Geen brandstoftoevoer na schoonmaken Benzinefilter

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

dennis83
Hercules Held

Geen brandstoftoevoer na schoonmaken Benzinefilter

Berichtdoor dennis83 » ma 26 aug 2013 20:29

Hoi Allemaal,

Ik heb twee weken terug mijn brandstoffilter schoongemaakt maar nu krijg ik geen brandstoftoevoer meer op mijn carburateur. Toen ik de auto bij jorrit heb opgehaald liep hij wel gewoon op benzine (deze was alleen zeer oud vandaar het schoonmaken). Ook als met het heveltje op de brandstofpomp pomp krijg ik geen brandstof naar de motor. Ik het slangetje net voor de carburateur losgehaald om te kijken of er iets naar boven komt maar helaas geen resultaat. Er zit nieuwe benzine in de tank en er zit inmiddels ook weer benzine in de filter.

Moet ik het systeem misschien ontluchten? of heeft iemand een idee wat het nog meer kan zijn?

Ik hoor graag van jullie :)
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Re: Geen brandstoftoevoer na schoonmaken Benzinefilter

Berichtdoor Dikkie » ma 26 aug 2013 20:33

Er zit geen ontluchting op. Heb je na het schoonmaken van het filter je verdeelkraantje in de cabine weer op een tank gezet? :D

Dan een snel testje: haal de aanzuigzijde van de brandstofpomp los. Doe je vinger op de aansluiting en pomp een paar keer. Probeert hij een vacuum te zuigen of gebeurt er helemaal niks? Voor de zekerheid ook aan de perszijde controleren of hij daar een beetje druk opbouwt. Hiermee sluit je in ieder geval de brandstofpomp uit.

En wat mij al eens overkomen is: troep in de aanzuigzijde van de leiding IN de tank. Daar kan de daf ook niks mee.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos), DE-47-36 (Dodge)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

harley jack
Cabine Coureur

Berichtdoor harley jack » ma 26 aug 2013 20:34

Hoi kunnen 2 dingen wezen of de pakking van de benzinepomp is kapot
of verouderd zou zelf als ik deze los zou halen zo wie zo vernieuwen.
Of je menbraan is kapot.dit zijn zeker 2 dingen als het niet goed is
dat de brandstofpomp geen druk op kan bouwen.succes
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » ma 26 aug 2013 21:02

Knopje van de lpg omgegooid, zodat de benzineafsluiter na de pomp niet open gaat, dan lukt op pompen n.l. ook niet.

Geen stroom naar de benzineafsluiter (zekering kapot), of hij is gewoon zelf kapot ?

Is n.l. gek dat hij het eerst wel doet, na het schoonmaken van het benzinefilter niet meer.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

dennis83
Hercules Held

Berichtdoor dennis83 » ma 26 aug 2013 21:15

[quote="Dikkie"] Er zit geen ontluchting op. Heb je na het schoonmaken van het filter je verdeelkraantje in de cabine weer op een tank gezet? :D

Ja deze staat open, is het normaal dat je het kraantje 340 graden rond kan draaien? Ik heb die plaat er laatst afgehad maar eigenlijk niet goed naar het kraantje gekeken. Ik dacht eigenlijk dat deze maar 180 graden mag maken naar de linker en rechter tank. Ik kan hem ook naar achter zetten zeg maar (en naar voren, bijna 360 graden draaien).

Ik zal morgen eens proberen die pomp te controleren op vacuum. Moet toch werken zou je zeggen, heb verder de pomp niet aangeraakt en ik weet dat deze werkt. Mocht deze pomp het wel goed doen zal ik eens naar de afsluiter van de LPG installatie kijken.
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Jorrit
Cabine Coureur

Berichtdoor Jorrit » ma 26 aug 2013 21:19

Bij de minste of geringste luchtlek in de aanzuigleiding doet die pomp al bijna niets meer. Weet je zeker dat het filter goed zit?

Kraan hoort maar 180 graden te kunnen draaien (helemaal links en helemaal rechts), er zitten volgens mij ook nokjes in de plaat zodat hij niet verder kan.

Jorrit
Cabine Coureur

Berichtdoor Jorrit » ma 26 aug 2013 21:20

En inderdaad moet je benzineafsluiter wel open staan. Voel of hoor je hem klikken als je hem op benzine zet?

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 26 aug 2013 21:29

Misschien dat er toch ergens een vuiltje is gaan zweven.

Je kan de banjobout bij de carb losdraaien en dan druk op de benzinetank zetten -> blaaspistooltje compressor en een doek in het gat.
idd vaststellen dat de benzineklep van de lpginstallatie open staat (zit soms ook handbediening op)

Succes

jerry
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor jerry » ma 26 aug 2013 23:21

Alle pakkingen kontroleren van zowel brandstofpomp en brandstof filter of die niet scheef zitten Daarbij torn je motor eens naarmij weten kan je stift die je pomp bediend net uit staan en kan je ook niet handmatig brandstof oppompen! Moet goed komen met iedereen zijn informatie suc 6

dennis83
Hercules Held

Berichtdoor dennis83 » ma 16 sep 2013 12:27

Nou na mijn vakantie afgelopen vrijdag toch maar eens gaan kijken naar mijn probleem met de benzine toevoer.
Alle leidingen gevolgd tot aan de pomp en alles functioneerd daar naar behoren.

Het probleem zat hem uiteindelijk in de Pomp zelf, het kleine vlottertje dat de af en aanvoer regelt dat zat vast. Hierdoor zuigt de pomp niet aan de IN kant van de pomp maar aan de uitgang en komt er dus geen bezine in de kelk/2e filter.

Nu werkt dat gelukkig weer naar behoren maar nu nu ik de glazen kelk op de pomp los heb gehad lekt hij daar (valse lucht) op de rubberen pakking die tussen de glaze kelk en de pomp zit. Weten jullie toevallig waar ik die het makkelijkste kan halen en/of er revisie setjes voor de pomp beschikbaar zijn?

Ik hoop dat daar het probleem dan mee is opgelost. :D
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 16 sep 2013 12:46

Revisiesetje is niet/zeer moeilijk aan te komen, er zwerft hier ergens een topic over rond (volvo brandstofpomp?)

standaard rubber ring gaat zwellen, bij automaterialenzaak passen en meten (is denk pakking van dat rode karton-achtige spul)

dennis83
Hercules Held

Berichtdoor dennis83 » ma 16 sep 2013 14:04

Revisiesetje is niet/zeer moeilijk aan te komen, er zwerft hier ergens een topic over rond (volvo brandstofpomp?)

standaard rubber ring gaat zwellen, bij automaterialenzaak passen en meten (is denk pakking van dat rode karton-achtige spul)
In dat geval laat ik het enkel bij de rubber afsluitring. Deze is wel van rubber en niet van Pakking materiaal. Mijn huidige heb ik nog maar deze is behoorlijk droog en sluid daardoor niet goed meer af.
Groeten,

Dennis

Afbeelding

jabami
Cabine Coureur
Contacteer:

Berichtdoor jabami » ma 16 sep 2013 14:14

Bij Peter v.d. Berg.
Pakking benzinepomp glas.
Kurk.
1 euro.

Jan.

jerry
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor jerry » ma 16 sep 2013 15:37

dat is de originele oplossing een kurken pakking!
neemie der een paar kan je hem bij openen van het borrel glaasje vervangen lekt hij nooit ook

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 16 sep 2013 17:02

Voor een euro (+ eur.10.- administratie/verzendkosten) kun je die pomp geen valse lucht laten zuigen :roll:

Dus toch maar een paar extra dingetjes bestellen, stickers, lampjes voor de koplamp, rubbertje voor de pook, ruitewisserblaadjes, verzin het maar.

Terug naar “Techniek YA126”