Domeinen

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gertjan
Hercules Held

Berichtdoor Gertjan » wo 13 apr 2011 15:06

Inderdaad 8)

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » wo 13 apr 2011 16:54

Hey Ruud,

Wie weet wat een gigantische flora verwoesting je hebt aangericht met dat opknapproject van jou!!!

Een lange bak + cabine: je wil niet weten welke zeldzame korstmossen, blaas-, zuig- en duwvarens daarin kunnen groeien en bloeien en altijd weer boeien.... 8)

Nooit geweten dat een DAF zo milieuvriendelijk kon zijn.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » wo 13 apr 2011 19:11

Hey Ruud,

Wie weet wat een gigantische flora verwoesting je hebt aangericht met dat opknapproject van jou.
Voor mijn part zat de laatste overlevende van de titanic in mijn daf, gewoon er uit die zooi.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

John
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor John » zo 19 jun 2011 10:18

Deze week nog op MOB - complex Maaldrift geweest. Er stond daar nog een YA 616 en een YB 616. Beide behoren tot het Geniemuseum en wachten om opgeknapt te worden.
De YB 616 was zo toe"getakeld" dat volgens mij alleen Ruud daar nog wat van kan maken.
Binnen in de werkplaats was men bezig met onderhoud aan een YT-514.

Volgens de monteur die ik daar gesproken heb haalt zelfs Defensie zijn spullen bij de Fa. van Dam, omdat er niets maar dan ook helemaal niets meer van die voertuigen binnen Defensie te vinden is. Dus ook geen loodsen vol benzine slurpende Daf's.

Verder stond er nog een Sherman tank waar men ook druk mee aan het sleutelen was.
Kortom leuk dat ik de gelegenheid om daar eens een kijkje te nemen.

jerry
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor jerry » zo 19 jun 2011 11:45

mooi speelgoed he :lol: zeker als je daar je steentje aan bij mag dragen :D :oops:

markwise
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor markwise » zo 19 jun 2011 11:55

kom je daar binnen dan!?

martijn
Hercules Held

Berichtdoor martijn » zo 19 jun 2011 12:24

die YT is een kopie. tenzei ze pas een andere gekocht hebben. ze hebben het frame van een 328 verbouwd als ik het goed heb. en de cabine van een 314 erop

laast toen ik daar liep waren ze met dat project bezig. de daf 328 waar ze Bernhard mee zouden vervoeren staat daar ook in een loods met veel meer leuk spul

jerry
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor jerry » zo 19 jun 2011 16:57

je komt daar niet binnen :wink:
tenzij je de moet wezen voor defentie :roll:

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » zo 19 jun 2011 17:06

Verder stond er nog een Sherman tank waar men ook druk mee aan het sleutelen was.
Wanneer niet. :lol:

Paar jaar geleden stond er ook al 1, zal dezelfde wel zijn, waarvan alle breekpennen in de motor hun dienst hadden gedaan. :twisted:

FF starten na 20 min. stilstand zonder de verplichten aantal keren rondt draaien met de slinger om de olie boven de zuigers er af te krijgen, want ja zal wel los lopen na 20 min.

Jammer hoor, kapot. :evil:

Geloof dat ze bij fokker die pennen besteld hebben, moesten alleen ff gemaakt worden, KASSA.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

jerry
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor jerry » zo 19 jun 2011 17:15

eindeloos project die blijf te barsten gaan
tis leuk als stil staand monument ! haha
kost allemaal bar veel die troep idd
komt vast goed een keer

martijn
Hercules Held

Berichtdoor martijn » zo 19 jun 2011 19:09

toch mooi spul om te zien rijden. in engeland zat ik er toevallig eentje te filmen die kwam aanrijden en toen kwam hij zonder peut recht voor mijn neus. filmpje staat op youtube

(dat irritante geklapper is een brommertje dat erbij stond)
http://www.youtube.com/watch?v=et_XhySZ1Yw

ruben

Berichtdoor ruben » zo 19 jun 2011 23:33

Zonde, als je er neit mee om kan gaan, blijf er dan af, zoek dan een sherman met 2 cadillac v8jes, en er is er nog 1. Stermotor is wel leuk maar vergt nogal wat verstand.
Wanneer niet. :lol:

Paar jaar geleden stond er ook al 1, zal dezelfde wel zijn, waarvan alle breekpennen in de motor hun dienst hadden gedaan. :twisted:

FF starten na 20 min. stilstand zonder de verplichten aantal keren rondt draaien met de slinger om de olie boven de zuigers er af te krijgen, want ja zal wel los lopen na 20 min.

Jammer hoor, kapot. :evil:

Geloof dat ze bij fokker die pennen besteld hebben, moesten alleen ff gemaakt worden, KASSA.

markwise
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor markwise » ma 20 jun 2011 07:35

toch mooi spul om te zien rijden. in engeland zat ik er toevallig eentje te filmen die kwam aanrijden en toen kwam hij zonder peut recht voor mijn neus. filmpje staat op youtube

(dat irritante geklapper is een brommertje dat erbij stond)
http://www.youtube.com/watch?v=et_XhySZ1Yw
Dat is niet zomaar een brommertje, maar een Cushman Airborne Scooter...
Ook niet echt mijn ding, maar net ff wat anders dan je Puch Maxi Martijn :)

John
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor John » ma 20 jun 2011 13:44

die YT is een kopie. tenzei ze pas een andere gekocht hebben. ze hebben het frame van een 328 verbouwd als ik het goed heb. en de cabine van een 314 erop.

Martijn, je hebt volgens mij helemaal gelijk. Dacht ook dat het in eerste instantie een 314 was,
maar toen zag ik de schotel achterop. En inderdaad als je niet voor Defensie werkt, kom je er niet binnen.

Gertjan
Hercules Held

Berichtdoor Gertjan » wo 22 jun 2011 16:56

Ben de "maaldrifters" al meerdere keren tegen gekomen bij Joop in Bennekom voor onderdelen.

Wat me wel opvalt mbt de voertuigen en het onderhoud ervan bij Maaldrift is dat er niet heel erg zorgvuldig mee wordt omgegaan.
Neem bijvoorbeeld het motorblok van de FTF wat ze kapot hebben weten te krijgen. Die blokken kunnen ontiegelijk veel hebben, dus hoe ze het voor elkaar hebben gekregen is mij een raadsel.

Terug naar “Overig”