Wij zijn een lpg installatie in een ya126 aan het bouwen en dit verloopt eigenlijk wel goed.
We lopen er nu tegenaan dat we niet weten waar we de koelslangen van de verdamper aan moeten sluiten.
We willen graag van jullie weten wat de beste beste plaats is om de in- en uitgaande koelwaterslangen aan te sluiten.
Hopelijk kunnen jullie dit verduidelijken met met een foto of afbeelding.
Groetjes,
Daniel
lpg verdamper koelen
Moderator: ruben
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Contacteer:
Re: lpg verdamper koelen
er zit een plug in de cylinderkop en 1 in het thermostaathuis, deze zijn bruikbaar
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Bedankt!
Hier kunnen we wat mee!
Hier kunnen we wat mee!
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit
Eerst maar eens die plug uit je cilinderkop zien te krijgen, bij mij geen beweging in te krijgen.
Ook de plug in je thermostaathuis kan goed vast zitten (aluminium + staal). Zijkanten plug ff goed vlak vijlen en een goed passende sleutel/griptang/bahco + WD40/ warmstoken etc.
Wat ik gedaan heb is op de gietijzeren bocht die op je cilinderkop zit een gat met gasdraad + slangaansluiting bij de gamma (CV/Gas-assortiment )

Ook de plug in je thermostaathuis kan goed vast zitten (aluminium + staal). Zijkanten plug ff goed vlak vijlen en een goed passende sleutel/griptang/bahco + WD40/ warmstoken etc.
Wat ik gedaan heb is op de gietijzeren bocht die op je cilinderkop zit een gat met gasdraad + slangaansluiting bij de gamma (CV/Gas-assortiment )

Ik werk ook mee aan het Daf-project en inmiddels zijn de aansluitingen zo goed als gelukt!
Die in de cilinderkop ging nog het makkelijkste, die in het thermostaathuis brak af.
Inmiddels wel opgelost en nu is het wachten op nog wat kleine onderdelen om de gasinstallatie af te maken.
Die in de cilinderkop ging nog het makkelijkste, die in het thermostaathuis brak af.
Inmiddels wel opgelost en nu is het wachten op nog wat kleine onderdelen om de gasinstallatie af te maken.
Teamlid Jalopy Abroad - Naar Barcelona met de Daf!