ya 328
Moderator: ruben
veerbladen smeren is soms zinvol, soms niet Bij personenauto's werd het vroeger wel gedaan om piepen te voorkomen en ook wel om de vering wat soepeler te krijgen. Bij somige oude auto's zie je wel eens een smeernippel op de torenbout zodat de paketten gesmeerd kunnen worden. vaak zit er in die bladen ook een smeergroef geslepen. echte oude auto's hebben nog wel eens een hoes om het pakket of latoenkoper tussen de bladen..
voor vrachtwagens is een piepje meer of minder of een hele soepele veerweg niet zo van belang. beter wat stugger dan giga veeruitslag. ik dacht dat de veerbladen van de daf's dan ook geen smeergroef hebben.
En ook al zou je er bij montage (grafiet)vet tussen smeren....na een paar regenbuien is dat er wel weer tussenuit.
voor vrachtwagens is een piepje meer of minder of een hele soepele veerweg niet zo van belang. beter wat stugger dan giga veeruitslag. ik dacht dat de veerbladen van de daf's dan ook geen smeergroef hebben.
En ook al zou je er bij montage (grafiet)vet tussen smeren....na een paar regenbuien is dat er wel weer tussenuit.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Nieuwe luchtketels gehaald.
Mij eigen is bemoeien met de stangen die over de liertrommel lopen.
Snijmoer er overheen.
Moer op een vlakke ondergrond leggen en op de zijkanten ff slaan met een hamer en hij is er zo vanaf.
Bankschroef iets oplossen en dan de boel heen en weer draaien, komt de oude verf lekker van los.
Na verwijderen van de moer, de rest ff snijden.
In de draaibank en schuurpapier.
Nog ff langs de borstel.
Moeren ook maar ff zuiveren.
Nieuw ringetje en veerringetje.
Als nieuw.
Had al nieuw materiaal gezocht voor deze maar dat is allemaal 12 mm dik en deze zijn 13 mm, daarbij krijg je dan weer grof draad en er zit nu fijn op, geeft op zich niet maar ga toch is kijken of er wat aan te doen valt.
Afgebroken stuk uit de moer gehaald, andere stuk terug gebogen.
2 punten er aan gemaakt.
Recht houden in de draaibank.
Lassen en afdraaien.
Snijmoer er overheen.
We lullen er niet meer over.
Mij eigen is bemoeien met de stangen die over de liertrommel lopen.
Snijmoer er overheen.
Moer op een vlakke ondergrond leggen en op de zijkanten ff slaan met een hamer en hij is er zo vanaf.
Bankschroef iets oplossen en dan de boel heen en weer draaien, komt de oude verf lekker van los.
Na verwijderen van de moer, de rest ff snijden.
In de draaibank en schuurpapier.
Nog ff langs de borstel.
Moeren ook maar ff zuiveren.
Nieuw ringetje en veerringetje.
Als nieuw.
Had al nieuw materiaal gezocht voor deze maar dat is allemaal 12 mm dik en deze zijn 13 mm, daarbij krijg je dan weer grof draad en er zit nu fijn op, geeft op zich niet maar ga toch is kijken of er wat aan te doen valt.
Afgebroken stuk uit de moer gehaald, andere stuk terug gebogen.
2 punten er aan gemaakt.
Recht houden in de draaibank.
Lassen en afdraaien.
Snijmoer er overheen.
We lullen er niet meer over.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
De groene onderdelen omgedraaid en de rest gespoten in het groen.
Vervolgens een tentje gebouwd om de dikke heen.
En de eerste laag er op.
Waarom nu al verven zou je zeggen ?
Kan ik weer onderdelen monteren die ook klaar zijn, krijg ik weer wat ruimte om te spuiten terug en als het allemaal weer op zijn plek zit, dan krijgt het allemaal nog een laag, dit i.v.m. alle bouten en moeren.
Nog ff ter vergelijking.
Onbehandeld.
Behandeld.
Vervolgens een tentje gebouwd om de dikke heen.
En de eerste laag er op.
Waarom nu al verven zou je zeggen ?
Kan ik weer onderdelen monteren die ook klaar zijn, krijg ik weer wat ruimte om te spuiten terug en als het allemaal weer op zijn plek zit, dan krijgt het allemaal nog een laag, dit i.v.m. alle bouten en moeren.
Nog ff ter vergelijking.
Onbehandeld.
Behandeld.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast