DKW RT100 3PS
Geplaatst: ma 03 mei 2021 09:57
Aangezien ik ergens op het forum een "discussie" voorbij zag komen over het aantal posts dacht ik, laat ik het niet-Daf-project waar ik mee bezig ben ook eens delen hier
Zo stond hij op Marktplaats in 2019
Hier een foto toen ik hem net thuis had, de oplettende lezer ziet direct dat ik er vol enthousiasme al aan was begonnen.
Toch wel een klein motortje als je hem zo naast de, ook niet al te grote, Moto Guzzi ziet staan.
Een mooi stukje reclame uit die tijd
Een van de eerste dingen die gebeurde was dat ik de koppeling sloopte.... bij het uit elkaar halen bleek dat dit een zelf gefabriceerd onderdeeltje was. Het leek bijna wel een verbouwde klep uit een motorblok. Uiteindelijk het juiste onderdeel kunnen vinden met het bijbehorende lager wat er uberhaupt niet in zat.
In de tussentijd nog een leuk tankdopje op de kop weten te tikken.
En dan nemen we even een grote stap in de tijd. Na eind 2019 met de ontsteking vastgelopen te zijn heeft hij een flinke tijd gestaan. Er bleek een verbouwde Solex spoel in gebeund te zijn die ik niet werkend kreeg... Na lang wachten toch maar overwogen het spul naar een expert te sturen. Deze heeft voor mij de onsteking nagekeken. Een nieuwe spoel, condensator en een ander vliegwiel later zou het moeten vonken en is het weer onderweg naar mij toe... Daar heb ik nog geen foto van op t moment.
Echter was dat wel de reden om van het weekend de voorvorkvering te vervangen in de hoop dat ik binnenkort de binnenwegen misschien wel onveilig kan maken.
Een foto van hoe het zat zodat ik referentie had mocht ik vergeten hoe het in elkaar moet.
Na de voorvork uit elkaar gehaald te hebben bleef er maar weinig over van de voorkant.
Maar het was wel dringend nodig. Logisch ook want het verhaal gaat dat de op een na laatste eigenaar (dus niet diegene waar ik hem van kocht maar die daarvoor) hem sinds de jaren 70 had in zijn collectie DKW's.
Als laatste foto nog een mooi stukje ouderwetse handwerk van een van de assen in de voorvork. Van dichtbij is goed te zien dat dit niet even strak is overal en dus (eigenlijk vanzelfsprekend) handwerk is geweest.
Zo stond hij op Marktplaats in 2019
Hier een foto toen ik hem net thuis had, de oplettende lezer ziet direct dat ik er vol enthousiasme al aan was begonnen.
Toch wel een klein motortje als je hem zo naast de, ook niet al te grote, Moto Guzzi ziet staan.
Een mooi stukje reclame uit die tijd
Een van de eerste dingen die gebeurde was dat ik de koppeling sloopte.... bij het uit elkaar halen bleek dat dit een zelf gefabriceerd onderdeeltje was. Het leek bijna wel een verbouwde klep uit een motorblok. Uiteindelijk het juiste onderdeel kunnen vinden met het bijbehorende lager wat er uberhaupt niet in zat.
In de tussentijd nog een leuk tankdopje op de kop weten te tikken.
En dan nemen we even een grote stap in de tijd. Na eind 2019 met de ontsteking vastgelopen te zijn heeft hij een flinke tijd gestaan. Er bleek een verbouwde Solex spoel in gebeund te zijn die ik niet werkend kreeg... Na lang wachten toch maar overwogen het spul naar een expert te sturen. Deze heeft voor mij de onsteking nagekeken. Een nieuwe spoel, condensator en een ander vliegwiel later zou het moeten vonken en is het weer onderweg naar mij toe... Daar heb ik nog geen foto van op t moment.
Echter was dat wel de reden om van het weekend de voorvorkvering te vervangen in de hoop dat ik binnenkort de binnenwegen misschien wel onveilig kan maken.
Een foto van hoe het zat zodat ik referentie had mocht ik vergeten hoe het in elkaar moet.
Na de voorvork uit elkaar gehaald te hebben bleef er maar weinig over van de voorkant.
Maar het was wel dringend nodig. Logisch ook want het verhaal gaat dat de op een na laatste eigenaar (dus niet diegene waar ik hem van kocht maar die daarvoor) hem sinds de jaren 70 had in zijn collectie DKW's.
Als laatste foto nog een mooi stukje ouderwetse handwerk van een van de assen in de voorvork. Van dichtbij is goed te zien dat dit niet even strak is overal en dus (eigenlijk vanzelfsprekend) handwerk is geweest.