Opknappertje
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Ik had dus een bronzen borgstift afgedraaid. En dat stukje moest er toch uit dus;
Tandwiel kast losgegooid
Schokdempers los
Boutjes opgelost en een platte beitel in de naad en de pen eruit.
En daar zit ie dan rechts onder
Gaatje uigeboord
Nieuw draadje getapt
Vandaag de keeringen binnen van de tandwielkast, gelijk maar een verse erin en even de ontluchting controleren want daar heb ik zo mijn twijfels bij.
Foto's volgen.
Wel stil op het forum hier hé
gr William
Tandwiel kast losgegooid
Schokdempers los
Boutjes opgelost en een platte beitel in de naad en de pen eruit.
En daar zit ie dan rechts onder
Gaatje uigeboord
Nieuw draadje getapt
Vandaag de keeringen binnen van de tandwielkast, gelijk maar een verse erin en even de ontluchting controleren want daar heb ik zo mijn twijfels bij.
Foto's volgen.
Wel stil op het forum hier hé
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
De daf staat weer op zijn wielen. En hij remt En hoe, de accus's op de bijrijders plek gezet waar momenteel geen stoeltje is. Remmen, accu bij de voetengedeelte van de bijrijderskant
Een hoop geknetter want er kwamen wat klemmen tegen elkaar van de startkabels, maar best afgelopen
Nou vond ik nog dit
In de donaldson klep . Kan niet helemaal de bedoeling zijn volgens mij. Zo duurt het langer voordat de klep zich opent en dus vacuum gaat leveren aan de bekrachtiger. En daarbij, bij overdruk in het spruitstuk dicht het niet goed af. De achter liggende gedachte is mij dus een raadsel. Wie nog een leuk idee heeft mag het zeggen. Ik heb het stuivertje eraf gehaald beetje vaseline op de rubberzijde en de boel weer gemonteerd. En het werkt dus gewoon goed. Nu volgend gedeelte moet nog even kijken wat, heb nog een keering lek bij de h bak en het stuurhuis lekt ook nog. Oja en Blijdedafrijder zijn super fusee lagers ook nog monteren enz enz.......
gr William
Een hoop geknetter want er kwamen wat klemmen tegen elkaar van de startkabels, maar best afgelopen
Nou vond ik nog dit
In de donaldson klep . Kan niet helemaal de bedoeling zijn volgens mij. Zo duurt het langer voordat de klep zich opent en dus vacuum gaat leveren aan de bekrachtiger. En daarbij, bij overdruk in het spruitstuk dicht het niet goed af. De achter liggende gedachte is mij dus een raadsel. Wie nog een leuk idee heeft mag het zeggen. Ik heb het stuivertje eraf gehaald beetje vaseline op de rubberzijde en de boel weer gemonteerd. En het werkt dus gewoon goed. Nu volgend gedeelte moet nog even kijken wat, heb nog een keering lek bij de h bak en het stuurhuis lekt ook nog. Oja en Blijdedafrijder zijn super fusee lagers ook nog monteren enz enz.......
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Van de week even het stuur huis nagekeken. Lekte wat vandaar, en voor degene die em nog nooit van binnen hebben gezien;
ZO ziet ie er van binnen uit
nog eentje
Nieuwe keerring erin
En aan deze kant ook een verse
Pakking geklopt
Het hele spul weer inelkaar
Nou denk ik dat de lekkage kwam van de stelschroef om de speling eruit te stellen.Ik weet niet hoe dit origineel hoort te zitten maar er zat niks geen ring o.i.d achter. Ik heb er een koperen ring achter de moer gelegd en draad afdichter op de schroefdraad. Hij is weer droog ieder geval. Maandag als het weer meewerkt Gerard zijn fusee lagers monteren.
gr William
ZO ziet ie er van binnen uit
nog eentje
Nieuwe keerring erin
En aan deze kant ook een verse
Pakking geklopt
Het hele spul weer inelkaar
Nou denk ik dat de lekkage kwam van de stelschroef om de speling eruit te stellen.Ik weet niet hoe dit origineel hoort te zitten maar er zat niks geen ring o.i.d achter. Ik heb er een koperen ring achter de moer gelegd en draad afdichter op de schroefdraad. Hij is weer droog ieder geval. Maandag als het weer meewerkt Gerard zijn fusee lagers monteren.
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Fusee lagers zitten erin. Dat merk je wel zeg. Zeker een aanrader voor wie zijn Daf te zwaar vindt sturen.
Ik heb er geen foto's van gemaakt omdat het er al min. twee keer op het forum te vinden is.
Vandaag dus het tweede fusee lager gedaan. Ook de draaipunten van het stuur systeem. Daar heb ik wel foto's van gemaakt.
Stuurstangen los,
en de andere kant
Los gebout en daar zijn ze dan de twee stuur-scharnier-draaipunt-dingen
De bovenste lagers
En de onderste
Moer eraf en de onderste circlip eruit en je kan de as eruit meppen. Wel met een stukkie messing o.i.d anders sla je de draad naar de .......
Het spulletje ligt nu in de thinner vanavond verder.
gr William
Ik heb er geen foto's van gemaakt omdat het er al min. twee keer op het forum te vinden is.
Vandaag dus het tweede fusee lager gedaan. Ook de draaipunten van het stuur systeem. Daar heb ik wel foto's van gemaakt.
Stuurstangen los,
en de andere kant
Los gebout en daar zijn ze dan de twee stuur-scharnier-draaipunt-dingen
De bovenste lagers
En de onderste
Moer eraf en de onderste circlip eruit en je kan de as eruit meppen. Wel met een stukkie messing o.i.d anders sla je de draad naar de .......
Het spulletje ligt nu in de thinner vanavond verder.
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 213
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
onderdeel op je werkbank
..... dat zuigetje op je werkbank komt zo te zien ook niet direct uit een kapteyn mobylette
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: onderdeel op je werkbank
Nha dat klopt wel, komt uit zo'n een..... dat zuigetje op je werkbank komt zo te zien ook niet direct uit een kapteyn mobylette
Er lagen er weer zes in de oudijzer bak op de zaak. Ik vond em wel leuk voor op de werkbank
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Ja was ik ook van plan wordt de 6206 ZZ als ik het goed heb.Doe het zelfde als ik, neem van die dichte lagers, onderhoudsvrij dus.
Dit waren vroegah de mijne, bovenste lekker vet, onderste een drama.
Morgen is op de zaak kijken. Bedankt voor de tip ieder geval Ruud.
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Zo weer verder.
De boel schoon met de nieuwe lagers eronder. (2 zijden dicht)
Het spulletje weer inelkaar.
De boel is inmiddels weer gemonteerd. En de daf weer even gekeerd. Dan merk je wel het verschil met sturen, de fusee lagers van Gerard doen het echt heel goed.
Op naar het volgende.
De ontsteking. Nou had Ruud al laten weten hoe het niet moet zo dus;
Het plaatje wat je ziet ligt dus op z'n kop.
Nou gaat die ontsteking een keer terug en dus de TH er is op na geslagen hoe dat precies moet.
Op het vliegwiel het DC (dead center) op zoek en 15 mm daarvoor zetten. In het boek lijkt het of dat daar een merk teken op het vliegwiel zit. Bij mij niet alleen het DC merk. Nou heb ik al een spiekgat gemaakt met de gatzaag om wat te kunnen zien maar om nou 15 mm uit te meten
Dus een stukje tape van 15mm gemaakt en dat vanaf de DC merk geplakt. En dan krijg je dit en is makkelijk goed te zetten.
De boel schoon met de nieuwe lagers eronder. (2 zijden dicht)
Het spulletje weer inelkaar.
De boel is inmiddels weer gemonteerd. En de daf weer even gekeerd. Dan merk je wel het verschil met sturen, de fusee lagers van Gerard doen het echt heel goed.
Op naar het volgende.
De ontsteking. Nou had Ruud al laten weten hoe het niet moet zo dus;
Het plaatje wat je ziet ligt dus op z'n kop.
Nou gaat die ontsteking een keer terug en dus de TH er is op na geslagen hoe dat precies moet.
Op het vliegwiel het DC (dead center) op zoek en 15 mm daarvoor zetten. In het boek lijkt het of dat daar een merk teken op het vliegwiel zit. Bij mij niet alleen het DC merk. Nou heb ik al een spiekgat gemaakt met de gatzaag om wat te kunnen zien maar om nou 15 mm uit te meten
Dus een stukje tape van 15mm gemaakt en dat vanaf de DC merk geplakt. En dan krijg je dit en is makkelijk goed te zetten.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Ik ben bezig geweest met de draadjes van de Daf. Omdat de kabine zo slecht is dat ik hem ga vervangen moest alles eruit/eraf. Niet alle draden waren nog gecodeerd en sommige slecht leesbaar. Dus alles opnieuw gedaan. Aan het einde de orginele codering en iets terug de nieuwe.
Ik heb nummers over de draad geschoven en daarna transparante krimpkous erover, zodat als ik de draden uit het "dashboard" trek de codering ook blijft zitten.
Als alles terug gaat komen er ook ader eind hulzen op. Er waren ook een een hoop aders gesoldeerd aan het einde maar zoals gezegd komen daar de ader eind hulzen op. Oogjes voor de meters etc. ga ik wel solderen.
De meters en schakelaars eruit gehaald.
De toeren teller heb ik al opgeknapt alleen zie dat de wijzerplaats iets verweerd is. Vind ik niet erg het is geen nieuwe.
Nu ga ik nog een voltmeter opsnorren, ik heb een wisselstroom dynamo maar wel een ampère meter. Dus dat moet nog even aangepast worden
En dan nu het schutbord leegmaken en de kabine eraf.
Ik heb nummers over de draad geschoven en daarna transparante krimpkous erover, zodat als ik de draden uit het "dashboard" trek de codering ook blijft zitten.
Als alles terug gaat komen er ook ader eind hulzen op. Er waren ook een een hoop aders gesoldeerd aan het einde maar zoals gezegd komen daar de ader eind hulzen op. Oogjes voor de meters etc. ga ik wel solderen.
De meters en schakelaars eruit gehaald.
De toeren teller heb ik al opgeknapt alleen zie dat de wijzerplaats iets verweerd is. Vind ik niet erg het is geen nieuwe.
Nu ga ik nog een voltmeter opsnorren, ik heb een wisselstroom dynamo maar wel een ampère meter. Dus dat moet nog even aangepast worden
En dan nu het schutbord leegmaken en de kabine eraf.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast