helaas was de wagen niet klaar voor het paasweekend, maar gelukkig kon ik meerijden (en ook zelf rijden) in de wagen van Dik. Nog bedankt dik, was erg leuk
ik had vrijdag voor pasen de hele dag de tijd om aan de wagen te werken. bij van dam 2 nieuwe remcilinders voor achter gekocht. daar zit de handremkabel dus aan vast.... achja, weer wat geleerd.
de twee cilinders vervangen en de remmen afgesteld, toen bleek de hoofdremcilinder zo lek als een mandje. het oliereservoir was leeg, terwijl ik dat de dag ervoor had gevuld. de plas van 1,5 bij 1,5 meter onder de wagen was dus geen water zoals ik aannam, maar remolie. subtiele vlek op de vloer nu dus.
hoofdremcilinder gereviseerd en ontlucht en die werkt nu weer als een zonnetje. remmen ontlucht (wat een zooi kwam er uit zeg....) alles werkte, netjes afgesteld en proberen maar. de handrem werkt iig al weer
echter, als ik de motor aan zet, zitten de remmen muurvast
na even denken, kan het dan alleen maar de hydrovac zijn die niet ok is, dus die eraf. heb al een rivisieset liggen, dus uit elkaar dat ding. eerst de regelklep en membraam eraf, want daar zit waarschijnlijk het probleem. en inderdaad, dat is flink verroest en het membraam is kapot. helaas zit dat dus niet in het rivisieset en daar stopte dus de poging om de wagen zaterdag mee naar heumen te nemen.
ondertussen heb ik bij van dam een nieuwe regelklep en membraam gehaald en die gaan er dus deze week onder. nog even en hij rijd weer.