Opkrikken
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Re: Opkrikken
Sla een beitel er tussen, hou je ook dat bovenplaatje heel.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
Wijkt wel wat af van het start onderwerp, opkrikken, maar had er al deels naar verwezen.
Lagers vervangen, stuurdelen weer lekker soepel. Alles weer voor elkaar!!
Nu nog steeds verder kijken met de remmen..... Ik ben nog steeds niet tevreden over de remkracht.
Echter..... ALLES is nieuw. Vanaf de hoofdremcilinder tot aan de voeringen. En nog steeds vind ik de remmen te zwak....
Iemand nog tips?
En nog 1 technische vraag..... Wat is de steekmaat van de YA126?
Lagers vervangen, stuurdelen weer lekker soepel. Alles weer voor elkaar!!
Nu nog steeds verder kijken met de remmen..... Ik ben nog steeds niet tevreden over de remkracht.
Echter..... ALLES is nieuw. Vanaf de hoofdremcilinder tot aan de voeringen. En nog steeds vind ik de remmen te zwak....
Iemand nog tips?
En nog 1 technische vraag..... Wat is de steekmaat van de YA126?
Renault Twingo 1.2 GT TCE Gordini 2012 & Daf YA126 4.6 12V 1958
-
Dikkie
- Site Admin
- Contacteer:
Precies hetzelfde als een unimog, alleen exacte maat weet ik ff niet uit het koppie 
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
En das nu net wat ik ff graag wil weten.... En van die Unimog wist ik dat het hetzelfde is, maar ook van die kan ik geen maat vinden...haha 
- peter80
- Contacteer:
Hoe zijn je vacuumslangen en leidingen eraan toe? geen luchtbel in je systeem?Nu nog steeds verder kijken met de remmen..... Ik ben nog steeds niet tevreden over de remkracht.
Iemand nog tips?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
Pedaal voelt prima, afstelling is supergoed. Je merkt dat de schoenen direct wel pakken en dat je niet meer druk kunt uitoefenen, iig, niet door mij.
Ik ben zelf ook monteur en werk veel met oudere voertuigen, al dat andere spul zit in hetzelfde kaliber als de Daf, maar als je daar met nieuwe remmen volle pedaaldruk uitoefent, heb je hoofdpijn..... of lig je voor de auto....door de ruit heen. Die remmen zijn zo strak, word je bang van.
Als ik volle kracht op pedaal zet, merk je dat hij remt, maar meer ook niet. De neus komt niks naar beneden. Een noodstop is gewoon niet mogelijk, iig, niet zoals het zou moeten.
Peter uit Kraggenburg is al bij mij geweest en heeft alles gecheckt. Afstelling nog strakker gezet en het bleek dat mn verdeler ooit eens los is geweest en verkeerd in elkaar was gezet. Door dat ding had ik helemaal geen remmen, maar sinds dat allemaal gebeurd is, zijn de remmen aanzienlijk beter geworden. Maar, zoals ik aan heb gegeven, niet zoals ik wil.
Vacuümslang naar de rembekrachtiger, vanaf spruitstuk is vervangen. Die buisjes zitten er niet meer tussen, het is nu een complete slang.
Ik ben zelf ook monteur en werk veel met oudere voertuigen, al dat andere spul zit in hetzelfde kaliber als de Daf, maar als je daar met nieuwe remmen volle pedaaldruk uitoefent, heb je hoofdpijn..... of lig je voor de auto....door de ruit heen. Die remmen zijn zo strak, word je bang van.
Als ik volle kracht op pedaal zet, merk je dat hij remt, maar meer ook niet. De neus komt niks naar beneden. Een noodstop is gewoon niet mogelijk, iig, niet zoals het zou moeten.
Peter uit Kraggenburg is al bij mij geweest en heeft alles gecheckt. Afstelling nog strakker gezet en het bleek dat mn verdeler ooit eens los is geweest en verkeerd in elkaar was gezet. Door dat ding had ik helemaal geen remmen, maar sinds dat allemaal gebeurd is, zijn de remmen aanzienlijk beter geworden. Maar, zoals ik aan heb gegeven, niet zoals ik wil.
Vacuümslang naar de rembekrachtiger, vanaf spruitstuk is vervangen. Die buisjes zitten er niet meer tussen, het is nu een complete slang.
-
Hoppa69
Is ook echt vacuumslang ?Vacuümslang naar de rembekrachtiger, vanaf spruitstuk is vervangen. Die buisjes zitten er niet meer tussen, het is nu een complete slang.
Niet dat er een slang tussen zit die plat raakt door het vacuum.
En omdat je zelf al zegt dat de verdeler verkeerd in elkaar is gezet, de volgende vraag.
Zit de juiste rempomp er in ?
Die van een 314 of 328 lijken er op maar die zijn voor luchtbekrachtigd, meestal maar niet altijd staat het op de rand van de pomp maar dan nog zou het kunnen dat het verkeerde binnenwerk er in zit.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
Heb alles geregeld via Peter uit Kraggenburg, dus dat zit wel goed.
En die slang is een stevige brandstofslang, met een koordlaag erin. We hebben die meermaals gecontroleerd op dat probleem, niks aan de hand.
Je hoort ook de bekrachtiger goed werken. Samen met Peter volledig nagekeken. Want er zijn er in tussentijd al 4 onder gekomen.... omdat zowel Peter als wij van mening waren dat het daarin zat.
En die slang is een stevige brandstofslang, met een koordlaag erin. We hebben die meermaals gecontroleerd op dat probleem, niks aan de hand.
Je hoort ook de bekrachtiger goed werken. Samen met Peter volledig nagekeken. Want er zijn er in tussentijd al 4 onder gekomen.... omdat zowel Peter als wij van mening waren dat het daarin zat.
-
Hoppa69
Brandstof slang met koordlaag is alleen voor als de druk omhoog gaat niet voor als ie omlaag gaat, maar goed als je zeker van je zaak ben, dan is dat net als met mij, lekker zo houden.
Zou ik toch is een blik werpen naar de rempomp.
Remschoenen zijn niet verglaasd toevallig ?
En staan netjes haaks op de naaf.
Remtrommel moet misschien uitgedraaid worden.
Zou ik toch is een blik werpen naar de rempomp.
Remschoenen zijn niet verglaasd toevallig ?
En staan netjes haaks op de naaf.
Remtrommel moet misschien uitgedraaid worden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Contacteer:
Gaat je pedaal wel naar beneden of istie gelijk hard?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
Laat ik het zo zeggen, die slang gaat geen kant op. En je merkt goed dat ie vacuüm trekt, als je hem los haald en je hand er tegenaan houd.
Remvoeringen zijn nieuw, tevens zijn gelijkertijd de trommels uitgedraaid. Dus dat is nieuw op nieuw.
Pedaal voelt goed, je merkt goed dat hij geleidelijk druk opbouwt. Je bent niet eens een volle pedaalslag nodig om max druk te krijgen via pedaal.
Enige idee wat ik heb, is dat wellicht da vacuüm niet sterk genoeg is. Ik weet niet hoeveel vacuüm de bekrachtiger eigenlijk moet hebben....
Dus jah.... Het is een erg lastig verhaal.
Remvoeringen zijn nieuw, tevens zijn gelijkertijd de trommels uitgedraaid. Dus dat is nieuw op nieuw.
Pedaal voelt goed, je merkt goed dat hij geleidelijk druk opbouwt. Je bent niet eens een volle pedaalslag nodig om max druk te krijgen via pedaal.
Enige idee wat ik heb, is dat wellicht da vacuüm niet sterk genoeg is. Ik weet niet hoeveel vacuüm de bekrachtiger eigenlijk moet hebben....
Dus jah.... Het is een erg lastig verhaal.
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit
Misschien goed om in een andere wep eens te rijden.Dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Of vind Peter ook dat je Daf slecht remt?
Of vind Peter ook dat je Daf slecht remt?
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
Peter zegt dat hij het niet beter kan krijgen.....
Maar ik spreek ook mensen met een Wep, die remt met 4 blokkerende wielen.
Ik ben iig van mening dat het remmen wel beter moet kunnen....
Kan het zijn dat het nieuwe spul nog ingeremd moet worden?
Er is natuurlijk nog niet veel mee gereden na het vervangen.... Naja.... niets eigenlijk...
Maar ik spreek ook mensen met een Wep, die remt met 4 blokkerende wielen.
Ik ben iig van mening dat het remmen wel beter moet kunnen....
Kan het zijn dat het nieuwe spul nog ingeremd moet worden?
Er is natuurlijk nog niet veel mee gereden na het vervangen.... Naja.... niets eigenlijk...
De 2 moeren van het wiellager kan je ook met een hamer en een beitel los slaan, als het goed is zit de voorste alleen goed vast de achterste moet je zo met de hand kunnen losdraaien
Heb net 2 wiellagers schoongemaakt en opnieuw ingevet met Bastiaan.
Heb net 2 wiellagers schoongemaakt en opnieuw ingevet met Bastiaan.
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch
-
Ottie Snorro
- Hercules Held
Dat is allemaal al klaar voor mij, zoals gezegd. Heb er al het juiste gereedschap voor geregeld.
Enorm eenvoudig maar het kost veel tijd.
Enorm eenvoudig maar het kost veel tijd.