Dikkie's Dodgy Deeds

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Re: Dikkie's Dodgy Deeds

Berichtdoor Dikkie » vr 10 jan 2025 23:23

Een ander dingetje waren de knipperlichten. Achteraf ingebouwd omdat geen enkele WC52 die af fabriek had, dus geheel vrij van documentatie. De knipperlichtschakelaar was simpel en voedde via 2 diodes ook een controle lampje en een buzzertje. Dat buzzertje had ik er al heel snel van af gesloopt, maar bij het naar buiten rollen en omdraien van de wagen bleek 1 van de diodes stuk: dus 1 kant op knipperen ging bizar snel en de andere kant op normaal, maar wel álle lampen.

Dus, na een geniale ingeving van magazijnmeester Thomas, gewoon een DAF schakelaar gepakt - daar zit immers een indicatie op en de schema;s van dat ding zijn er gewoon!

Oude schakelaar verwijderen

Gat iets verder uitboren en past dan prima.

Werkt perfect. Hoewel, hij knippert belachelijk snel. Niet heel verwonderlijk met een standaard relais.

Hij voedt immers maximaal 2 lampjes tegelijk, en de op de auto gemonteerde lampjes nemen maar 10W. Dus 2x10W belasting voor een relais dat gemaakt is voor minimaal 2x21W... Alle lampjes verbouwen zag ik zo snel niet zitten, dus heb vandaag een LED relais gekocht die met minder vermogen ook nogmaal zou moeten functioneren. Wordt vervolgd.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor ruben » ma 13 jan 2025 13:29

lekker bezig Dikkie, en gerwoon een dikkere jas aan op die vloer...... :mrgreen:

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » ma 13 jan 2025 21:19

Ja ach eens moet ik er aan geloven, laatste paar weken niet zoveel behoefte aan gehad :lol:

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » di 25 mar 2025 21:19

Update? Update!

Bij het wisselen van de oliën van de assen, tussenbak en versnellingsbak viel me op dat de voorste aandrijfas losgelopen was. Deze dus maar geheel er onderuit voor een schoonmaakbeurtje, doorsmeren en terugmonteren.

An sich best een mooi systeem waar 2 kapjes over de askruizen verwijderd moeten worden en de hele as er dan zo onderuit komt

Daarna tijd om voor het eerst naar buiten te gaan!

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » di 25 mar 2025 21:24

Mooi moment voor een proefrondje. Eerst naar het tankstation, daarna rondje om het blok. Ik moet duidelijk nog veel oefenen met het dubbelklutsen en er zit toch nog wat werk aan, maar ze heeft in ieder geval weer gereden!

het huifje was nog uitgeleend, die heb ik inmiddels terug en nog moeten voorzien van wat nieuw touwwerk

Maar met dakje oogt ze toch wel mooi. Ondanks dat het huifje goed oud en gehavend is (wil ik in de toekomst nog wel gaan vervangen als budget toereikend is). Mooie vergelijkfoto met de wep er bij.

Maar de stoerste optie is stiekem toch met de zijkantjes omhoog. Hoort te kunnen, hier wat provisorisch opgelost met bandjes omdat het originele beslag nogal gehavend is.

En nu? Er zit las- en schilderwerk aan, nieuwe huif op lange termijn. Op korte termijn toch maar nieuwe remschoenen voor de vooras (nog niet naar mijn zin) en uitzoeken waarom ze rechtsvoor zo hobbelt. Kan het wiel zijn, kan zijn dat het lager nog te los is. Wordt vervolgd.

B. van der Veer
Clublid

Berichtdoor B. van der Veer » wo 26 mar 2025 15:49

Ziet er leuk uit Dik zo naast Daffie :)
Rustigaan verder gaan, het hoeft toch niet allemaal in 1 dag nieuw??
Wat je zegt wel eerst dat voorwiellager nakijken anders is het snel gebeurd.
Doe ze de groeten in Oosterblokker.
Bert.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » wo 26 mar 2025 22:17

Nee hoor, zeker niet in 1 dag, ben stiekem al een kleine anderhalf jaar bezig met zo nu en dan een paar uurtjes. Maar als ik niet te vaak een update plaats lijkt het alsof ik mega veel doe :lol:

Terug naar “Projecten”