ya 328
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ga vandaag of morgen wel ff wat jerrycans vullen voor de zekerheid.
Maar genoeg gelult, gaan we weer.
Links hadden ze gedacht, doe maar 2 keeringen, altijd goed.
Maar dat gaat niet werken natuurlijk, eer dat de eerste gaat lekken, dan is de tweede al verbrand, wegens geen smering.
Reden zal ook wel geweest zijn, omdat ze hier de boel zachtzinnig verwijderd hebben aan de diepe sporen te zien.
Het zit weer zoals het hoort, alleen heb ik nu ook locktide gebruikt i.v.m. de beschadigingen.
Het vet in de fuseepennen was ook top.
Waarschijnlijk uit de sinterklaastijd, want het was net taaitaai vet.
Alles zit weer op zijn plek met een berg vet, alleen de conische gaten hou je geheel vet vrij, we willen wel dat de pen in de bronzenbus draait en niet in het conische gat.
Deze mag nog wel maar ga hem toch wisselen.
Mag nog wel ?
Inderdaad, het dimlicht is de bovenkant van de reflector en die is nog goed.
Erg lang mee gegaan had ie volgens mij niet meer.
Ze hebben geprobeerd de boel op zijn plek te houden met stukjes papier in de stekker, dat werkt dus niet.
Heb al de verlichting al verzameld van een sloper, dus de koplampen gaan er alvast op.
Verkoper heeft ze gelukkig afgeknipt, zodat de stekker er ook bij zit.
Deze dus.
Die bosch dingen zijn toch een stuk beter van kwaliteit.
Nadeel is alleen dat ik nu weer die andere lampen moet hebben.
Niet erg, die heb ik en van beide koplampen werken ze beide trouwens ook nog.
Alleen de afdichtingsring is weg geteerd.
We maken de rand schoon.
We doen er siliconenkit omheen.
En nu is ie echt waterdicht.
We hoeven dan wel niet meer naar de apk maar ik hem toch nl goedgekeurde nu.
Hij kan weer kijken.
Achterlichten doen het ook, worden in de toekomst gewoon de lampen die er op horen.
Nou nog ff de oorlogsverlichting uitzoeken, er hangt het 1 en ander los de grote lamp voorop is weg en achter is alles weg, gelukkig heb ik die ook al en er is hier en daar wat bedrading omgestoken, gelukkig zitten de nummertjes er allemaal nog aan, das wat makkelijker zoeken op het schema.
Maar de meeste nummertjes moet ik ff schoon maken en nog wel meer ook.
Door de flits niet te zien maar de 3e zekering van links is ingepakt in zilverpapier, zou ie stuk zijn.
Maar genoeg gelult, gaan we weer.
Links hadden ze gedacht, doe maar 2 keeringen, altijd goed.
Maar dat gaat niet werken natuurlijk, eer dat de eerste gaat lekken, dan is de tweede al verbrand, wegens geen smering.
Reden zal ook wel geweest zijn, omdat ze hier de boel zachtzinnig verwijderd hebben aan de diepe sporen te zien.
Het zit weer zoals het hoort, alleen heb ik nu ook locktide gebruikt i.v.m. de beschadigingen.
Het vet in de fuseepennen was ook top.
Waarschijnlijk uit de sinterklaastijd, want het was net taaitaai vet.
Alles zit weer op zijn plek met een berg vet, alleen de conische gaten hou je geheel vet vrij, we willen wel dat de pen in de bronzenbus draait en niet in het conische gat.
Deze mag nog wel maar ga hem toch wisselen.
Mag nog wel ?
Inderdaad, het dimlicht is de bovenkant van de reflector en die is nog goed.
Erg lang mee gegaan had ie volgens mij niet meer.
Ze hebben geprobeerd de boel op zijn plek te houden met stukjes papier in de stekker, dat werkt dus niet.
Heb al de verlichting al verzameld van een sloper, dus de koplampen gaan er alvast op.
Verkoper heeft ze gelukkig afgeknipt, zodat de stekker er ook bij zit.
Deze dus.
Die bosch dingen zijn toch een stuk beter van kwaliteit.
Nadeel is alleen dat ik nu weer die andere lampen moet hebben.
Niet erg, die heb ik en van beide koplampen werken ze beide trouwens ook nog.
Alleen de afdichtingsring is weg geteerd.
We maken de rand schoon.
We doen er siliconenkit omheen.
En nu is ie echt waterdicht.
We hoeven dan wel niet meer naar de apk maar ik hem toch nl goedgekeurde nu.
Hij kan weer kijken.
Achterlichten doen het ook, worden in de toekomst gewoon de lampen die er op horen.
Nou nog ff de oorlogsverlichting uitzoeken, er hangt het 1 en ander los de grote lamp voorop is weg en achter is alles weg, gelukkig heb ik die ook al en er is hier en daar wat bedrading omgestoken, gelukkig zitten de nummertjes er allemaal nog aan, das wat makkelijker zoeken op het schema.
Maar de meeste nummertjes moet ik ff schoon maken en nog wel meer ook.
Door de flits niet te zien maar de 3e zekering van links is ingepakt in zilverpapier, zou ie stuk zijn.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
kun je de dafjes ook ombouwen op H4 eigenlijk? dacht dat ik het hier bij het magazijn zag staan, scheelt dat nog veel licht?
in vergelijking met de duplo's?
En weet niet of ik het goed zag maar die eerste lamp die je liet zien, was dat een sealed beam lamp? dan is het helemaal knap dat die zo rot was van binnen
in vergelijking met de duplo's?
En weet niet of ik het goed zag maar die eerste lamp die je liet zien, was dat een sealed beam lamp? dan is het helemaal knap dat die zo rot was van binnen
Het ziet er allemaal wel gezellig uit.
Maar kleine aanvulling op het verwijderen van de steekas/homokineetdop.
Je kunt de moeren allemaal loshalen. De twee afdrukboutjes de borgmoer losdraaien en de bouten vast waardoor er spanning op de dop komt te staan. Dan met een grote kunststofhamer twee flinke tikken op de kopse kant van de dop en dan schiet hij zo los.
Wel even opletten want de conische ringetjes kunnen dan in ene over de grond rollen
Maar kleine aanvulling op het verwijderen van de steekas/homokineetdop.
Je kunt de moeren allemaal loshalen. De twee afdrukboutjes de borgmoer losdraaien en de bouten vast waardoor er spanning op de dop komt te staan. Dan met een grote kunststofhamer twee flinke tikken op de kopse kant van de dop en dan schiet hij zo los.
Wel even opletten want de conische ringetjes kunnen dan in ene over de grond rollen
Scouting en Daf's, een geweldige combinatie!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Mot je niet zo vast geroest wrak kopen zoals ik.Het ziet er allemaal wel gezellig uit.
Maar kleine aanvulling op het verwijderen van de steekas/homokineetdop.
Je kunt de moeren allemaal loshalen. De twee afdrukboutjes de borgmoer losdraaien en de bouten vast waardoor er spanning op de dop komt te staan. Dan met een grote kunststofhamer twee flinke tikken op de kopse kant van de dop en dan schiet hij zo los.
Wel even opletten want de conische ringetjes kunnen dan in ene over de grond rollen
Maar voor in de toekomst ga ik hem onthouden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Koken kan ik niet maar spaghetti maken wel.
Dan heel de bende er maar uit.
Nu ik de boel wat schoonmaak, blijkt de bedrading toch wel goed te zijn, dus voorlopig gaat er nog geen nieuwe in maar kan ik de boel nu wel ff op het gemak uitzoeken.
Heb van alle bedrading met een aansteker de draadjes weg gebrand, kan alleen maar isoleren.
Nog wel te lezen.
Maar zo is toch beter.
Alle gaatjes ook die van de zekeringhouders zijn licht uitgeboord, nu is lekker al het vuil er uit.
Kan d'r wel mee leven.
En alweer op zijn plek.
Dan heel de bende er maar uit.
Nu ik de boel wat schoonmaak, blijkt de bedrading toch wel goed te zijn, dus voorlopig gaat er nog geen nieuwe in maar kan ik de boel nu wel ff op het gemak uitzoeken.
Heb van alle bedrading met een aansteker de draadjes weg gebrand, kan alleen maar isoleren.
Nog wel te lezen.
Maar zo is toch beter.
Alle gaatjes ook die van de zekeringhouders zijn licht uitgeboord, nu is lekker al het vuil er uit.
Kan d'r wel mee leven.
En alweer op zijn plek.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
heey goeie dag
ik zag daar ff de klokken open liggen nu heb ik zelf een lucht hoorntje liggen een herrie niet normaal maar kan ik daar een beetje makkelijk lucht weg pakken zitten daar wat koppelingentjes of zo ?
ik kan wel gaan kijken maar wou eerst ff weten of jullie daar wat van weten .
groetjes jerry
ik zag daar ff de klokken open liggen nu heb ik zelf een lucht hoorntje liggen een herrie niet normaal maar kan ik daar een beetje makkelijk lucht weg pakken zitten daar wat koppelingentjes of zo ?
ik kan wel gaan kijken maar wou eerst ff weten of jullie daar wat van weten .
groetjes jerry
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Enige leidingen die daar lopen zijn 6 mm leidingen naar je meter toe.
Wel die van de voorraad pakken he, en niet van wat je remt, anders kan je alleen toeteren als je remt.
Denk overigens dat je beter een wat grotere leiding kan trekken vanaf je luchtketels.
M.v.g.r. Ruud
Wel die van de voorraad pakken he, en niet van wat je remt, anders kan je alleen toeteren als je remt.
Denk overigens dat je beter een wat grotere leiding kan trekken vanaf je luchtketels.
M.v.g.r. Ruud
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
ok dan op zo een manier beetje schraal die 6 milimeter dan .
nee dat begrijp ik wel ja t moet wel een voorraad leiding zijn idd
of idd van de keteltjes af das ook wel het mooiste leg ik een kunstof leiding daar van af naar voren en de draden van de originele claxon gebruik ik gewoon alleen daar zet ik een schakelaar op zodat ik kan kiezen tussen de claxon en de hoorn thnx jerry
nee dat begrijp ik wel ja t moet wel een voorraad leiding zijn idd
of idd van de keteltjes af das ook wel het mooiste leg ik een kunstof leiding daar van af naar voren en de draden van de originele claxon gebruik ik gewoon alleen daar zet ik een schakelaar op zodat ik kan kiezen tussen de claxon en de hoorn thnx jerry
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 3 gasten