ya 328
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Bedankt voor de tip.
Is niet anders als bij de 126.
Daarom worden de bouten en moeren ook goed ontvet.
En als het weer verveeld om vast te zetten, dan komt er weer is locktide aan te pas.
Nha, dan komen ze niet meer los, zit je alleen te tobben als het weer is los moet.
Is niet anders als bij de 126.
Daarom worden de bouten en moeren ook goed ontvet.
En als het weer verveeld om vast te zetten, dan komt er weer is locktide aan te pas.
Nha, dan komen ze niet meer los, zit je alleen te tobben als het weer is los moet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Die verf is hardnekkiger dan ik dacht.2 reflectors zitten al op de bak, de rest zit in een bad met terpetine.
Is kijken of ze er nog knap uit gaan zien, 5 zijn van het aller eerste soort, die met die bobbeltjes er op, als ze netjes worden, komen ze aan de zijkant van de bak.
Dan nog op zoek naar 1 van het eerste soort, gaan die aan de achterkant ook veranderd worden.
Van de week is 1 testen in een bad met remvloeistof.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Jammer Ruud dat je de draden doorsoldeert.
Soldeer is zacht en blijft zacht,en word nog zachter bij een temperatuurverhoging door stroom(A) door de geleider of buitentemperatuur.
Kortom deze verbindingen gaan op de duur los zitten en een beetje vonken ,met als gevolg slechte contacten en inbranden.
Beter zijn dunne busjes,en die zijn in verschillende maten verkrijgbaar over de gestripte draden heenschuiven en vastzetten,die gaan nooit meer los.
Verder niets dan lof hoe je met die 328 bezig bent,hij word nog mooier ,dan als hij uit de fabriek rolde.
m.v.g. Montji
Soldeer is zacht en blijft zacht,en word nog zachter bij een temperatuurverhoging door stroom(A) door de geleider of buitentemperatuur.
Kortom deze verbindingen gaan op de duur los zitten en een beetje vonken ,met als gevolg slechte contacten en inbranden.
Beter zijn dunne busjes,en die zijn in verschillende maten verkrijgbaar over de gestripte draden heenschuiven en vastzetten,die gaan nooit meer los.
Verder niets dan lof hoe je met die 328 bezig bent,hij word nog mooier ,dan als hij uit de fabriek rolde.
m.v.g. Montji
De draad solderen voordat hij in een krimpstekker of kroonsteen moest stond bij ons op school de doodstraf op...!Jammer Ruud dat je de draden doorsoldeert.
m.v.g. Montji
-
Hoppa69
Allemaal leuk.
Maar ik doe, zoals het er uit gekomen is, zit in de 126 ook zo.
Kan je dan niet eerder roepen.
Niet gelijk weer het verhaal ophalen van het borgdraadje.
Morgen ff praatje op het werk maken voor deze hulsjes en de tang.
Maar vindt dat je wel mag zien dat het een ouwe jongen is, daarbij moet het niet zo zijn, dat als ik er een krasje op maak, dat ik in de war zit er over.
----------------------------------------------------------------
De foto's zijn een beetje slecht vandaag, dus kleur en dergelijken zien er wat vreemd uit.
Bak van binnen en van buiten nog is gedaan met een verfroller.

Gelijk maar een enkele sticker er op en de knipperlichten.

Maar ik doe, zoals het er uit gekomen is, zit in de 126 ook zo.
Kan je dan niet eerder roepen.
Niet gelijk weer het verhaal ophalen van het borgdraadje.
Morgen ff praatje op het werk maken voor deze hulsjes en de tang.
In het echt zie je wel dingen in de verf, zoals het schrappen van de oude verf en de plekken van de nieuwe lasjes in de bak, zie je aan de buitenkant.hij word nog mooier ,dan als hij uit de fabriek rolde.
Maar vindt dat je wel mag zien dat het een ouwe jongen is, daarbij moet het niet zo zijn, dat als ik er een krasje op maak, dat ik in de war zit er over.
----------------------------------------------------------------
De foto's zijn een beetje slecht vandaag, dus kleur en dergelijken zien er wat vreemd uit.
Bak van binnen en van buiten nog is gedaan met een verfroller.

Gelijk maar een enkele sticker er op en de knipperlichten.

Laatst gewijzigd door Hoppa69 op zo 01 nov 2009 22:24, 3 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Alvast de draden trekken van de achterkant.

Aan de achterkant een nieuwe draad aan de oude solderen.

En dan maar trekken met een tang, valt zeker niet mee.
Maar dat is dus 1.

Je moet met trekken door een hoek heen.
Dus je vat hem al, 2 draden waren gelukt en de rest brak in die bocht af.

Aan de achterkant een nieuwe draad aan de oude solderen.

En dan maar trekken met een tang, valt zeker niet mee.
Maar dat is dus 1.

Je moet met trekken door een hoek heen.
Dus je vat hem al, 2 draden waren gelukt en de rest brak in die bocht af.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Gelukkig zitten er tegenover al die gaten aan de andere kant ook stoppen in het chassi, waardoor je weer bij je draad kan, dus terug door dat gat en dan doorvoeren door die %$$#$$ bocht heen.
Die vuile draad heb ik nog nodig om 3 draden te trekken vanaf de remlichtschakelaars.

Die vuile draad heb ik nog nodig om 3 draden te trekken vanaf de remlichtschakelaars.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Zoals altijd, beetje sterk touwtje door de pijp blazen.

En dan komt ie netjes uit het gat wat afgestopt was.

Oogje aan het te trekken stroomdraadje knijpen en daar het trekdraadje aan, ook gelijk weer een trekdraadje er aan voor het volgende stroomdraadje.
Steeds opnieuw een trekdraadje er doorheen blazen wordt lastig als er al enkele draden in de pijp zitten.

En met een beetje heen en weer trekken zijn ze er doorheen op de 3 vanaf de remlichtschakelaars na.

Speciaal voor de anti soldeer jongens onder ons.
adereindhulsjes er aan.

En dan komt ie netjes uit het gat wat afgestopt was.

Oogje aan het te trekken stroomdraadje knijpen en daar het trekdraadje aan, ook gelijk weer een trekdraadje er aan voor het volgende stroomdraadje.
Steeds opnieuw een trekdraadje er doorheen blazen wordt lastig als er al enkele draden in de pijp zitten.

En met een beetje heen en weer trekken zijn ze er doorheen op de 3 vanaf de remlichtschakelaars na.

Speciaal voor de anti soldeer jongens onder ons.
adereindhulsjes er aan.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Die 3 draden vanaf de remlichtschakelaars die gaan in 1 keer naar voren.

Stofkapjes heb ik niet maar echt vuil zullen ze van d'r leven wel niet meer worden.
Hier en daar nog verfwerk, maar als ie geheel klaar is, gaat ik er is rustig onder door buiten, kunstlicht is ook niet alles met verven.

Draadjes klaar, dopje er weer op, trekdraadje blijft aan beide zijde er gewoon in, je weet nooit of je het nog is nodig heb.

Ik heb het allemaal wat lang gehouden, want de cabine moet er nog is geheel vanaf een keer, daarna maak ik het op lengte.

60 jaar oud en afgeschreven.

Stofkapjes heb ik niet maar echt vuil zullen ze van d'r leven wel niet meer worden.
Hier en daar nog verfwerk, maar als ie geheel klaar is, gaat ik er is rustig onder door buiten, kunstlicht is ook niet alles met verven.

Draadjes klaar, dopje er weer op, trekdraadje blijft aan beide zijde er gewoon in, je weet nooit of je het nog is nodig heb.

Ik heb het allemaal wat lang gehouden, want de cabine moet er nog is geheel vanaf een keer, daarna maak ik het op lengte.

60 jaar oud en afgeschreven.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Achterzijde is met schema en een testlampje zo uitgezocht.

Voor de antisoldeer mannen, ben ik alles wat ik gesoldeerd heb er aan het afknippen en daar wordt een amp voor in de plaats geknepen.

Had niet veel zin meer maar wilde nog ff de planken in de bak leggen, want ik had er tenslotte 9 klaar staan.
Blijkt het hele spul niet uit te komen.
Toen ik ze bij daan ging halen, lagen er nog enkele andere plankjes, en die zouden anders toch maar de vuilbak in gaan.
2 korten zaten erbij, in aardige staat maar niet voor de 126.
Ben ik blij dat ik die ook maar meegenomen heb, we dachten dat ze ingekort waren voor de korte bak maar ze horen gewoon in de lange bak.
Nou moet ik er wel weer 2 schuren, en ik had nog niks te doen.

Voor de antisoldeer mannen, ben ik alles wat ik gesoldeerd heb er aan het afknippen en daar wordt een amp voor in de plaats geknepen.

Had niet veel zin meer maar wilde nog ff de planken in de bak leggen, want ik had er tenslotte 9 klaar staan.
Blijkt het hele spul niet uit te komen.
Toen ik ze bij daan ging halen, lagen er nog enkele andere plankjes, en die zouden anders toch maar de vuilbak in gaan.
2 korten zaten erbij, in aardige staat maar niet voor de 126.
Ben ik blij dat ik die ook maar meegenomen heb, we dachten dat ze ingekort waren voor de korte bak maar ze horen gewoon in de lange bak.
Nou moet ik er wel weer 2 schuren, en ik had nog niks te doen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.