Zie je wat leuks, plaats het hier.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Ik heb een tamelijk originele wep en bij mij zit dat plaatje ook achter de lichtschakelaar. Nu wordt ik niet gehinderd door dienstplichtige kennis maar de aanduidingen op het plaatje kloppen wel.Het plaatje achter de lichtschakelaar waar de standen op staan hoort er ook niet in.
Ik heb vanavond de lichtschakelaar uit mekaar gehad omdat er los contact in zat. Ik schrok eerst een beetje terug van de spaghetti maar het is met de tekening van Gerard verrassend eenvoudig. gelukkig waren alle nummers nog aanwezig en nog goed te lezen.
De schakelaar zelf is ook niet al te ingewikkeld het is een bewegende schijf die over een vaste schijf heendraait. Het centrale contact was ingebrand, deze kun je makkelijk ruilen met het ongebruikt contact (nr. 3).
Geen WD40 aan de binnenkant, heeel lichies beetje vaseline, ook de veertjes beetje invetten.
uurtje werk, gaat weer jaren mee.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Als ik niet al een wep had ging ik morgen kijken, spiegeltje is zo gefikst, deurtjes misschien ook erbij?
en... een lierrrrrr
geen knipperlichten op spatbord dat is nog eens origineel...
altijd maar weer afwachten hoe vaak de steekassen een vetspuit van dichtbij hebben gezien / remmen en dat soort dingen.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
zou je niet zeggen dat ze recent erin zijn geggaan, toen ik het ding openmaakte was het flink aangebrand daarbinnen, kwam ook doordat tussen twee contacten in het draaiend gedeelte het gesoldeerde draadje los zat, gaat dan natuurlijk knetteren.
Maar goed, weer wat geleerd. Misschien is er wel een relatie tussen het plaatje en een revisiemotor, bij mij zit er zo'n lichtgroen ding in het vooronder.
Maar goed, weer wat geleerd. Misschien is er wel een relatie tussen het plaatje en een revisiemotor, bij mij zit er zo'n lichtgroen ding in het vooronder.
neuh..geen relatie tussen dat plaatje en een revisiemotor,hoor....erger nog ,kan best dat je een oude lichtschakelaar hebt met een nieuw plaatje of andersom.... Wij hadden in de werkplaatsritselvoorraad een berg kapotte schakelaars, was er 1 kapot knoeiden we weer 1 voorelkaar met die onderdelen... en echt niemand die daarbij oplette of daar een nieuw of oud type plaatje opgezet werd
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
U is betrapt op het niet geheel lezen van dit topic.
Zag bij rolf een link voor een veiling.
Altijd leuk zeg maar.
http://bva-auctions.com/auction/index/1341
Veel verstand hebben ze er volgens mij niet van.
Mooiste voorbeeld is de allu uitschuifmastmast van 4 delen max 9,80 mtr hoog.
D'r liggen inderdaad 4 delen in de kist.
2 topdelen dus en 2 uitschuifmasten.
D'r liggen dus 2 masten in een kist en geen 1 zoals hun zeggen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten