaas weegt de takeldoos 17,5 ton dus dat word hem niet echt.
C1 betekend qua praktijklessen eigenlijk GEEN verschil, je zal hetzelfde programma moeten beheersen. De wagen is hooguit wat lichter. Maar om geen 2 voertuigen in het rijschoolwagenpark te hoeven hebben word meestal C1 gelest in een C voertuig. Tevens krijg je bij C1 hetzelfde theorie examen waar je als enige verschil, 2 fouten meer mag maken. Oftewel als je gewoon leert voor je theorie maakt dat ook niks uit. Het onderdeel administratie/rij-rusttijden hoef je niet te doen, maarja als je voor C gaat voor hobby mag je het na je examen gewoon weer vergeten
Ik zou voor C 2500 euro kwijt zijn (als ik praktijk in 1x had gehaald.. ) en voor C1 ongeveer 2000 tot 2200 euro.
Dus welke wil je? Dat hangt af van jouw plannen. Als je een 314 wil kan het, een 328 word wat lastig, een 616/626 word onmogelijk. En houd ook in het achterhoofd dat je met C óók C1 krijgt.. Je hoeft voor deze hobby geen code 95 te halen, dat scheelt veel geld en moeite. En E achter C is alleen nodig als je daadwerkelijk van plan bent om met een AHW te rijden. Misschien dat ik die ook ooit nog doe, nu ff niet.
Dus terugkomend op je vraag, krijg je spijt van C1? Dat weet ik niet, ligt er helemaal aan wat jij wilt. In mijn geval zou het zonde van het geld zijn.
C1 is het zgn. camperrijbewijs, tot 7.5 ton. Helaas weegt de takeldoos 17,5 ton dus dat word hem niet echt.
C1 betekend qua praktijklessen eigenlijk GEEN verschil, je zal hetzelfde programma moeten beheersen. De wagen is hooguit wat lichter. Maar om geen 2 voertuigen in het rijschoolwagenpark te hoeven hebben word meestal C1 gelest in een C voertuig. Tevens krijg je bij C1 hetzelfde theorie examen waar je als enige verschil, 2 fouten meer mag maken. Oftewel als je gewoon leert voor je theorie maakt dat ook niks uit. Het onderdeel administratie/rij-rusttijden hoef je niet te doen, maarja als je voor C gaat voor hobby mag je het na je examen gewoon weer vergeten
Ik zou voor C 2500 euro kwijt zijn (als ik praktijk in 1x had gehaald.. ) en voor C1 ongeveer 2000 tot 2200 euro.
Dus welke wil je? Dat hangt af van jouw plannen. Als je een 314 wil kan het, een 328 word wat lastig, een 616/626 word onmogelijk. En houd ook in het achterhoofd dat je met C óók C1 krijgt.. Je hoeft voor deze hobby geen code 95 te halen, dat scheelt veel geld en moeite. En E achter C is alleen nodig als je daadwerkelijk van plan bent om met een AHW te rijden. Misschien dat ik die ook ooit nog doe, nu ff niet.
Dus terugkomend op je vraag, krijg je spijt van C1? Dat weet ik niet, ligt er helemaal aan wat jij wilt. In mijn geval zou het zonde van het geld zijn.
- alexgeertsema
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 212
- Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
- Locatie: Stadskanaal
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Duidelijk dus dan voor c gaan.
C1 en daarna ooit.misschien toch naar c moeten is geld weggooien!
Bedankt voor.je duidelijke uitleg!
C1 en daarna ooit.misschien toch naar c moeten is geld weggooien!
Bedankt voor.je duidelijke uitleg!
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Zo, het laswerk van de bak waren we toch..
Vloerplaatjes verwijderd, zit dikke laag vet, tectyl etc op
Tussendoor was ik nieuwsgierig naar het welbekende nummer bij de achterbumperette op rechts. Dat is 0616. En komt dus totaal niet overeen met de 66 die op de voordwarsbalk staat.
Maar het klopt volgens de +5000 theorie wel met het serienummer op mijn dashboardplaatje. Zou dit dan de KL-56-16 zijn geweest?
Vloerplaatjes verwijderd, zit dikke laag vet, tectyl etc op
Tussendoor was ik nieuwsgierig naar het welbekende nummer bij de achterbumperette op rechts. Dat is 0616. En komt dus totaal niet overeen met de 66 die op de voordwarsbalk staat.
Maar het klopt volgens de +5000 theorie wel met het serienummer op mijn dashboardplaatje. Zou dit dan de KL-56-16 zijn geweest?
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Met een hoop pijn en moeite de hele bak geschuurd en in de menie gezet.
En binnen en buiten likkie groen erop
En binnen en buiten likkie groen erop
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Dan wat aandacht voor de kleine spullen. De pinnetjes van de bakplanken hebben het helaas niet allemaal overleefd, daar zijn er inmiddels weer nieuwe voor gekomen. De bouten en bussen van het bakrek zijn na deze foto schoongemaakt en ingevet.
Dan de vloerplaten kaal trekken. Ik ben tot hier gekomen, wat een rotklus dat traanplaat. Toen was ik er klaar mee en heb ze naar een straalbedrijf gebracht.
Het bakrek daarentegen is een stuk makkelijker te doen. en kijk nou, hier staat ook 1 of ander nummer in!
Dan de vloerplaten kaal trekken. Ik ben tot hier gekomen, wat een rotklus dat traanplaat. Toen was ik er klaar mee en heb ze naar een straalbedrijf gebracht.
Het bakrek daarentegen is een stuk makkelijker te doen. en kijk nou, hier staat ook 1 of ander nummer in!
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Mooi kaal opgehangen en rustig aan in de menie soppen
Vloerplaatjes weer opgehaald, ook opgehangen. Heeft me een hoop moeite en tijd bespaard.
Mooi kleurtje dat menie
Vloerplaatjes weer opgehaald, ook opgehangen. Heeft me een hoop moeite en tijd bespaard.
Mooi kleurtje dat menie
-
- Site Admin
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: [DM-62-40] Project Bugs
Nieuwe rubbertjes op het frame gedrukt
Bakplankhaken gemonteerd, die had ik nog niet!
Plankhaakjes en reflectors gepopnageld. Kunnen de nagels meegenomen worden bij de eerstvolgende groene kwast
Bakplankhaken gemonteerd, die had ik nog niet!
Plankhaakjes en reflectors gepopnageld. Kunnen de nagels meegenomen worden bij de eerstvolgende groene kwast
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten