Project DL-10-90
Moderator: ruben
Re: Project DL-10-90
yep, remmen moeten echt behoorlijk strak aan de trommels gesteld worden anders blijft de slag veels te groot.
En de aftap plug kun je waarschijnlijk wel hardsolderen en anders staat er 1 op marktplaats voor een behoorlijk forse prijs
En de aftap plug kun je waarschijnlijk wel hardsolderen en anders staat er 1 op marktplaats voor een behoorlijk forse prijs
Re: Project DL-10-90
Verder afstellen van de remmen is een mooi moment om de XZL’s te monteren.
De carterpan moet er helemaal af, dan proberen de aftapbout open te krijgen. En scheurtje solderen of lassen. Weer werk genoeg voorlopig
Hij zweette ook al wat tussen de carterpan en motor, dus gelijk een nieuwe (vloeibare) pakking er tussen zetten.
De carterpan moet er helemaal af, dan proberen de aftapbout open te krijgen. En scheurtje solderen of lassen. Weer werk genoeg voorlopig
Hij zweette ook al wat tussen de carterpan en motor, dus gelijk een nieuwe (vloeibare) pakking er tussen zetten.
Re: Project DL-10-90
Als ik het goed heb staat in het VTH dat je eerst de bovenste remschoen moet stellen tot hij begint aan te lopen en dan 2 of 3 klikjes terug en daarna de onderste en dan natuurlijk per wiel. Mijn ervaring is dat je eigenlijk de schoenen zover moet opstellen tot het wiel niet meer wil draaien en dan 2 tot 3 klikjes terug draaien en dan de onderste op de zelfde manier. Anders heb je gewoon teveel slag nodig om fatsoenlijk te kunnen remmen.
Als je na verloop van tijd het idee hebt dat je de rem weer tot ruim over de helft moet trappen voor hij stevig remt dan wordt het weer tijd om na te stellen.
Als je na verloop van tijd het idee hebt dat je de rem weer tot ruim over de helft moet trappen voor hij stevig remt dan wordt het weer tijd om na te stellen.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Originele kurken pakking met een laagje vloeibaar, maar dicht ga je em nooit krijgen
Hij zweette ook al wat tussen de carterpan en motor, dus gelijk een nieuwe (vloeibare) pakking er tussen zetten.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Probleem van de lekkage, zo te zien al eerder een probleem geweest
Re: Project DL-10-90
- Bijlagen
-
- FD22E97E-EEFE-4143-A439-E084212904B6.jpeg (107.61 KiB) 8410 keer bekeken
Re: Project DL-10-90
de draadbus is volgensmij bij alle herculesjes zo aangesoldeerd, de pan zelf is veels te dun om schroefdraad in aan te brengen.BF83CCD5-FAA0-43DE-9304-310ADD86670D.jpeg
Re: Project DL-10-90
Oké. Dit valt met een normaal lasapparaat ook niet goed te lassen lijkt me. Misschien een optie om te solderen?
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Dichtmaken met hardsoldeer
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
En als je niet de mogelijkheid heb om te hardsolderen, kan je het altijd nog proberen van binnen en van buiten met een Epoxy Repair Stick.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Project DL-10-90
Carterpan er weer onder gezet afgelopen weekend. Toch maar even laten lassen door de plaatselijke smid met gevulde draad.
Gelijk de oliefilter vervangen en filterhuis Goed schoon gemaakt, viel mij mee hoe schoon de Olie en filter nog waren ondanks de jarenlange stilstand.
Gelijk de oliefilter vervangen en filterhuis Goed schoon gemaakt, viel mij mee hoe schoon de Olie en filter nog waren ondanks de jarenlange stilstand.
Re: Project DL-10-90
Hoi Erik,
Mocht het toch niet gelukt zijn weet ik iemand die nog een carterpan heeft liggen.
Groet Arjan
Mocht het toch niet gelukt zijn weet ik iemand die nog een carterpan heeft liggen.
Groet Arjan
Re: Project DL-10-90
Je filter filter ook niet alle olie, als ik het me goed herinner wordt alleen het overschot aan druk door het filter gegooid, en daardoor is de interval voor het filter vervangen veel groter dan die voor de oliewissel. Het is ook best een groot filter in verhouding tot de motor en de hoeveelheid olie. Niet vergeten dat je dus het meeste vuil verwijderd door regelmatig je olie te wisselen, het boekje zegt elke 3000 km uit mijn hoofd
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
Mot je maar is een cartepan er af halen die er al een poos op zit, dan ligt er toch een dikke laag drab onderin.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Kan je wel mooi de ramen mee dichtkittenMot je maar is een cartepan er af halen die er al een poos op zit, dan ligt er toch een dikke laag drab onderin.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten