2 maal JXLD
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Linker zijkant opgebouwd.
Kop er op en spruitstuk er aan.
Waterpomp aansluiting onderzijde radiateur afgedopt.
Omloop pijpje gemaakt.
Kop er op en spruitstuk er aan.
Waterpomp aansluiting onderzijde radiateur afgedopt.
Omloop pijpje gemaakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Hei geplaatst.
Aangesloten.
Carb en uitlaatpijp gemonteerd.
Opgesteld, olie en koelwater er in en een radiateurpil, weet de toestand niet van de waterpomp.
Met 2 accu's 24 volt voor de startmotor en 12 volt voor de hei.
Aangesloten.
Carb en uitlaatpijp gemonteerd.
Opgesteld, olie en koelwater er in en een radiateurpil, weet de toestand niet van de waterpomp.
Met 2 accu's 24 volt voor de startmotor en 12 volt voor de hei.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Was al snel goed.
Kwam een benzinelucht uit de olievulpijp, dus benzinepomp open gemaakt, membraam was rot.
Nieuw spulletje er in.
Het loop eigen best mooi, is kijken met de dynamo om het in mijn daf in te bouwen.
Als het bevalt, komt er ook nog 1 in de 314.
Lees op het internet dat je het beste de vacuum vervroeger vast kan zetten, als je deze niet gebruikt.
En de bougies op 45 zetten.
Rotor en kap willen nog wel is sneuvelen bij een bougie afstand van 100.
Nog even een ampere tang op de 12 volt gehouden, trekt 2.6 amp, dus met een omvormer zou het moeten gaan.
En ten alle tijden op stap met een originele ontsteking natuurlijk.
Motor tot 80 graden laten worden, is maar een beetje om te testen zo en om is af en toe te laten lopen.
Er zit in ieder geval geen tik meer in, lol.
Kwam een benzinelucht uit de olievulpijp, dus benzinepomp open gemaakt, membraam was rot.
Nieuw spulletje er in.
Het loop eigen best mooi, is kijken met de dynamo om het in mijn daf in te bouwen.
Als het bevalt, komt er ook nog 1 in de 314.
Lees op het internet dat je het beste de vacuum vervroeger vast kan zetten, als je deze niet gebruikt.
En de bougies op 45 zetten.
Rotor en kap willen nog wel is sneuvelen bij een bougie afstand van 100.
Nog even een ampere tang op de 12 volt gehouden, trekt 2.6 amp, dus met een omvormer zou het moeten gaan.
En ten alle tijden op stap met een originele ontsteking natuurlijk.
Motor tot 80 graden laten worden, is maar een beetje om te testen zo en om is af en toe te laten lopen.
Er zit in ieder geval geen tik meer in, lol.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Site Admin
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: 2 maal JXLD
Loopt prima zo. Mooie conclusie: die HEI doet wat-ie moet doen
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Goedkope stroboscoop gekocht.
Andere JXLD motor gepakt, zit wel een radiateur aan vast, kan ik wat langer door gaan, zonder dat het te heet wordt.
Op D.C. gezet.
Harmonische balancer opgemeten en kwam op 189 mm diameter, dat is 7.44 en nog een heleboel cijfers erna in inches.
Dus graden papier geprint van 7.50 inch.
Wat plakband er overheen en aan de achterkant dubbelzijdige tape.
Zal niet helemaal goed zijn maar wil even weten of de hei het zelfde verloopt als de originele ontsteking.
Had op deze motor ooit al is een stukkie ijzer gemonteerd.
Andere JXLD motor gepakt, zit wel een radiateur aan vast, kan ik wat langer door gaan, zonder dat het te heet wordt.
Op D.C. gezet.
Harmonische balancer opgemeten en kwam op 189 mm diameter, dat is 7.44 en nog een heleboel cijfers erna in inches.
Dus graden papier geprint van 7.50 inch.
Wat plakband er overheen en aan de achterkant dubbelzijdige tape.
Zal niet helemaal goed zijn maar wil even weten of de hei het zelfde verloopt als de originele ontsteking.
Had op deze motor ooit al is een stukkie ijzer gemonteerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Vliegwiel 15 mm terug en de ori ontsteking er op.
Stukkie papier er op geplakt.
Is wat lastig met de sluitertijd van de camera te zien maar met verhoogd toerental zit ik op 15.
Kreeg de motor niet mooier, zat al tegen de waterpomp aan en met een tandje verzetten, starte hij niet eens.
Stukkie papier er op geplakt.
Is wat lastig met de sluitertijd van de camera te zien maar met verhoogd toerental zit ik op 15.
Kreeg de motor niet mooier, zat al tegen de waterpomp aan en met een tandje verzetten, starte hij niet eens.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Bougie's nu toch met de voelermaat op 100 gezet.
En de hei er in.
Gasklep geheel gesloten en als ik die nog zoveel mogelijk aandruk loopt ie lekker rustig.
Geen verkeerde klap uit de uitlaat te horen.
En met verhoogd toerental ook de graden op 15.
Vacuummeter ook er aan, nog nooit zo'n rustige naald gehad en de toerenteller er aan gehangen.
Zoals die nu loopt, moet ik er zekers een keer mee gereden hebben.
Denk dat ik gelijk maar 2 steunen voor de dynamo's ga maken.
1 hei in de 126 en 1 in de 314.
Ben nog wel bezig geweest met de vacuum vervroeger maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Wij hebben een constante vacuum vanuit het spruitstuk, valt even weg met gas geven en komt dan weer terug, dus onder de gasklep.
En ik moet hebben een ported vacuum, deze komt van boven de gasklep.
Had niet echt het idee dat het een gemis was.
Maar heb nog wat losse onderdelen liggen en er blijkt wel een gat boven de klep te zitten.
Denk voor de acceleratie pomp
En van buiten afgeblind.
En de hei er in.
Gasklep geheel gesloten en als ik die nog zoveel mogelijk aandruk loopt ie lekker rustig.
Geen verkeerde klap uit de uitlaat te horen.
En met verhoogd toerental ook de graden op 15.
Vacuummeter ook er aan, nog nooit zo'n rustige naald gehad en de toerenteller er aan gehangen.
Zoals die nu loopt, moet ik er zekers een keer mee gereden hebben.
Denk dat ik gelijk maar 2 steunen voor de dynamo's ga maken.
1 hei in de 126 en 1 in de 314.
Ben nog wel bezig geweest met de vacuum vervroeger maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Wij hebben een constante vacuum vanuit het spruitstuk, valt even weg met gas geven en komt dan weer terug, dus onder de gasklep.
En ik moet hebben een ported vacuum, deze komt van boven de gasklep.
Had niet echt het idee dat het een gemis was.
Maar heb nog wat losse onderdelen liggen en er blijkt wel een gat boven de klep te zitten.
Denk voor de acceleratie pomp
En van buiten afgeblind.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Die er nu op zit ook maar ziet er toch weer iets anders uit.
Deze heeft weer een afgedopte aansluiting maar dan er naast.
Maar komt weer uit in deze rand.
Deze heeft weer een afgedopte aansluiting maar dan er naast.
Maar komt weer uit in deze rand.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: 2 maal JXLD
Zo, dat loopt lekker en op de vaccuum meter heb ik de mijne nog nooit zo rustig gezien dus dat ziet er uit als een fikse verbetering.
Die originele ontsteking, was dat geheel origineel of 1 van jou omgebouwde electronische?
Die originele ontsteking, was dat geheel origineel of 1 van jou omgebouwde electronische?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Heb een originele ontsteking gebruikt.
Was zelf ook aangenaam verrast hoe netjes hij op die hei loopt.
Mij benieuwen hoe dat rijdt.
Ik heb er in ieder geval nog 1 besteld via ebay, op aliexpress kan ik ze niet vinden voor een 6 cilinder.
Ze hebben ze hier in de nl ook, komt ie op 130 euro inclusief.
https://oldschoolproducts.nl/shop/Ontst ... ontsteking
Via ebay was het 59,99 USD voor de hei, verzenden en verpakken 23,72 USD en import kosten 17,01 USD is totaal 100,72 USD= 89,84 euro.
Alleen nu duurt het max 2 weken voor ik hem heb maar dat geeft niet.
En ik moet nog bougiekabels kopen.
Was zelf ook aangenaam verrast hoe netjes hij op die hei loopt.
Mij benieuwen hoe dat rijdt.
Ik heb er in ieder geval nog 1 besteld via ebay, op aliexpress kan ik ze niet vinden voor een 6 cilinder.
Ze hebben ze hier in de nl ook, komt ie op 130 euro inclusief.
https://oldschoolproducts.nl/shop/Ontst ... ontsteking
Via ebay was het 59,99 USD voor de hei, verzenden en verpakken 23,72 USD en import kosten 17,01 USD is totaal 100,72 USD= 89,84 euro.
Alleen nu duurt het max 2 weken voor ik hem heb maar dat geeft niet.
En ik moet nog bougiekabels kopen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
Re: 2 maal JXLD
Ik ben benieuwd met rijden en of je verschil merkt met de ontsteking die je al aan gepast had.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Had ooit al is een dynamosteun in elkaar gegooid.
Nu maar is wat beter mijn best.
Bekkie zagen, slijpen en lassen later heb ik dit en gelijk 2 maal gemaakt.
Monteren en boutje aan de ventilator steun wat ruimte houden, zodat het nog wat kan bewegen.
Dynamo uitlijnen met de compressor met een waterpas en 3 lijmklemmen.
Nu maar is wat beter mijn best.
Bekkie zagen, slijpen en lassen later heb ik dit en gelijk 2 maal gemaakt.
Monteren en boutje aan de ventilator steun wat ruimte houden, zodat het nog wat kan bewegen.
Dynamo uitlijnen met de compressor met een waterpas en 3 lijmklemmen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Hechten, dynamo er af halen en iets verder lassen.
Dynamo testen.
Snaren zien er recht uit.
Verder aflassen en slijpen.
Dit is het dan uit eindelijk geworden.
Dynamo testen.
Snaren zien er recht uit.
Verder aflassen en slijpen.
Dit is het dan uit eindelijk geworden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Weer monteren.
Dynamo er weer op.
Ruimte genoeg om de ontsteking er in de stoppen.
En hier wat extra ruimte gemaakt voor als de kabels er op zitten en rond moet draaien om hem op tijd te zetten.
Nog een keer stralen en verven die steunen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
Re: 2 maal JXLD
Ziet er goed uit, scheelt een hoop ruimte bij de ontsteking
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast