ya 328
Moderator: ruben
Alle handgrepen waren bij tactische voertuigen officieel gewoon groen..rood schilderen was ten strengste verboden . MIO gaf hier strafpuntenvoor ....
Wel accepteerde ze dat de blokkeerkraan in de cabine geel (of rood, herinner ik me ff niet) mocht zijn. Lesvoertuigen hadden vaak wel gekleurde handgrepen.....
vloerplaten enz ook gewoon groen, binnenzijde accubak zwart, smeernippels rood omrand (met verf, rode kunststofringen mocht niet) niveau-, vul- en aftapstoppen oliebakken rood. Heeeeel in het begin (+/- 1950) wielmoeren in witte borglak. Luchtkraan achter constantkraan rood, commandokraan geel. Velgbouten YP408 idd rood.
mooi gereedschap hoppa, beetje jaloers ben ik wel, was mooi geweest voor m'n gereedschapuitrusting in m'n toolset aanhanger... de batterijtester, oliekan en maatkan zijn van het oude type, zeg maar tot 1980, daarna kwam moderner spul.
Wel accepteerde ze dat de blokkeerkraan in de cabine geel (of rood, herinner ik me ff niet) mocht zijn. Lesvoertuigen hadden vaak wel gekleurde handgrepen.....
vloerplaten enz ook gewoon groen, binnenzijde accubak zwart, smeernippels rood omrand (met verf, rode kunststofringen mocht niet) niveau-, vul- en aftapstoppen oliebakken rood. Heeeeel in het begin (+/- 1950) wielmoeren in witte borglak. Luchtkraan achter constantkraan rood, commandokraan geel. Velgbouten YP408 idd rood.
mooi gereedschap hoppa, beetje jaloers ben ik wel, was mooi geweest voor m'n gereedschapuitrusting in m'n toolset aanhanger... de batterijtester, oliekan en maatkan zijn van het oude type, zeg maar tot 1980, daarna kwam moderner spul.
Laatst gewijzigd door wegmann op vr 06 nov 2009 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud, komt er een 2e 328 aan? Zo te zien heeft deze iets minder werk.
http://link.marktplaats.nl/295952351
http://link.marktplaats.nl/295952351
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Ruudje heeft het inderdaad een beetje druk, de laatste tijd.
En dan moet ik nog aan de klussen beginnen voor de vrouw.
Dus de klad zit er ff in.
Had vandaag heel ff tijd.
Deze heeft een week in de remvloeistof gelegen.

Perslucht er overheen.
Tip: blaas niet in het gaatje wat in de achtekant zit, dan blaas je je reflector kapot.

Die ook maar is uit de thinner gehaald, zaten er al een week of 3 in.
Moet er nog 4 zelf maken.

De 2 halve planken van hun verf ontdaan, nu nog schuren.

Plaat onvet, die zit boven de benzinetanks.

Ook wat schoon gemaakt, verfje er overheen en dan mag ie in de schuur hangen.
Is van de oude bak.

En nog een beetje lopen klooien aan een 66 ya bumpertje.

En de dag is alweer om.
En dan moet ik nog aan de klussen beginnen voor de vrouw.
Dus de klad zit er ff in.
Had vandaag heel ff tijd.
Deze heeft een week in de remvloeistof gelegen.

Perslucht er overheen.
Tip: blaas niet in het gaatje wat in de achtekant zit, dan blaas je je reflector kapot.

Die ook maar is uit de thinner gehaald, zaten er al een week of 3 in.
Moet er nog 4 zelf maken.

De 2 halve planken van hun verf ontdaan, nu nog schuren.

Plaat onvet, die zit boven de benzinetanks.

Ook wat schoon gemaakt, verfje er overheen en dan mag ie in de schuur hangen.
Is van de oude bak.

En nog een beetje lopen klooien aan een 66 ya bumpertje.

En de dag is alweer om.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Toch maar de pennetjes van de laadvloerplanken vernieuwen.
Gedeelte wat in de planken gestoken moet worden.
Dus aan 1 kant een zoekertje gemaakt.

Nou komen dit soort dingen ineens in mij op, dus heb ik geen fototoestel bij mij.
Probeer ik het zo uit te leggen.
Dit zijn de ringen die bovenop de pennetjes komen.
Ik heb gewoon een stuk rond genomen van de juiste diameter.
Daar het ronde stuk draad opgelast, goed strak rond gedraaid en het uiteinde ook vast gelast.
Daarna met de brander er overheen, zodat de spanning uit het materiaal verdwijnt en de slijptol over de lengte heen.
Heb je dit dus.

Sleutelringen geroggeld.

De oude bij elkaar geraapt en er enkele zelf bij gemaakt.

Bij de bouwmarkt een ketting gehaald en in stukjes geknipt, die van het kopschot moeten iets langer zijn, d'r zit een brede balk in de bak, dus zitten de gaten verder weg.

Iets verder open vouwen met een baco.

Om het wat soepeler te laten glijden, eerste oogje van de ketting wat ronder gemaakt.

Ring door de ketting schuiven en met de baco weer dicht vouwen.

Morgen ff de ringen op de pennetjes lassen, dus de zaagsnede van de ring dicht lassen boven op de pen.

Gedeelte wat in de planken gestoken moet worden.
Dus aan 1 kant een zoekertje gemaakt.

Nou komen dit soort dingen ineens in mij op, dus heb ik geen fototoestel bij mij.
Probeer ik het zo uit te leggen.
Dit zijn de ringen die bovenop de pennetjes komen.
Ik heb gewoon een stuk rond genomen van de juiste diameter.
Daar het ronde stuk draad opgelast, goed strak rond gedraaid en het uiteinde ook vast gelast.
Daarna met de brander er overheen, zodat de spanning uit het materiaal verdwijnt en de slijptol over de lengte heen.
Heb je dit dus.

Sleutelringen geroggeld.

De oude bij elkaar geraapt en er enkele zelf bij gemaakt.

Bij de bouwmarkt een ketting gehaald en in stukjes geknipt, die van het kopschot moeten iets langer zijn, d'r zit een brede balk in de bak, dus zitten de gaten verder weg.

Iets verder open vouwen met een baco.

Om het wat soepeler te laten glijden, eerste oogje van de ketting wat ronder gemaakt.

Ring door de ketting schuiven en met de baco weer dicht vouwen.

Morgen ff de ringen op de pennetjes lassen, dus de zaagsnede van de ring dicht lassen boven op de pen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.