Trekbalk/Triangel.
Moderator: ruben
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
Ruud je bent ook een manusje van alles maar ik zit ook zo mee te kijken maar volgens mij hoef hij niet van links en naar rechts te bewegen.wel moet de triangel omhoog en naar beneden kunnen,dit als voorbeeld als jij met het trekkend voertuig een heuvel op zou moeten moet hij omhoog kunnen.zoals een triangel van een schamelwagel.maar niet naar links en rechts dit moet je zien als een vastdeel van een gewone aanhanger.doordat hij al op je trekhaak draai en je een vastpunt hebt op je bumper gaan door de trekkracht je voorwielen mee naar links of rechts.maak je op je sleepbalk zoals het er nu uit ziet ook draai punten zou het gaan werken als een schamelwagen alleen weet ik niet wat er gebeurt als jij daarmee een bocht maakt volgens mij gaat / wil hij dan gewoon rechtdoor.want hij zit niet gekoppelt zoals bij een schamelwagen op de voorwielen.succes
CHROME WON´t BRING YOU HOME
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Wat jack zegt kan wel, had ik ze vast moeten lassen met de triangel in de recht uit stand, als je op de foto kijk zie je dat op die manier van vast lassen, de triangel geheel naar beneden hangt.
Maar als ik hem in de rechtuit stand had vast gelast, dan klopt het wat jack zegt, dan vangt het natoog en trekhaak het op.
Maar de mijne heeft unimog wielen en staat hoger in de vering, als ik dan is een standaard daf er achter wil hangen met normale wielen en wat lager in de veren, dan komt triangel niet meer uit met mijn trekhaak.
Een schamelwagen werking heeft mijn oplossing volgens mij niet, ik heb geen draaipunt gemaakt, alleen dat als de triangel een andere hoogte of laagte aan moet nemen, de stand van de oren kan veranderen.
Ik krijg als het goed is van jerry wat foto's van aanbouwblokken.
Want als je de originele blokken heb en dus de triangel aansluit zoals ik hem gekocht heb en dus niet een kwart slag gedraaid, ook dan zit je met hetzelfde probleem als ik had met vaste oren.
Je moet met die blokken iets van de hoogte kunnen veranderen.
Maar we wachten ff op de foto's.
Trouwens, die ambulance vervoeren alleen aan zijn sluitingen, kan omdat de sluitingen op en neer kunnen.
Het bonkt en het schokt en het kost op den duur je je bumper maar het kan.
Ik kan het weten, want ik stond er gisteren bij en keer ernaar.
En zei wat lelijke woorden.
Maar als ik hem in de rechtuit stand had vast gelast, dan klopt het wat jack zegt, dan vangt het natoog en trekhaak het op.
Maar de mijne heeft unimog wielen en staat hoger in de vering, als ik dan is een standaard daf er achter wil hangen met normale wielen en wat lager in de veren, dan komt triangel niet meer uit met mijn trekhaak.
Een schamelwagen werking heeft mijn oplossing volgens mij niet, ik heb geen draaipunt gemaakt, alleen dat als de triangel een andere hoogte of laagte aan moet nemen, de stand van de oren kan veranderen.
Ik krijg als het goed is van jerry wat foto's van aanbouwblokken.
Want als je de originele blokken heb en dus de triangel aansluit zoals ik hem gekocht heb en dus niet een kwart slag gedraaid, ook dan zit je met hetzelfde probleem als ik had met vaste oren.
Je moet met die blokken iets van de hoogte kunnen veranderen.
Maar we wachten ff op de foto's.
Trouwens, die ambulance vervoeren alleen aan zijn sluitingen, kan omdat de sluitingen op en neer kunnen.
Het bonkt en het schokt en het kost op den duur je je bumper maar het kan.
Als de oren niet naar links en rechts kunnen, kan de triangel echt niet omhoog en omlaag.maar volgens mij hoef hij niet van links en naar rechts te bewegen.wel moet de triangel omhoog en naar beneden kunnen.
Ik kan het weten, want ik stond er gisteren bij en keer ernaar.
En zei wat lelijke woorden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
denk dat hij zoals Jack zegt allen op en neer hoeft, dat andere schanierpunt is leuk, maar als de triangel eraan zit dan wordt het daarmee weer een vast punt, volgens mij maakt dat voor het sturen niet uit om dat de benen van de triangel in de zelfde hoek blijven staan, zou alleen raar worden als de oren kunnen schuiven. Maar als je hem maakt met 2 draaipunten zoals nu moet je je ogen van de triangel om draaien zodat de pennen hiervan vertikaal zitten. Denk dus dat je je oren nu 90 graden moet draaien, dat het vertikale gat aan de triangel zit. en dat hij op de balk op en neer kan anders heb je geloof ik nog het zelfde probleem als gisteren,
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Nou ik zie door de bomen het bos niet meer door jullie verhalen.
Dus ik ga maar gewoon verder waar ik gebleven ben.
Rev. 2.0.
Aan de zijkanten nog een verstevigingsplaatje gelast.
Beter safe then sorry.
Eerst maar is passen op de sluitingen.
Plek zat.
Ik doe het ervoor.
Of de draaipunten nu wel of niet nodig zijn, het monteerd lekker makkelijk met de triangel.
Zo kan je hem ook nog is gebruiken als trek en duwstang aan de sluiting van een andere daf.
Moet nog een beetje tweaken hier en daar, hij raakt net de grond niet.
Hoogste stand tot nu toe.
En hoe ik de triangel ook naar links of rechts beweeg, het werkt niet als bij een schamelwagen, dus de daf gaat gewoon netjes volgen.
Binnenkort ga ik hem is testen op 2 slopertjes.
Maar moet nog een verlichtingskabel maken.
Hierbij de foto van jerry zijn aanbouwblokken, waarvoor mijn dank.
Dus ik ga maar gewoon verder waar ik gebleven ben.
Rev. 2.0.
Aan de zijkanten nog een verstevigingsplaatje gelast.
Beter safe then sorry.
Eerst maar is passen op de sluitingen.
Plek zat.
Ik doe het ervoor.
Of de draaipunten nu wel of niet nodig zijn, het monteerd lekker makkelijk met de triangel.
Zo kan je hem ook nog is gebruiken als trek en duwstang aan de sluiting van een andere daf.
Moet nog een beetje tweaken hier en daar, hij raakt net de grond niet.
Hoogste stand tot nu toe.
En hoe ik de triangel ook naar links of rechts beweeg, het werkt niet als bij een schamelwagen, dus de daf gaat gewoon netjes volgen.
Binnenkort ga ik hem is testen op 2 slopertjes.
Maar moet nog een verlichtingskabel maken.
Hierbij de foto van jerry zijn aanbouwblokken, waarvoor mijn dank.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op wo 01 mar 2017 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Dit was het antwoord wat ik van jerry erbij kreeg.he jerry,
kan je mischien gelijk even vertellen welke blokken welke waarvoor zijn.
dank je wel, groetjes marco
Nu kreeg ik nog een bericht van daan bakker.heey ruudje bij deze de mail en de fotos
de bovenste blokken zijn voor de 314 en 328
de onderste voor de 126
de rechtse voor de nekaf en gmc alles met een u profiel bumper daar sla je de ketting om heen en snoer je aan
en de andere 2 zijn die adapters of verloopjes
je hing namelijk ook de auto op in de kraan en dan de triangel der tussen YB typen
maar je kan met die adapters gewoon triangelen
Zo hoort het aan een 126 te zitten, voorste stukje zie ik niet op de foto's van jerry.
Nu is het helemaal duidelijk hoe de originele blokken horen te zitten.
En zie je dus ook dat op deze manier het kleine blokje wat aan het aanbouwblok gaat voor op en neer zorgt en dat de pen van de triangel voor links en recht is.
En die 2 kleine blokjes voor aan het aanbouwblok zijn naar mijn weten de blokjes die bij deze advertentie in de kist liggen links onderin.
http://link.marktplaats.nl/361519281
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op wo 01 mar 2017 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
Hieper de piep ik ben de gelukkige . ik heb die kist gekocht plus nog een aantal wielen,Jacob heb echt verschrikkelijk veel had hem aan de lijn morgen komen ze 2 328´s op halen en hij vertelede me dat hij ongeveer nog 16× ya 126 had staan.heb ik eindelijk een kleine triangel.
CHROME WON´t BRING YOU HOME
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
In het topic van de ambulance las ik over lampen met magneten.
Dat lijkt mij ook wel makkelijk.
En als je stevige magneten nodig heb, dan pak je wat oude harde schijven, die zijn lekker sterk en er zitten er 2 in.
2 knaken lampjes.
Gekit en geschroefd.
Zij die het leven hebben gelaten.
En je kan plakken waar je wilt, tenzij je een aluminiumbak heb, dan alleen op de onderbak.
Geen krimp geven die magneten.
En wie wat bewaard die heeft wat.
Maandag ff op zoek naar draad en wartels.
Dat lijkt mij ook wel makkelijk.
En als je stevige magneten nodig heb, dan pak je wat oude harde schijven, die zijn lekker sterk en er zitten er 2 in.
2 knaken lampjes.
Gekit en geschroefd.
Zij die het leven hebben gelaten.
En je kan plakken waar je wilt, tenzij je een aluminiumbak heb, dan alleen op de onderbak.
Geen krimp geven die magneten.
En wie wat bewaard die heeft wat.
Maandag ff op zoek naar draad en wartels.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten