Dikkie's Dodgy Deeds

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Re: Dikkie's Dodgy Deeds

Berichtdoor Dikkie » vr 12 sep 2025 20:23

17 augustus, open dag Collection '39-'45 te Winkel (NH). Prima dag om het beestje uit te laten! En meteen met de vooras een territorium afbakening gedaan.

Bij terugkomst bleek het linkerachterwiel vettig te zijn. Helaas, nieuwe pakkingen waren dus niet heilig.. terwijl rechts wel gewoon droog is gebleven :roll: Weer mooi puntje voor binnenkort.

De van origine vacuum ruitenwissermotoren zijn ook een slag apart. Aan bijrijderskant vacuum en misschien doet-ie het, misschien ook niet.. aan bestuurderskant omgebouwd naar elektrisch en die bleek ook paraat te staan om in deeltijdfunctie slechts af en toe te werken. Besluit genomen om dan maar niet origineel te zijn en om te bouwen naar 2 elektrische.
Dus, vacuumleiding van spruitstuk afgehaald en afgedopt
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos), DE-47-36 (Dodge)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » vr 12 sep 2025 20:29

Vervolgens de vacuumleiding vanuit de cabine naar het raamframe gebruikt om een voedingsdraadje doorheen te leggen, zo blijft de originele look aardig behouden dacht ik zo

Zekeringhouder (met meer dan 1 positie, kan handig zijn voor toekomstige ideeën) en 2 ruitenwissermotoren laten aanrukken

Motoren opgehangen, stukje LPG leiding die ik nog had rondslingeren gebruikt voor de doorlus naar de linker motor. Opgehangen met popnagels in de bestaande gaten. Als ik weer eens op een beurs ben kijk ik wel voor originele klemmetjes. Massa zal ik gaan maken via het raamframe.

En we zijn weer bij, to be continued..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos), DE-47-36 (Dodge)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » za 13 sep 2025 17:32

Ruud kom er maar in, was dit een prima oplossing of zou je het anders doen? :mrgreen:
Alleen iets minder vlak maken, zodat de las wat dikker blijft, te dun maken en het scheurt denk ik weer.
Als je er met een stukkie plat koper er achter kan komen, zou ik door en door boren en dan vol lassen, heb je een soort van puntlassen.
Maar aan de andere kant, als het zo weer een paar jaar mee kan, zou ik het wiel niet proberen opnieuw uit te vinden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Terug naar “Projecten”