Lekkende remcilinder / ontluchtingsperikelen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Roland31
Matgroentje

Lekkende remcilinder / ontluchtingsperikelen

Berichtdoor Roland31 » vr 24 aug 2012 10:43

Onlangs heb ik rechtsvoor de remcup van de remcilinder vervangen omdat deze lekte. Na vervanging lekt deze echter nog steeds, wel een stuk minder dan voorheen. Heeft iemand tips voor mij wat ik nog kan doen? Heb al uitvoerig gecontroleerd of alle onderdelen er op de juiste manier ingezet zijn, maar dit klopte allemaal. Kan er een probleem ontstaan wanneer je het rempedaal indrukt en de remtrommel is niet geplaatst (dat de stiften te ver naar buiten gedrukt worden en daardoor de remcup te veel omhoog komt)?

Verder vraag ik mij af hoe je bij het onluchten van de remmen bij de bovenste ontluchtingsnippel kunt komen v/d rembekrachtiger..? :cry:

En als daarnaast iemand nog een tip heeft hoe je de ontluchtingsnippel v/d hoofremcilinder kunt losdraaien zonder de accubak te verwijderen, dan hoor ik dat ook graag. :x

Jorrit
Cabine Coureur

Re: Lekkende remcilinder / ontluchtingsperikelen

Berichtdoor Jorrit » vr 24 aug 2012 19:57

Onlangs heb ik rechtsvoor de remcup van de remcilinder vervangen omdat deze lekte. Na vervanging lekt deze echter nog steeds, wel een stuk minder dan voorheen. Heeft iemand tips voor mij wat ik nog kan doen? Heb al uitvoerig gecontroleerd of alle onderdelen er op de juiste manier ingezet zijn, maar dit klopte allemaal. Kan er een probleem ontstaan wanneer je het rempedaal indrukt en de remtrommel is niet geplaatst (dat de stiften te ver naar buiten gedrukt worden en daardoor de remcup te veel omhoog komt)?
Denk het wel, de remcup komt dan op een plek in de cylinder die misschien niet zo mooi glad is?
Verder vraag ik mij af hoe je bij het onluchten van de remmen bij de bovenste ontluchtingsnippel kunt komen v/d rembekrachtiger..? :cry:
Er zit een gat in de plaat daarboven volgens mij, zodat je er met een lange dop bij kan komen.
En als daarnaast iemand nog een tip heeft hoe je de ontluchtingsnippel v/d hoofremcilinder kunt losdraaien zonder de accubak te verwijderen, dan hoor ik dat ook graag. :x
Kan volgens mij niet makkelijk zonder de accubak idd te verwijderen....[/quote]

harley jack
Cabine Coureur

Berichtdoor harley jack » vr 24 aug 2012 20:07

meestal als je een cub vervang is het niet
allen het vernieuwen hiervan,maar moet je
ook je cylinder honen :roll:
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Kempenaer
Knipperlichtje

Berichtdoor Kempenaer » vr 24 aug 2012 20:45

Ontluchten hoofdremcilinder; toevallig liep ik deze week tegen hetzelfde probleem aan. Uiteindelijk is het gelukt met een 3/8e snap-on wringijzer (zit doorgaans in een 3/8e doppenset). Gaat dan nog niet makkelijk omdat je weinig ruimte hebt om te draaien, maar het lukte wel!

Jorrit
Cabine Coureur

Berichtdoor Jorrit » vr 24 aug 2012 22:10

meestal als je een cub vervang is het niet
allen het vernieuwen hiervan,maar moet je
ook je cylinder honen :roll:
Ja, niet honen is gegarandeerd ellende... :wink:

Roland31
Matgroentje

Berichtdoor Roland31 » za 25 aug 2012 09:38

Dank voor de reacties tot nu toe. Met deze antwoorden kan ik weer verder.

Terug naar “Techniek YA126”