Dat het niet glimmen mag, weet ik, maar ja, vindt het gewoon leuk staan, zoals je zelf al zeg.glimt wel veels te hard voor een legervoertuig, maar met dit soort dingetjes maak je het juist wel mooi af, ik vind het wel wat
ya 328
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Glans komt na drogen van de lak toch een eind terug, ze zitten weer op hun plek.

Veerschommels er aan maar nog niet echt vast, tot hij weer onder het chassi zit, dat stelt wat makkelijker zo.

Steekassen, hier en daar een beetje prikken en de kitproppen waren er zo uit.

Wiellagers afgesteld en geborgd.
Te lui om een papieren pakking te maken en zo gaat het ook.
En voordat de steekas er in gaat, het loopvlak van de keering ff van olie voorzien.
Afdrukbouten moeten er nog in maar eerst de rest van de steekassen er in bouwen, wat nu dus ook klaar is.

Veerschommels er aan maar nog niet echt vast, tot hij weer onder het chassi zit, dat stelt wat makkelijker zo.

Steekassen, hier en daar een beetje prikken en de kitproppen waren er zo uit.

Wiellagers afgesteld en geborgd.
Te lui om een papieren pakking te maken en zo gaat het ook.
En voordat de steekas er in gaat, het loopvlak van de keering ff van olie voorzien.
Afdrukbouten moeten er nog in maar eerst de rest van de steekassen er in bouwen, wat nu dus ook klaar is.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
2 jaar geleden had ik de middelen niet om er 1 op te halen voor 1000 euro, sindsdien voor dat geld nooit meer gezien.Als deze nou klaar is, wat word dan je volgende project? 616?
Nog wat stangetjes verwijderd.

Dit is een ernstig gesprek geweest, wat nogal wat tijd in beslag nam.

Zit ook zo'n leuke borgring achter met een schroefje er in, zat gelukkig niet zo vast.

Bijna er uit en nog wil ie bijna niet draaien.

Maar uiteindelijk toch gewonen.

De loodjes zitten er nog op.

En weer een stukkie gebikt.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
blijedafrijer
- Cabine Coureur
-
blijedafrijer
- Cabine Coureur
-
Willempie
- Hercules Held
Jij had toch ook een kachel gekocht Ruud? Jij em al wel opgestart?U is ook lekker bezig in het buitenland, vooral met pizza eten.![]()
Heb je niet meer over je kachel gehoord.
Ik ben er ook één wezen halen.
Doet het best hoor zo'n tent kachel, enne 100l gasolie uit een sloopkraan (voor nix natuurlijk) op de zaak. Daar kan ik wel even op stoken
Wat jij doet met de naaldenbikhamer is dat erg tijdrovend? Hoelang heb jij bijv over dat stuk gedaan in je laatste foto serie? Maar mijn complimenten Ruud wordt echt netjes.
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
Hoppa69
Nee, mijn kacheltje staat daar best in de hoek, vroeg het aan gerard, omdat hij hem zou proberen, nog niet dus.
En op mijn werk komt de gasolie gratis uit de slang.
En tja hoe lang doe je er over met zo'n naaldenbikhamer.
Onderstaande foto's heb ik daarnet ff gedaan, had al een klein startje gemaakt gisteren.
Dus hoelang heb ik hier over gedaan ?
Onderrand is ook gedaan.
Ik geloof een uurtje of 2, moet het nog wel nalopen met een komborstel of schuurpapiertje, want op foto ziet het er spekglad uit maar dat is het niet helemaal maar das zo gedaan.

En op mijn werk komt de gasolie gratis uit de slang.
En tja hoe lang doe je er over met zo'n naaldenbikhamer.
Onderstaande foto's heb ik daarnet ff gedaan, had al een klein startje gemaakt gisteren.
Dus hoelang heb ik hier over gedaan ?
Onderrand is ook gedaan.
Ik geloof een uurtje of 2, moet het nog wel nalopen met een komborstel of schuurpapiertje, want op foto ziet het er spekglad uit maar dat is het niet helemaal maar das zo gedaan.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
jerry
- Vierwielend Vooruit
mooi werk hoor
ja het is zeker tijd rovend en een tering herrie dus goeie bescherming je word gek anders en uitkijken voor de oogies
ben pas an de gang geweest de naven gedaan van de dikke was zo een beetje 20 minuutjes per naaf kwijt of rijk net hoe je het bekijkt en dan komt het na borstelen er ook nog eens bij dus reken maar uit .en wat ook mooi is de originele menie dat zie je ook op de foto's blijft zitten dat zit in de porien en is een goeie onderlaag.maar moet daar bij zeggen ik hield me aan de voor geschreven druk wat op het apparaat staan waar ik hem van geleend had die sluiten hem aan in de werkplaats waar gewoon stug 10 bar op staat terwijl ik hem op 7 had
dat scheeld ook wel ff en niet alle verf springt er zo maar af en sommige wel dan maak je hele strepen maar ik vind het een goud systeem zo een naald bik hamer jammer dat er zo rot aan te komen is en dat ze nieuw schreeuwend duur zijn 
ja het is zeker tijd rovend en een tering herrie dus goeie bescherming je word gek anders en uitkijken voor de oogies
-
Hoppa69
Sluit mij bij het bovenste verhaal geheel aan, mijne staat ook te rammelen op 6 bar, das zat voor zo'n machientje.
En inderdaad, hoe ouder de verf, hoe makkelijker hij er af sprinkt.
Verse verf en vet kan je vergeten.
En in het begin zit je helemaal te tobben, want dan zijn die naalden nog zo verrot lang en kan je niet overal tussen komen door de lengte.
Maar door veel gebruik, gaat het steeds beter.
En inderdaad, hoe ouder de verf, hoe makkelijker hij er af sprinkt.
Verse verf en vet kan je vergeten.
En in het begin zit je helemaal te tobben, want dan zijn die naalden nog zo verrot lang en kan je niet overal tussen komen door de lengte.
Maar door veel gebruik, gaat het steeds beter.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Ben je lekker aan het klooien aan je daf, komt er een daf het erf op.
Dacht nog, zal er wel 1 uit het dorp zijn.
Maar het was Dafinknouleuk, die kwam ff buurten, die was onderweg naar de omloop, volgens mij had ie de buurvrouw bij zich, weet het niet zeker meer.
Maar euh, wanneer komt ze weer langs, alleen deze keer zonder jou ?
Gaarne zelfde situatie als vandaag, mijn vrouw was er ook niet.
Maar goed, alle gekheid weer op een stokje.
Die 2 tanks gaan we er maar is afhalen.

Draad schoonmaken, kruipolie erop en dan krijg je nog dit.

Los je weer op met een baco, was het toch vrij snel zat en de steeksleutel werd een luchttol.

Das 1, die 1ne spanband is geknikt, komt door de roest, teveel weg gevreten.
Die zooi die ze bij daf er tussen douwde ter bescherming, houdt vocht vast, krijg je overal roest en zooi van, zag je ook al aan mijn oude luchtketels.

En die is al een poosje gestopt met spannen.

Tank was niet te tillen, kon wel kloppen, die was nog vol.

Laatste restje heb ik zo in de jerrycan gekiept.

En als we dan toch lekker bezig zijn, de verdeelbak ook er ook maar uithalen.

De bouten los krijgen was het probleem niet maar die rubbers waar dat kreng inhangt. &%&$$%*&((**_)#!$##@#@$
Maar goed, heb het los gekregen, nou moet ik gerard ff lief aankijken, want 1 rubber is zo wie zo hemelen, 1 is niet best en 2 zouden nog kunnen maar doe ze liever ook vervangen.

Pompwagen standby.

En weer een sectie leeg.

Toch fijn als ze de klemmen er op doen, dat ze dan ff kijken of er niks klem zit, remleiding ofzo.

Overal de kunstofbussen er uit en in een pot met terpetine gestopt, kan je wel thinner nemen, kan je denk ik om nieuwe bussen.

En weer is lekker aan het bikken geweest.

Rechter steunwiel draait wat zwaarder als de linker, bij het bikken kwam er water uit, dus die moeten uit elkaar en schoon gemaakt worden van binnen.

Nog een beetje op het slechte stuk zitten bikken, valt eigenlijk wel mee wat er uit gesneden moet worden.

Bouten van de steunwielen zitten met een borgplaat.

Die moeten er dus af.

Op deze foto pas 2 maar ze zijn er allemaal al af.

Dacht nog, zal er wel 1 uit het dorp zijn.
Maar het was Dafinknouleuk, die kwam ff buurten, die was onderweg naar de omloop, volgens mij had ie de buurvrouw bij zich, weet het niet zeker meer.
Maar euh, wanneer komt ze weer langs, alleen deze keer zonder jou ?
Gaarne zelfde situatie als vandaag, mijn vrouw was er ook niet.
Maar goed, alle gekheid weer op een stokje.
Die 2 tanks gaan we er maar is afhalen.

Draad schoonmaken, kruipolie erop en dan krijg je nog dit.

Los je weer op met een baco, was het toch vrij snel zat en de steeksleutel werd een luchttol.

Das 1, die 1ne spanband is geknikt, komt door de roest, teveel weg gevreten.
Die zooi die ze bij daf er tussen douwde ter bescherming, houdt vocht vast, krijg je overal roest en zooi van, zag je ook al aan mijn oude luchtketels.

En die is al een poosje gestopt met spannen.

Tank was niet te tillen, kon wel kloppen, die was nog vol.

Laatste restje heb ik zo in de jerrycan gekiept.

En als we dan toch lekker bezig zijn, de verdeelbak ook er ook maar uithalen.

De bouten los krijgen was het probleem niet maar die rubbers waar dat kreng inhangt. &%&$$%*&((**_)#!$##@#@$
Maar goed, heb het los gekregen, nou moet ik gerard ff lief aankijken, want 1 rubber is zo wie zo hemelen, 1 is niet best en 2 zouden nog kunnen maar doe ze liever ook vervangen.

Pompwagen standby.

En weer een sectie leeg.

Toch fijn als ze de klemmen er op doen, dat ze dan ff kijken of er niks klem zit, remleiding ofzo.

Overal de kunstofbussen er uit en in een pot met terpetine gestopt, kan je wel thinner nemen, kan je denk ik om nieuwe bussen.

En weer is lekker aan het bikken geweest.

Rechter steunwiel draait wat zwaarder als de linker, bij het bikken kwam er water uit, dus die moeten uit elkaar en schoon gemaakt worden van binnen.

Nog een beetje op het slechte stuk zitten bikken, valt eigenlijk wel mee wat er uit gesneden moet worden.

Bouten van de steunwielen zitten met een borgplaat.

Die moeten er dus af.

Op deze foto pas 2 maar ze zijn er allemaal al af.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.