Revisie YA-126 diesel
Moderator: ruben
Re: Revisie YA-126 diesel
Laatst nog een van de deksel van de oorspronkelijke 575 er af gehaald, zat vol met zwarte bagger en de carter ventilatie zat dicht
Filter krijgen we ook niet meer schoon
Filter krijgen we ook niet meer schoon
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Mooi werk Thijs
Re: Revisie YA-126 diesel
Rembekrachtiger moest ook maar eens een nieuwe beugel krijgen, oude zijn niet naar mijn zin
Dus op zijn plek hangen
Wil hem zo recht mogelijk hebben, dus maar met de waterpas controleren
Opvullen om hem omhoog te krijgen
Dus op zijn plek hangen
Wil hem zo recht mogelijk hebben, dus maar met de waterpas controleren
Opvullen om hem omhoog te krijgen
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Stripjes passend maken
Deze zat er niet, dus zelf een stripje gebogen
Deze zat er niet, dus zelf een stripje gebogen
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
stripjes aan elkaar gelast
Stuk beter als 1 van de vorige
Kleurtje er op en hij kan blijven hangen
Stuk beter als 1 van de vorige
Kleurtje er op en hij kan blijven hangen
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Dafje mag weer naar zijn eigen plek, gaat met niks
Mooi zicht zo
En hij staat weer. Laadbak staat er ook weer op, dan is hij buiten weg
Mooi zicht zo
En hij staat weer. Laadbak staat er ook weer op, dan is hij buiten weg
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Banden zijn ook oud, dus maar er af drukken. Scheelt ruimte
Ging makkelijker als gedacht
Banden scheuren open als je de pers er op zet
Ging makkelijker als gedacht
Banden scheuren open als je de pers er op zet
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Deze had geen zin. Drukte de cover van de koordlagen af
Velgrand is ietswat krokant
Deze gaat naar het oud ijzer, is onverstandig om mee te rijden
Dashboard kastjes ook maar gemonteerd, stuurt ook wat makkelijker bij verplaatsen
Velgrand is ietswat krokant
Deze gaat naar het oud ijzer, is onverstandig om mee te rijden
Dashboard kastjes ook maar gemonteerd, stuurt ook wat makkelijker bij verplaatsen
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Even een tussendoor projectje, een reservemotor klaar maken. Dat geeft wat ruimte
Maar eens kijken wat de staat is van deze DD575
Ziet er allemaal redelijk schoon uit
Compressie testen
Compressie viel bij cilinder 3 tegen, kan duiden op een lekke koppakking, lekke kleppen of lekke zuigerveren
Maar eens kijken wat de staat is van deze DD575
Ziet er allemaal redelijk schoon uit
Compressie testen
Compressie viel bij cilinder 3 tegen, kan duiden op een lekke koppakking, lekke kleppen of lekke zuigerveren
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Kopmoeren losmaken, altijd in spiegelbeeld van het vasttrek schema. En nooit helemaal los in 1 keer, altijd met tussenstappen. Anders is je kop geheid krom
Zat niet vast zoals het hoort, kreeg ze iets te makkelijk los. Vermoedelijk is de kop als eens gewisseld en nooit meer nagetrokken
Kop er af met het takeltje
Zat niet vast zoals het hoort, kreeg ze iets te makkelijk los. Vermoedelijk is de kop als eens gewisseld en nooit meer nagetrokken
Kop er af met het takeltje
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Hier de vermoedelijke oorzaak van de slechte compressie bij cilinder 3, kool tussen de klep
Cilinderbussen zien er netjes uit, hoonstrepen zijn ietsjes zichtbaar
Bussen mogen er netjes uit zien, maar moeten niet te ovaal zijn. Dus opmeten
Bussen hebben een ovaalheid van 15 µm tot 80 µm, kunnen nog wel een rondje mee
Cilinderbussen zien er netjes uit, hoonstrepen zijn ietsjes zichtbaar
Bussen mogen er netjes uit zien, maar moeten niet te ovaal zijn. Dus opmeten
Bussen hebben een ovaalheid van 15 µm tot 80 µm, kunnen nog wel een rondje mee
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Rest van de motor ook uit elkaar, brandstoffilter heeft ook zijn beste tijd gehad
Zat bruine diesel in
Pomp afdekken tegen vuil, dan kan hij de plank op. Pomp lijkt verder goed. CAV pompen hebben een eigen smering maar de meeste pompen zijn gesmeerd met diesel door slijtage. Bij deze kwam er nog een een restantje olie uit
Vliegwiel er af, moeren en draadeindes hebben ergens tegen aan gezeten
Toplager is ook niet meer zo top
Zat bruine diesel in
Pomp afdekken tegen vuil, dan kan hij de plank op. Pomp lijkt verder goed. CAV pompen hebben een eigen smering maar de meeste pompen zijn gesmeerd met diesel door slijtage. Bij deze kwam er nog een een restantje olie uit
Vliegwiel er af, moeren en draadeindes hebben ergens tegen aan gezeten
Toplager is ook niet meer zo top
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Hier is ook al eens gerommeld, nieuwe pakking zat zo over de oude pakking. Ik vind het niet gek dat het wat nat is
Kop draadeindes er uit halen. Zaten nagenoeg los, dus ook niet goed
Carterpan er af, zit geen metaal in. Enkel wat bezinksel, verder is hij aardig schoon
Hier wat vliegroest door stilstand, maar dat is er zo af
Kop draadeindes er uit halen. Zaten nagenoeg los, dus ook niet goed
Carterpan er af, zit geen metaal in. Enkel wat bezinksel, verder is hij aardig schoon
Hier wat vliegroest door stilstand, maar dat is er zo af
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Tijd dat er weer wat foto's op gaan
Blok uit de bok
En op het vliegwielhuis op de heftafel
Drijfstanglagerkap er af, ziet er nog keurig uit
Lagerschalen zien er ook mooi uit
Blok uit de bok
En op het vliegwielhuis op de heftafel
Drijfstanglagerkap er af, ziet er nog keurig uit
Lagerschalen zien er ook mooi uit
YA 126 diesel
Re: Revisie YA-126 diesel
Mooie schone boel, in plaats van zwarte olie
Ziet er keurig uit
Zuigers er uit tikken met een stuk hout, zo beschadig je ze niet
Mooi schoon met weinig kool, wat er zit komt er zo af
Ziet er keurig uit
Zuigers er uit tikken met een stuk hout, zo beschadig je ze niet
Mooi schoon met weinig kool, wat er zit komt er zo af
YA 126 diesel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten