Pagina 1 van 2
polynorm 1 tons aanhanwagen
Geplaatst: vr 27 feb 2009 22:04
door dennis berger
Hallo,
tijdje niet hier geweest maar sind de laatste bericht is de daf weer in top conditie, alles werkt weer zols het hoort.
volgende project een 1tons aanhanger maar kan iemand mij vertellen of deze een eigen kenteken moet hebben?
as zondag ga ik er naar 1 kijken en mogelijk meenemen
mocht er iemand iets weten hoe dit zit hoor ik graag van jullie, bij de rdw wordt ik niet veel wijzer er staat zoveel.
dennis
Geplaatst: vr 27 feb 2009 22:10
door harley jack
volgens mij is het hetzefde als de Burger aanhanger,geremd eigen kenteken./ niet geremd kenteken voertuig. / mits een geremde aanhanger, laad vermogen plus eigen gewicht niet boven de 750 kg uit komt,maar volgens mij weegt die polynorm al tussen de 500 / 1000 kg dus ik denk keuren.
Geplaatst: vr 27 feb 2009 22:20
door dennis berger
bedankt voor je reactie
zal ook maar ff aan de eigenaar nu vragen wat hij heeft gedaan
heb je enig idee wat het kost het keuren
dennis
Geplaatst: vr 27 feb 2009 23:03
door ruben
als het laadvermogen + eigen gewicht boven de 750 kilo komt moet hij gewoon een eigen kenteken hebben en dus gekeurd worden, heb wel begrepen dat als er nog geen kenteken voor is dit best een duur grapje kan worden
Geplaatst: za 28 feb 2009 13:39
door Hoppa69
D'r is toen zo'n actie voor geweest, omdat het eigenlijk niet kan enkel assers van boven de 750 kg.
Ik heb de mijne op kenteken laten zetten.
Vondt het toen al niet goedkoop, ik meen toen rondt de 350 euro, dus als het nu nog lukt, dan weet ik niet wat het nu al kost.
Daarbij moet je trekhaak ook op kenteken staan.
Doen ze nu ook niet meer als het goed is, mocht het wel lukken dan maak je de meeste kans bij de rdw in zwijndrecht, was n.l. 1 van de stations die de keuringen deed van legerspullen en het andere station was volgens mij in zwolle.
Trekhaak was toen wel fijn, via de fehac, trekgewicht plus een verhoging van 50 %
Maar ja, dat was toen he.
De aanhangers zitten zo rond de 650 kg, dus weet je ongeveer wat er in mag, zonder kenteken.
Juist 100 kg.
Je krijgt hem dan wel vol, moet je er kippenveren in vervoeren.
Geplaatst: za 28 feb 2009 20:12
door mudbuster
vorig jaar heb ik zelf een geremde polynorm op keteken gezet bij het RDW arnhem.
kosten voor de keuring waren meen ik ca. 80 euro en het kenteken zelf rond de €140.
Wel moet je dan eerste de papierhandel invullen ,zoals aankoopbewijs overleggen en de documentatie van aanvraag van het rdw zelf.
Keuring zelf is met een kwartiertje wel bekeken.
Let wel als je een geremde polynorm hebt ( met oplooprem wel te verstaan) gaat hij wel even op de remmentest bank.
Dus je remmetjes moeten wel goed zijn.
Gaat je best wel lukken hoor.
Succes ermee.
met groet ronald
Geplaatst: za 28 feb 2009 22:21
door Hoppa69
En ik heb het over een niet geremde aanhanger.
Geplaatst: za 28 feb 2009 22:57
door ruben
een niet geremde polynorm lijkt me redelijk nuteloos dan, met zo'n eigen gewicht tenzij je het gewoon leuk vind om met een aanhanger voor spek en bonen te rijden
Geplaatst: zo 01 mar 2009 17:52
door peter80
Ik meende ergens gelezen te hebben dat onze daffen een ongeremde aanhanger van 2000 kilo mogen trekken, mits de aanhanger van voor 1960 is. Ik weet zo snel even niet meer waar ik het gelezen heb maar volgens mij op internet
Geplaatst: zo 01 mar 2009 18:32
door Hoppa69
Ligt er volgens mij aan wat je op je kenteken heb.
Ik mag ongeremd 1548 kg trekken.
En geremd 2500 kg
Geplaatst: zo 01 mar 2009 19:54
door peter80
Zit even de papieren door te lezen, is geen trekhaak geregistreerd
zal eens een mailtje wagen aan de RDW
Geplaatst: zo 01 mar 2009 20:10
door ruben
hebben alle dafjes eigenlijk een trekhaak origineel?
Geplaatst: zo 01 mar 2009 20:14
door Hoppa69
Zit even de papieren door te lezen, is geen trekhaak geregistreerd
zal eens een mailtje wagen aan de RDW
Mot je keuren.
Maar gaat denk ik niet meer lukken.
Was toen een actie van de fehac.
Ze zijn niet zo happig op die nato trekhaken.
Waag is een mailtje aan de fehac, maak je meer kans.
Geplaatst: zo 01 mar 2009 20:20
door peter80
Meel naar de rdw is al onderweg, zal de fehac ook eens melen
Geplaatst: ma 02 mar 2009 07:05
door Jorrit
Bij m'n REO de trekhaak gewoon op kenteken kunnen krijgen...!