Daf yk 314
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Zo, en dan bij deze de 1e foto's en een kort verhaaltje.
Gister zijn we heen gegaan om de YK klaar te maken voor transport. Controleren of de banden vrij zijn & goed ronddraaien. We waren begonnen met het rechtervoorwiel welke goed was, maar het linkervoorwiel was geen beweging in te krijgen. Even de band eraf gehaald maar we hadden verder niet het goede gereedschap om er mee bezig te kunnen dus hebben we dat wiel op blokken gezet en verder gegaan met de achterwielen, welke helaas ook muurvast zaten. Helaas was de dag alweer voorbij en moesten we weer richting Hoogezand.
Vandaag waren we weer vol goede moed heen gegaan, gewapend met extra kennis (dankje Rick) en het goede gereedschap. Waarna we binnen 1.5u klaarwaren en de auto nu helemaal klaar is voor transport.
En nu de foto's! Kijk en geniet
Mr. Driver achter het stuur.
De Laadbak, met alle "groene" zooi wat om de YK heenlag. allemaal verzameld en onder zeil
Een blikje in de cabine, helaas sluit de huif niet goed af? is wel NATO stock
Een Sticker op het raam. Is dit waar hij bij heeft gezeten?
Hier "zat" een dashboard
Plaatjes op de motortunnel
Nog meer plaatjes
Nog een blik op het Dashboard
Handschoenenvakje
Bijrijderskant
Onze "Helpers"
Zijaanzicht bijrijderskant
Nog een zijkaanzicht
Bijrijderskant zonder zijkant motorschot
Eventjes het wiel eraf gehaald om beter bij de remmerij te komen, zat nog behoorlijk vast, maar heeft het toch verloren
Er lag zelfs nog een camonet verstopt in de bak
Het schot tussen de bak en cabine. is wat aandacht nodig, maar niet rot
Overzichtje
Nog 1
En nog 1
Gister zijn we heen gegaan om de YK klaar te maken voor transport. Controleren of de banden vrij zijn & goed ronddraaien. We waren begonnen met het rechtervoorwiel welke goed was, maar het linkervoorwiel was geen beweging in te krijgen. Even de band eraf gehaald maar we hadden verder niet het goede gereedschap om er mee bezig te kunnen dus hebben we dat wiel op blokken gezet en verder gegaan met de achterwielen, welke helaas ook muurvast zaten. Helaas was de dag alweer voorbij en moesten we weer richting Hoogezand.
Vandaag waren we weer vol goede moed heen gegaan, gewapend met extra kennis (dankje Rick) en het goede gereedschap. Waarna we binnen 1.5u klaarwaren en de auto nu helemaal klaar is voor transport.
En nu de foto's! Kijk en geniet
Mr. Driver achter het stuur.
De Laadbak, met alle "groene" zooi wat om de YK heenlag. allemaal verzameld en onder zeil
Een blikje in de cabine, helaas sluit de huif niet goed af? is wel NATO stock
Een Sticker op het raam. Is dit waar hij bij heeft gezeten?
Hier "zat" een dashboard
Plaatjes op de motortunnel
Nog meer plaatjes
Nog een blik op het Dashboard
Handschoenenvakje
Bijrijderskant
Onze "Helpers"
Zijaanzicht bijrijderskant
Nog een zijkaanzicht
Bijrijderskant zonder zijkant motorschot
Eventjes het wiel eraf gehaald om beter bij de remmerij te komen, zat nog behoorlijk vast, maar heeft het toch verloren
Er lag zelfs nog een camonet verstopt in de bak
Het schot tussen de bak en cabine. is wat aandacht nodig, maar niet rot
Overzichtje
Nog 1
En nog 1
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Hee jongens, lekker bezig!!! Jullie hadden er mooi weer bij
Hoewel de YA 314 zeldzamer begint te worden dan de kiepers... bla bla bla (ik hoor al zeggen: "Heb je hem weer met zn gezeik" hahahaha)
Maar ik begrijp dat de scans van de DL goed zijn overgekomen, tja 314 rijders helpen elkaar he in deze zeldzame tijden
Laat tzt maar eens horen/zien hoe de remmen eruit zien.
Trouwens een ritje van 80km dan ben je ook zo van die verbladders af. maar dan moet je eerst een ontsteking hebben Maar de motor is iig los.
Nog ff doorbeunen en dan kan hij mooi mee naar de Nijmeegse 4daagse!
Hoewel de YA 314 zeldzamer begint te worden dan de kiepers... bla bla bla (ik hoor al zeggen: "Heb je hem weer met zn gezeik" hahahaha)
Maar ik begrijp dat de scans van de DL goed zijn overgekomen, tja 314 rijders helpen elkaar he in deze zeldzame tijden
Laat tzt maar eens horen/zien hoe de remmen eruit zien.
Trouwens een ritje van 80km dan ben je ook zo van die verbladders af. maar dan moet je eerst een ontsteking hebben Maar de motor is iig los.
Nog ff doorbeunen en dan kan hij mooi mee naar de Nijmeegse 4daagse!
Scouting en Daf's, een geweldige combinatie!
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
- Matgroentje
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 04 feb 2009 18:06
- Locatie: Vierhouten
- Contacteer:
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Als iets te redden is, waarom niet.
Mosgroei kan je weghalen. Roest ook, maar hoever moet je die ui pellen.
Ik heb nog een reo op het oog, daar groeit het gras in de cabine... .
1 voordeel: accu's erin, diesel erin en hij doet et .
Nu moet alleen de huidige eigenaar nog zeggen dattie de schrootbak in mag, dan wordt'ie voor me uit de schrootbak gehouden door degenen waar hij staat (zal me wel een paar kratten bier kosten maar dat is wel te overleven)
Mosgroei kan je weghalen. Roest ook, maar hoever moet je die ui pellen.
Ik heb nog een reo op het oog, daar groeit het gras in de cabine... .
1 voordeel: accu's erin, diesel erin en hij doet et .
Nu moet alleen de huidige eigenaar nog zeggen dattie de schrootbak in mag, dan wordt'ie voor me uit de schrootbak gehouden door degenen waar hij staat (zal me wel een paar kratten bier kosten maar dat is wel te overleven)
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Zo, Weer even een kleine update. Hij staat nu eindelijk in Hoogezand. Vanwege een druk weekend bootje klussen waren we nog niet toegekomen aan het ophalen van de YK.
Even aankoppelen
Op een rijtje
Achteraanzicht
Even een korte pauze onderweg
Aankomst op zn voorlopig nieuwe plek
En zo staat hij er dan, veilig en wel in Hoogezand
Een paar foto's voor de show:
En dan de volgende dag, SCHOONMAKEN!!
En dan ziet ie er ineens zo uit:
Even aankoppelen
Op een rijtje
Achteraanzicht
Even een korte pauze onderweg
Aankomst op zn voorlopig nieuwe plek
En zo staat hij er dan, veilig en wel in Hoogezand
Een paar foto's voor de show:
En dan de volgende dag, SCHOONMAKEN!!
En dan ziet ie er ineens zo uit:
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Dan word het wel slingeren, We kwamen erachter tijdens het schoonmaken dat de startmotor ook ontbreekt
Maar inderdaad, Onsteking erin, Nieuw dashboard erin, Nieuwe Olie en even kleppen stellen voor zekerheid en kijken of ze niet vastzitten, en gaan met die motor...
Dan het remsysteem loshalen/nakijken/reviseren en dan kunnen we weer veilig rijden
Ohw trouwens. Een Kipper heeft toch neem ik aan dezelfde radiateur als de normale 314? Toen wij hem eruit haalden zagen we dat er ya-328 op stond.
Maar inderdaad, Onsteking erin, Nieuw dashboard erin, Nieuwe Olie en even kleppen stellen voor zekerheid en kijken of ze niet vastzitten, en gaan met die motor...
Dan het remsysteem loshalen/nakijken/reviseren en dan kunnen we weer veilig rijden
Ohw trouwens. Een Kipper heeft toch neem ik aan dezelfde radiateur als de normale 314? Toen wij hem eruit haalden zagen we dat er ya-328 op stond.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten