Rembekrachtiger doet het te best
Geplaatst: za 06 apr 2024 21:25
Hallo ya126 eigenaren
Ik ben al een tijdje bezig om mijn daf ya126 weer optische en technische goed te maken.
Nu was ik klaar met de remmen en wilde die even testen om even op het buitenterein rondjes te gaan rijden.
Ik heb eigenlijk alles van de remmen gereviseerd, zoals de hoofdremcilinder de rembekrachtiger alle 4 de remcilinders de remlichtschakelaars en de nodige koperen pijpjes.
Alles netjes ontlucht op de volgorde wat in het handboek staat.
Alles weer als nieuw en veilig dacht ik.
Dus ik dacht even starten en rijden maar.
Is dat zware ding niet van zijn plekje af te krijgen.
Dus ik dacht, dan zal ik wel de remmen wel te strak hebben afgesteld. Even wat losser gezet en alles draaide weer soepel.
Ik weer starten en weer met geen mogelijk dat zware ding niet van zijn plekje af te krijgen.
Weer het wielen van de grond en tot mijn verbazing draaide alle wielen gewoon soepel.
Dus ik ging verder zoeken
en waar ik achter kwam is dat de remmen soepel draaien met de motor uit staat en zwaar met de motor aan.
Dus toen dacht ik dat klopt niet. Het rempedaal word ook hard met de motor aan en zacht met de motor uit. Dat vond ik ook al vreemd.
Dus mijn twijfels gingen steeds meer naar de rembekrachtiger.
Nu ben ik er achter gekomen dat als ik de vacuüm slang eraf haal alles super werkt maar als ik hem erop doet remt hij op vol vermogen.
Is er soms een mogelijkheid om een rembekrachtiger af te stellen want zo gaat mijn mooie daf niet op de weg komen.
Ik heb alles zelf gereviseerd behalve de bekrachtiger die heb ik laten reviseren.
Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen. Want anders ga ik maar rijden zonder bekrachtiger maar dat is ook niet de bedoeling denk.
Met vriendelijke groet
Jeroen van kester
Ik ben al een tijdje bezig om mijn daf ya126 weer optische en technische goed te maken.
Nu was ik klaar met de remmen en wilde die even testen om even op het buitenterein rondjes te gaan rijden.
Ik heb eigenlijk alles van de remmen gereviseerd, zoals de hoofdremcilinder de rembekrachtiger alle 4 de remcilinders de remlichtschakelaars en de nodige koperen pijpjes.
Alles netjes ontlucht op de volgorde wat in het handboek staat.
Alles weer als nieuw en veilig dacht ik.
Dus ik dacht even starten en rijden maar.
Is dat zware ding niet van zijn plekje af te krijgen.
Dus ik dacht, dan zal ik wel de remmen wel te strak hebben afgesteld. Even wat losser gezet en alles draaide weer soepel.
Ik weer starten en weer met geen mogelijk dat zware ding niet van zijn plekje af te krijgen.
Weer het wielen van de grond en tot mijn verbazing draaide alle wielen gewoon soepel.
Dus ik ging verder zoeken
en waar ik achter kwam is dat de remmen soepel draaien met de motor uit staat en zwaar met de motor aan.
Dus toen dacht ik dat klopt niet. Het rempedaal word ook hard met de motor aan en zacht met de motor uit. Dat vond ik ook al vreemd.
Dus mijn twijfels gingen steeds meer naar de rembekrachtiger.
Nu ben ik er achter gekomen dat als ik de vacuüm slang eraf haal alles super werkt maar als ik hem erop doet remt hij op vol vermogen.
Is er soms een mogelijkheid om een rembekrachtiger af te stellen want zo gaat mijn mooie daf niet op de weg komen.
Ik heb alles zelf gereviseerd behalve de bekrachtiger die heb ik laten reviseren.
Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen. Want anders ga ik maar rijden zonder bekrachtiger maar dat is ook niet de bedoeling denk.
Met vriendelijke groet
Jeroen van kester