Inmiddels een paar dagen verder, nou zijn het relatief kleine stappen geweest dus heb ik het even samengevoegd om een reeks van posts met maar 1 foto te voorkomen
Als eerste de dynamo gedemonteerd. Hiervan moeten de lagers vervangen worden en daarnaast kwam ik bij een van de koolborstels een gebroken draad tegen, dus ook die word vervangen.
Vervolgens mijn grote vriend, de ontsteking, verwijderd. Waarom mijn grote vriend? Omdat hier al best veel gedoe mee heb gehad onderweg met doorslaande kappen, dus er ligt een mooi stukje plastic klaar om van dat geneuzel af te zijn.
Naar aanleiding van het artikel op dit forum stuksgewijs aan de gang gegaan om alles te demonteren. Het was erg handig om het artikel achter de hand te hebben daar men er mooie aantekeningen bij heeft gemaakt.
viewtopic.php?t=1234
Hier liggen de oliekoeler zelf en het oliefilter er al uit. Toen kwam ik erachter dat het oliefilterhuis toch echt ook weg moest, maar daar had ik het juiste gereedschap niet voor. Dus die avond het juiste gereedschap geleend bij een mede-hobbyist.
Vanochtend was het, vanzelfsprekend, met het juiste gereedschap zo gepiept om het oliefilterhuis te verwijderen.
Maar niet gevreesd het leukste van allemaal stond nu op mij te wachten, de lastige bout... de kenners weten wel waar ik het over heb. Gelukkig had ik dit al begrepen en onderstaande zeer speciale sleutels al te leen liggen. Ik moet wel zeggen dat het voor mij de eerste keer was dat ik om 1 bout los te halen 2 steeksleutels nodig had
.
Echter toen ik eenmaal gevonden had hoe de sleutels gepositioneerd dienen te worden was het relatief snel gepiept.
Om makkelijk bij de ene bout van de waterpomp te komen leek het mij handig om de steun van de dynamo eerst weg te halen. De onderste bout daarvan is helaas te lang om eruit te draaien terwijl de waterpomp nog gemonteerd zit. Even later kwam ik, zoals te zien is op onderstaande foto, erachter dat ik de onderste bout weer terug erin moest draaien om de waterpomp van het blok te kunnen halen.
Maargoed uiteindelijk is dit het resultaat, een mooie kale zijkant van het blok.
En deze twee delen liggen klaar om nagekeken en vervolgens gespoten te worden
Dan nog de reden dat de update deze keer wat langer heeft geduurd.
In verband met een vrije week de 328 even naar een tijdelijke plek in de buurt gehaald. Dus van de week een aantal keer rijden met groot groen spul
(En even kijken of het schakelen al steeds beter gaat
)
Als laatste... mijn excuses voor de kwaliteit van de foto's. Ik heb deze week mijn nieuwe (chinese) telefoon na reparatie weer terug gekregen. Die stelt blijkbaar wat minder snel scherp dan mijn oude samsung.