vandaag weer een klein gaatje over.
deze ruitenwisser motor lag er zo bij als op de de foto toen ik de daf kreeg, had de zekering vervangen en de draad weer aangesloten toen ik het binnenwerk gerepareerd dacht te hebben maar op de dag dat ik van Olst terug reed richting werk ging hij wel aan............. maar alleen nog maar uit door de eerste situatie weer te herstellen tot hoe ik hem de eerste keer aantrof. Zo dus
dus uitgebouwd, kwestie van wisserarm los, draadjes los en de moer los maken aan de voorkant van het raamkozijn en het beschermhulsje.
binnenwerk ziet er uit als nieuw, zelf in de borstels zitten nog wat dwars groefjes van de nieuwigheid die er nog uit moeten slijten.
De metaal kleurige ring heeft een lipje die achter de koperen strip haakt. Hiermee schuift hij die vinger tegen 1 van de borstel armen aan en is de kring gesloten. Zoals hier net te zien is ligt hij niet tegen de koperen strip maar erop, en aan de onderkant is het lipje dat de strip mee moet nemen voor de uit stand afgebroken

waarschijnlijk te lomp bediend ooit.
Doordat dat ene lipje dus afgebroken was kan de schakelaar niet meer werken. Had al gedacht gewoon een druppel schakelaar in de kap te zetten maar daar is ook niet echt plek voor en omdat de kap zelf aluminium is kun je daar ook geen draad aan solderen. Dus bedacht ik dit.
De koperen strip is dus draaibaar onder de metalen ring. Ik heb de strip en de ring in de juiste positie boven elkaar gezet en de ring aan de strip vast geslodeerd. Duur vrij lang omdat de aluminium kap heel veel warmte weg zuigt maar uiteindelijk gelukt.
Daarna doorgemeten, en werkte goed, weer de zekering vervangen, weer een nieuw oogje eraan geknepen, ingebouwd en hoewel er nog een zwaar/langzaam punt in zit doet hij het weer prima