Ben je net zo lekker bezig...
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
- Locatie: Westland !
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Ik heb hem wel afgevuld volgens het boekje, zat eigenlijk ook al te twijfelen om het peil iets lager te houden, niet gedaan.
Ontluchters inderdaad lekker doorgeblazen met remmenreiniger, daarna heb ik er heel zacht kogellager vet op en in gesmeerd (niet helemaal vol ofzo ) , dat gaat de werking zoiezo niet hinderen, maar heb ik er meer op/in gesmeerd zodat wat vocht niet direct de kans krijgt om voor oxidatie te zorgen. En het zorgt er direct voor dat het kogeltje gewoon soepel zijn werk blijft doen. WD40 is mooi spul om schoon te maken, maar na een dag is dat spul verdampt en werkt het niet smerend meer.
Uit ervaring weet ik dat warme lucht in zo'n tandwielkast behoorlijk wat druk kan opbouwen, dus dat beetje vet wordt er gewoon uitgeperst als dat in de weg zit, geen zorgen
edit : Zat trouwens ook al te denken om er iets van een slang of doek oid omheen te doen, het zit namelijk best op een kwetsbaar punt (veel water/zand/modder) , als je er nou een oude lap oid omheen zou binden, kan er zoiezo geen vuil meer inkomen, maar hij kan wel gewoon zijn druk kwijt.
Is misschien niet mooi (alsof dat uitmaakt met zo'n ding ) , maar het werkt wel.
edit : Iets van een stukje spons ofzo.
Ontluchters inderdaad lekker doorgeblazen met remmenreiniger, daarna heb ik er heel zacht kogellager vet op en in gesmeerd (niet helemaal vol ofzo ) , dat gaat de werking zoiezo niet hinderen, maar heb ik er meer op/in gesmeerd zodat wat vocht niet direct de kans krijgt om voor oxidatie te zorgen. En het zorgt er direct voor dat het kogeltje gewoon soepel zijn werk blijft doen. WD40 is mooi spul om schoon te maken, maar na een dag is dat spul verdampt en werkt het niet smerend meer.
Uit ervaring weet ik dat warme lucht in zo'n tandwielkast behoorlijk wat druk kan opbouwen, dus dat beetje vet wordt er gewoon uitgeperst als dat in de weg zit, geen zorgen
edit : Zat trouwens ook al te denken om er iets van een slang of doek oid omheen te doen, het zit namelijk best op een kwetsbaar punt (veel water/zand/modder) , als je er nou een oude lap oid omheen zou binden, kan er zoiezo geen vuil meer inkomen, maar hij kan wel gewoon zijn druk kwijt.
Is misschien niet mooi (alsof dat uitmaakt met zo'n ding ) , maar het werkt wel.
edit : Iets van een stukje spons ofzo.
-
- Hercules Held
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
- Locatie: Westland !
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Zo, net de tussenbak en verdeelkasten ook gedaan
Heb nog gezocht, maar kon niks vinden.
Hebben deze delen geen ontluchters ?
Heb nog gezocht, maar kon niks vinden.
Hebben deze delen geen ontluchters ?
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Wel de verdeelkasten na een lekker ritje even nakijken, je hebt nl verschillende compartimenten, waar de as eruit komt (naar voren/achteren) is het een gaatje wat naar het middendeel verbindt.
Je denkt dus goed afgevuld te hebben maar dan heb je nog 250cc ofzo die in die compartimenten gaat zitten.
Je denkt dus goed afgevuld te hebben maar dan heb je nog 250cc ofzo die in die compartimenten gaat zitten.
-
- Hercules Held
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
- Locatie: Westland !
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Oke, bedankt, zal het even nakijken. *duim*
-
- Hercules Held
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
- Locatie: Westland !
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Vandaag eindelijk een nieuwe 4x4 kabel gemaakt, meteen even de 4x4 en laag etc. geprobeerd, want dat had ik nog steeds niet kunnen testen.
Maar geweldig ! Alles doet het gewoon, lache is dat, lekker in zijn laag 1 zetten, handgas erop rond de 1100, en gewoon overal doorheen kachelen
Maar geweldig ! Alles doet het gewoon, lache is dat, lekker in zijn laag 1 zetten, handgas erop rond de 1100, en gewoon overal doorheen kachelen
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Een paar weken terug samen met de expert van de club de Daf zover gekregen dat hij strepen trok op het asfalt. Gistermiddag een kort ritje bij ons in de buurt gemaakt, kom
ik thuis zie ik de remvloeistof met een straal uit de hoofdremcylinder stromen. Voorlopig zijn we dus weer even uitgereden vrees ik. Overall kan weer uit de kast en dan op zoek
naar de oorzaak. Ach het houdt je wel lekker bezig.
ik thuis zie ik de remvloeistof met een straal uit de hoofdremcylinder stromen. Voorlopig zijn we dus weer even uitgereden vrees ik. Overall kan weer uit de kast en dan op zoek
naar de oorzaak. Ach het houdt je wel lekker bezig.
-
- Clublid
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Ben je net zo lekker bezig...
John
nadat Gerard en ik het remsysteem van mijn daf hadden gereviseerd remde mijn daf ook als een blok, en dat doet hij nog maar...
na een stuk rijden bleek ook bij mij dat de hoofdremcilinder lekte.
De grote bout aan de bovenkant van de hoofdremcilinder lekte maar nadat die goed was aangedraaid met een 30mm steeksleutel van Jorrit was dat euvel over.
ik heb daarna alle moeren en bouten die los geweest waren nog maar eens extra aangehaald.
Als ik een stuk heb gereden of naar een evenement ben geweest loop ik alle moeren en bouten van remsysteem en aandrijving langs. Soms zit er eentje een beetje los dus het heeft zijn nut.
Je blijft er mee bezig en daar is een hobby toch voor? Dus houd je overall maar in de buurt.
nadat Gerard en ik het remsysteem van mijn daf hadden gereviseerd remde mijn daf ook als een blok, en dat doet hij nog maar...
na een stuk rijden bleek ook bij mij dat de hoofdremcilinder lekte.
De grote bout aan de bovenkant van de hoofdremcilinder lekte maar nadat die goed was aangedraaid met een 30mm steeksleutel van Jorrit was dat euvel over.
ik heb daarna alle moeren en bouten die los geweest waren nog maar eens extra aangehaald.
Als ik een stuk heb gereden of naar een evenement ben geweest loop ik alle moeren en bouten van remsysteem en aandrijving langs. Soms zit er eentje een beetje los dus het heeft zijn nut.
Je blijft er mee bezig en daar is een hobby toch voor? Dus houd je overall maar in de buurt.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Vorige maand met een set cupjes gekocht (als reserve, voor "op de plank").Een paar weken terug samen met de expert van de club de Daf zover gekregen dat hij strepen trok op het asfalt. Gistermiddag een kort ritje bij ons in de buurt gemaakt, kom
ik thuis zie ik de remvloeistof met een straal uit de hoofdremcylinder stromen. Voorlopig zijn we dus weer even uitgereden vrees ik. Overall kan weer uit de kast en dan op zoek
naar de oorzaak. Ach het houdt je wel lekker bezig.
Bij automaterialenzaak in Goes (A.O.C.)
betaalde € 32,60
1 x Lockheed 66042
1 x Lockheed 20662
diameter 1 3/4 inch
Voor YA 126 - en YA 328 (en misschien nog wel meer types)
Jan.
Re: Ben je net zo lekker bezig...
1 3/4 inch voor de126 is het geen 1 1/8 inch??
pieter
pieter
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Nee hoor, de hoofdremcilinder is echt 1 3/4 inch.1 3/4 inch voor de126 is het geen 1 1/8 inch??
pieter
Tenminste als hij daadwerkelijk de Hoofdremcilinder bedoeld
en niet de cilinder van de rembekrachtiger (hydrovac).
De hoofdremcilinder van de 126 en 328 zijn in principe aan elkaar gelijk.
Alleen heeft de 126 een bodemklep en de 328 niet.
Jan.
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Sorry was in de war met de remcilinders excuses
Pieter
Pieter
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
Re: Ben je net zo lekker bezig...
voor ongeveer het zelfde geld heeft van Dam een complete revisisetVorige maand met een set cupjes gekocht (als reserve, voor "op de plank").Een paar weken terug samen met de expert van de club de Daf zover gekregen dat hij strepen trok op het asfalt. Gistermiddag een kort ritje bij ons in de buurt gemaakt, kom
ik thuis zie ik de remvloeistof met een straal uit de hoofdremcylinder stromen. Voorlopig zijn we dus weer even uitgereden vrees ik. Overall kan weer uit de kast en dan op zoek
naar de oorzaak. Ach het houdt je wel lekker bezig.
Bij automaterialenzaak in Goes (A.O.C.)
betaalde € 32,60
1 x Lockheed 66042
1 x Lockheed 20662
diameter 1 3/4 inch
Voor YA 126 - en YA 328 (en misschien nog wel meer types)
Jan.
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Als ik remslangen moet vernieuwen, zoals vorig jaar, de zes slangen aan de achteras (YA 328),
voor ongeveer het zelfde geld heeft van Dam een complete revisiset
of van het voorjaar de voorremslangen van de YT 514,
laten we ze voor 35 / 45 euro per stuk nieuw maken.
Dat is waarschijnlijk meer, dan ik bij van Dam kwijt ben.
Maar dan heb ik wel nieuwe en geen jaren 60 - 70 - 80 spul.
Zo ook met remcups.
Die kopen we ook altijd nieuw.
Jan.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Ben je net zo lekker bezig...
Heeft ooit iemand de remslangen (verantwoord) omgebouwd naar 'van de plank' types?
Ik moet binnenkort ook aan nieuwe dus ben benieuwd of er niet zoiets al bedacht/geprobeerd voordat ik in dezelfde valkuilen ga lopen.
Zie dat maar heel weinig voorbijkomen, laatste keer was idd dat speciaal laten maken van Jan.
Ik moet binnenkort ook aan nieuwe dus ben benieuwd of er niet zoiets al bedacht/geprobeerd voordat ik in dezelfde valkuilen ga lopen.
Zie dat maar heel weinig voorbijkomen, laatste keer was idd dat speciaal laten maken van Jan.
Re: Ben je net zo lekker bezig...
pieter
Nee hoor, de hoofdremcilinder is echt 1 3/4 inch.
Tenminste als hij daadwerkelijk de Hoofdremcilinder bedoeld
en niet de cilinder van de rembekrachtiger (hydrovac).
Ik bedoel dus inderdaad de hoofremcylinder. Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Mooi klusje voor de zondagmiddag. Verder heb ik wel ooit alle remslangen vervangen. Deze waren echter niet van de jaren 60/70, maar Vis had die toen zelf ergens nieuw laten maken, en dat is ook het beste denk ik. De cupjes zal ik bestellen dan meteen maar goed doen. Nu kwam ik achter de lekkage toen ik thuis kwam, maar als je erachter komt als je voor een verkeerslicht moet remmen ben je typisch te laat. Niks riskeren, nieuw monteren zeiden wij vroeger in dienst altijd. Heren, bedankt voor het mee denken.
Nee hoor, de hoofdremcilinder is echt 1 3/4 inch.
Tenminste als hij daadwerkelijk de Hoofdremcilinder bedoeld
en niet de cilinder van de rembekrachtiger (hydrovac).
Ik bedoel dus inderdaad de hoofremcylinder. Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Mooi klusje voor de zondagmiddag. Verder heb ik wel ooit alle remslangen vervangen. Deze waren echter niet van de jaren 60/70, maar Vis had die toen zelf ergens nieuw laten maken, en dat is ook het beste denk ik. De cupjes zal ik bestellen dan meteen maar goed doen. Nu kwam ik achter de lekkage toen ik thuis kwam, maar als je erachter komt als je voor een verkeerslicht moet remmen ben je typisch te laat. Niks riskeren, nieuw monteren zeiden wij vroeger in dienst altijd. Heren, bedankt voor het mee denken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast