BE-09-04 rijdend project
Moderator: ruben
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
Re: BE-09-04 rijdend project
Keer langs wippen met mijn daf welke dagen ben je er meestal bezig .
Wel benieuwd naar die diesel inbouw
Wel benieuwd naar die diesel inbouw
proud to be scout
- alexgeertsema
- Professioneel Pedaal Prutser
Hey Albert,
Dat ligt aan mijn rooster en het weer
aangezien mijn garage te klein is en hij er ook nog af moet ben ik van het weer afhankelijk.
Dus heel veel gebeurd er momenteel niet. maar kom gerust langs hoor
Dat ligt aan mijn rooster en het weer
Dus heel veel gebeurd er momenteel niet. maar kom gerust langs hoor
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
Snap En op dit moment is het weer ook niet je van het .
Als het over twee weken met paasweekend maar redelijk is .
Als het over twee weken met paasweekend maar redelijk is .
proud to be scout
- alexgeertsema
Hahaha ja das voor se paasmeeting wel het beste he. Helaas voor mij echt te ver weg.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- alexgeertsema
Eergisteren een fatsoenlijke regenbui gehad in de avond.
Gister morgen met de kids op pad geweest. toen in de inrit afreed hoorde ik een luid gegil achterin de bak
Met het achterover hellen vanaf de stoep het fietspad op, werden de kids verrast door een redelijke scheut koud regenwater,
wat geduldig op z'n slachtoffers had gewacht boven, tussen de platen van het dak van de radiobak.
Na een aanmoedigende "welkom in 1956" kreet op pad gegaan.
Maar goed das natuurlijk niet de bedoeling dus vandaag maar eens gesleuteld:

Eerst met de garagekrik en 2 balken de bak maar eens gelicht aan de voorzijde. deze zat gekit en er zat een plastic kraaloog isolatie tussen die zeiknat was geworden.. ( Hebben ze met de laatste verfbeurt nu nog niet eens de huif van de cabine gehad?
)
Die rare strepen die je ziet zijn van het het die er over heeft gezeten.

Zitten daar nou houten balkjes in? Deze zijn sponzig nat en sommige delen hebben een paddo kwekerij.

Aangezien ik alleen was, heb ik de bak eerst opgekrikt, toen achter over de sluitingen voor het rek getrokken en daarna naar achteren geschoven en zo op de grond laten zakken. Met uiteraard een boompje eronder omdat ik de kappen aan de achterzijde niet wilde verwijderen.
Het water liep er goed uit zo in zn rechtstand.

Hier staat de bak achter de wep... lekker handig ook hoe krijg ik nu de wep onder de tent vandaan?
Dus dollie onder de bak, omdraaien en gelukkig stond mijn aanhanger op de inrit dus daar maar op laten zakken.
Wist je trouwens dat zo een Daf zon tentpaal in 90 graden kan drukken in zijn stationair?
Ik nu dus wel.
Maar zonder foto snel weer "recht" gebogen.... Is relatie technisch verstandiger!

mijn paddo kwekerij

Maar goed morgens maar eens kijken of het hout en de issolatie er uberhaupt tussen hoort. en kieren kitten en nagels zetten denk:

Als hij dan weer waterproof is, direct maar een laagje 6014 denk. voor de isolatie en afdichting

Gister morgen met de kids op pad geweest. toen in de inrit afreed hoorde ik een luid gegil achterin de bak
Met het achterover hellen vanaf de stoep het fietspad op, werden de kids verrast door een redelijke scheut koud regenwater,
wat geduldig op z'n slachtoffers had gewacht boven, tussen de platen van het dak van de radiobak.
Na een aanmoedigende "welkom in 1956" kreet op pad gegaan.
Maar goed das natuurlijk niet de bedoeling dus vandaag maar eens gesleuteld:
Eerst met de garagekrik en 2 balken de bak maar eens gelicht aan de voorzijde. deze zat gekit en er zat een plastic kraaloog isolatie tussen die zeiknat was geworden.. ( Hebben ze met de laatste verfbeurt nu nog niet eens de huif van de cabine gehad?
Die rare strepen die je ziet zijn van het het die er over heeft gezeten.
Zitten daar nou houten balkjes in? Deze zijn sponzig nat en sommige delen hebben een paddo kwekerij.
Aangezien ik alleen was, heb ik de bak eerst opgekrikt, toen achter over de sluitingen voor het rek getrokken en daarna naar achteren geschoven en zo op de grond laten zakken. Met uiteraard een boompje eronder omdat ik de kappen aan de achterzijde niet wilde verwijderen.
Het water liep er goed uit zo in zn rechtstand.
Hier staat de bak achter de wep... lekker handig ook hoe krijg ik nu de wep onder de tent vandaan?
Dus dollie onder de bak, omdraaien en gelukkig stond mijn aanhanger op de inrit dus daar maar op laten zakken.
Wist je trouwens dat zo een Daf zon tentpaal in 90 graden kan drukken in zijn stationair?
Maar zonder foto snel weer "recht" gebogen.... Is relatie technisch verstandiger!
mijn paddo kwekerij
Maar goed morgens maar eens kijken of het hout en de issolatie er uberhaupt tussen hoort. en kieren kitten en nagels zetten denk:
Als hij dan weer waterproof is, direct maar een laagje 6014 denk. voor de isolatie en afdichting
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Had de mijne toen ook last van.
mijn paddo kwekerij
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- alexgeertsema
Dat houtwerk hoort er tussen dus begrijp ik... ok en de isolatie strip die er tussen zat hoort die er ook?
- alexgeertsema
Yup zo zat dat bij mij ook.
Dat houtwerk is wel te vervangen. Alleen die tochtstrip is een waterzuiger.. daar moet ik og even wat op verzinnen.
De middelste dakplaat verwijderd. Van de 114 pompnagels zaten er nog zon 43 echt vast. De zijplaten wil ik eigenlijk niet helemaal los halen aangezien de isolatie etc allemaal nog goed droog is. En eigenlujk moet eind van de week de bak er weer op
.
Voorste balk onder de plaat is wel aardig aan het roesten. Die dus maar wel goed schoon maken en in de roeststopper en een laagje verf. Ook zit onder elk kapje en plaatje van die fijne grijze kauwgom

Dat houtwerk is wel te vervangen. Alleen die tochtstrip is een waterzuiger.. daar moet ik og even wat op verzinnen.
De middelste dakplaat verwijderd. Van de 114 pompnagels zaten er nog zon 43 echt vast. De zijplaten wil ik eigenlijk niet helemaal los halen aangezien de isolatie etc allemaal nog goed droog is. En eigenlujk moet eind van de week de bak er weer op
Voorste balk onder de plaat is wel aardig aan het roesten. Die dus maar wel goed schoon maken en in de roeststopper en een laagje verf. Ook zit onder elk kapje en plaatje van die fijne grijze kauwgom
- alexgeertsema
Vanavond alle kit verwijderd, de balken onder de platen schoon gemaakt en in de rustoleum gezet. Toen dat droog was een likkie verf. Na een paar goede stroken lijmkit, 3 blaren, 143 blindklinknagels en wat schuurwerk zo goed als verf klaar. Wat me trouwens op viel... is dat er in totaal 19 nagels misten. Zat gewoon vol gekit. 56 zaten nog vast en de rest had 0 grip... dienst dingetje?
Wel zat overal die half gebakken groen op
daarna 1 laag 6014, een creme ondergrond en dan de menie en plaatwerk. Viel me dik mee.
Wel zat overal die half gebakken groen op
daarna 1 laag 6014, een creme ondergrond en dan de menie en plaatwerk. Viel me dik mee.
Je zal het nu wel niet meer willen wisselen, maar er zijn ook popnagels die dicht zijn van onderen en dan dus ook geen water meer doorlaten.
Mocht je het toch willen doen, er bestaat een soort popnagels ding wat je in je boormachine kan doen, rechtsom is dacht ik aantrekken, linksom lossen, had wel.wat blaren gescheeld
Mocht je het toch willen doen, er bestaat een soort popnagels ding wat je in je boormachine kan doen, rechtsom is dacht ik aantrekken, linksom lossen, had wel.wat blaren gescheeld
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Bij veel werk, gebruik ik deze.er bestaat een soort popnagels ding wat je in je boormachine kan doen, rechtsom is dacht ik aantrekken, linksom lossen, had wel.wat blaren gescheeld
https://www.onkenhout.nl/ps25-tot-o-6-4 ... schap.html
Kan je met zo'n handtang niet tegen op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- alexgeertsema
Ow? Gmm dat had ik inderdaad even eerder moeten weten.. Nee ik ben eigenlijk niet van plan om al die nagels nu weer uit te boren hahaha. Maar handig om te weten. Ik zal zeker de volgende keer een waterdichte variant gebruiken dan. Bedankt voor de tip!Je zal het nu wel niet meer willen wisselen, maar er zijn ook popnagels die dicht zijn van onderen en dan dus ook geen water meer doorlaten.
En die tang die jij bedoeld Ruud is inderdaad een stuk handiger! Daar kwam mijn buurman mee aan lopen en heeft de laatste 2 nog even gedaan.. pfff
https://www.conrad.nl/p/popnagelhulpstu ... 5&vat=trueBij veel werk, gebruik ik deze.er bestaat een soort popnagels ding wat je in je boormachine kan doen, rechtsom is dacht ik aantrekken, linksom lossen, had wel.wat blaren gescheeld
https://www.onkenhout.nl/ps25-tot-o-6-4 ... schap.html
Kan je met zo'n handtang niet tegen op.
deze bedoelde ik, zelf geen ervaring mee maar een klant van mij zweert erbij, beetje alsof je hem dichtschroeft met popnagels