Startprobleem DAF
Moderator: ruben
-
DeWitteDaf
- Hercules Held
- Contacteer:
-
Koenzie
- Hercules Held
- Contacteer:
Bij het starten zat de spanning op 8 volt
dus ik heb de eerste accu er maar uit gehaald en aan m'n lader gehangen. Kijken hoelang hij het volhoud als ze allebei vol zijn.
De slinger die ik van Kees geleend heb doet goed zijn werk en wordt inmiddels nagemaakt voor me, dus dat is echt top!
Hopelijk krijgt hij de accu nog van vanavond, zodat ik de 2de er aan kan hangen. Helaas is de lader niet zo snel.
De slinger die ik van Kees geleend heb doet goed zijn werk en wordt inmiddels nagemaakt voor me, dus dat is echt top!
Hopelijk krijgt hij de accu nog van vanavond, zodat ik de 2de er aan kan hangen. Helaas is de lader niet zo snel.
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit
Als de accu's allebei even vol (of leeg) zijn dan kun je ook de accu's tegelijk laden: de plussen aan elkaar en die naar de plus van je lader, de minnen aan elkaar en naar de min van je lader. (parallel schakelen)
Natuurlijk als je een 12V lader hebt, 24 volt lader moet je doen zoals de accu's in de auto zitten (serie schakelen) : plus van lader op plus accu1 , min van lader op min accu2 vervolgens min accu1 verbinden met plus accu2.
Nou snap ik waarom een tekening makkelijker is
Natuurlijk als je een 12V lader hebt, 24 volt lader moet je doen zoals de accu's in de auto zitten (serie schakelen) : plus van lader op plus accu1 , min van lader op min accu2 vervolgens min accu1 verbinden met plus accu2.
Nou snap ik waarom een tekening makkelijker is
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Als ie nou niet wilde starten en na het opladen van de accu's wel dan zit er volgens mij een probleem in je dynamo of bafkast.
En dan ga je morgen avond een leuk ritje doen.
Lampjes aan natuurlijk.
Heb je je slinger,waxinekaarsjes en iets van 24 volt voor de ontsteking bij je ?
En dan ga je morgen avond een leuk ritje doen.
Lampjes aan natuurlijk.
Heb je je slinger,waxinekaarsjes en iets van 24 volt voor de ontsteking bij je ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- Marcel van Ee
- Hercules Held
moet zeggen dat een ampere meter mij meer zegt dan een volt meter. Als je op je mapere meter ziet dat hij veel laad meteen na het starten, en bijvoorbeeld een tijd stilstaan maar hij is binnen een minuutje op een paar amperes, dan is de capaciteit van je accu's slecht. Als hij weinig stroomopneemt, zal hij ook weinig geven. Als ik zo hoor dat je accu's snel vol zijn, zonder snel lader neem ik aan, zou ik hier toch aan denken.
Met een voltmeter kun je alleen zien wanneer je generator het stroomverbuik niet meer bijhoud, en je accu spanningvoor het starten
Met een voltmeter kun je alleen zien wanneer je generator het stroomverbuik niet meer bijhoud, en je accu spanningvoor het starten