Hallo
Ik wil graag een wisselstroom dynamo op mijn daf zetten.
Een hoeveel ampere dynamo moet ik daar voor nemen en wat voor dynamo is het beste?
Hoe sluit je zoon wisselstroom dynamo aan?
Gr Reinald
Wisselstroom dynamo
Moderator: ruben
Pieter
Bij een wisselstroom dynamo bedoel ik niet zo een van een radiowagen maar een gewone 24v dynamo van een kleine vracht auto.
Ik wil hem plaatsen omdat ik vermoed dat mijn Bafkast kapot is want mijn
dynamo die er nu opzit word erg heet je kunt er geen hand aanhouden en mijn bafkast ook.
De voordelen van een wisselstroom dynamo is dat hij bij stationair toeren al laad, en hij is veel kleiner waardoor je gemakkelijker bij je onsteking kunt.
Bij een wisselstroom dynamo bedoel ik niet zo een van een radiowagen maar een gewone 24v dynamo van een kleine vracht auto.
Ik wil hem plaatsen omdat ik vermoed dat mijn Bafkast kapot is want mijn
dynamo die er nu opzit word erg heet je kunt er geen hand aanhouden en mijn bafkast ook.
De voordelen van een wisselstroom dynamo is dat hij bij stationair toeren al laad, en hij is veel kleiner waardoor je gemakkelijker bij je onsteking kunt.
Nee heb nog niet gemeten.
Maar volgens mijn ampere meter laad deze dynamo ook niet meer terwijl toen ik hem er net had op gezet gaf de meter wel wat aan.
Maar ik weet dat zegt ook niks kan ook aan de meter liggen.
Zal morgen ff meten of hij laad en wat hij laad.
Als ik nu wel bv 30v meet ligt dat dan aan mijn bafkast of dynamo?
Gr Reinald
Maar volgens mijn ampere meter laad deze dynamo ook niet meer terwijl toen ik hem er net had op gezet gaf de meter wel wat aan.
Maar ik weet dat zegt ook niks kan ook aan de meter liggen.
Zal morgen ff meten of hij laad en wat hij laad.
Als ik nu wel bv 30v meet ligt dat dan aan mijn bafkast of dynamo?
Gr Reinald
Bedankt pieter hier heb ik wat aan.
Heb net een dynamo gekocht 24v 55a zoon dynamo heeft een collega van mijn vader ook al jaren op zijn 1 tonner en werkt prima. Maar dat is allemaal beetje vaag aangesloten.
deze dynamo is het
http://watersport.marktplaats.nl/booton ... ZPAf4%253D
Gr Reinald
Heb net een dynamo gekocht 24v 55a zoon dynamo heeft een collega van mijn vader ook al jaren op zijn 1 tonner en werkt prima. Maar dat is allemaal beetje vaag aangesloten.
deze dynamo is het
http://watersport.marktplaats.nl/booton ... ZPAf4%253D
Gr Reinald