YA 314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Rubber op maat snijden.
En met behulp van de glas rand met secondenlijm aan elkaar plakken.
Die staan vast klaar.
De verlichtingsbalk erbij gepakt, stopcontacten komen aan deze kant niet terug.
En met behulp van de glas rand met secondenlijm aan elkaar plakken.
Die staan vast klaar.
De verlichtingsbalk erbij gepakt, stopcontacten komen aan deze kant niet terug.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Alle schroefgaten even vlak maken.
En een lap ontvetter over de balk heen.
Wat ronde plaatjes geboord en weer op een vierkant plaatje geplakt.
Wat lijm er op.
En een lap ontvetter over de balk heen.
Wat ronde plaatjes geboord en weer op een vierkant plaatje geplakt.
Wat lijm er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
En in het gat plakken.
Gelijk drukken.
Verder afsmeren en de volgende.
Rol plakplastic gekocht die het meeste op het hout leek.
Gelijk drukken.
Verder afsmeren en de volgende.
Rol plakplastic gekocht die het meeste op het hout leek.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Door de midden gesneden.
Eerst de rand waar je tegen aan kijk.
De rest.
Niet afsnijden maar insnijden en omvouwen.
Eerst de rand waar je tegen aan kijk.
De rest.
Niet afsnijden maar insnijden en omvouwen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Nog wat repen gemaakt van wat over was.
De zijde die je toch zo goed als niet ziet verder beplakt.
Wat led dimmers gekocht.
En uit elkaar gehaald.
Gemonteerd.
De zijde die je toch zo goed als niet ziet verder beplakt.
Wat led dimmers gekocht.
En uit elkaar gehaald.
Gemonteerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Elke lamp krijgt zijn eigen dimmer.
Heb er 2 voor reserve bijgekocht.
En even passen.
Heb er 2 voor reserve bijgekocht.
En even passen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Dimmers weer los gemaakt en rond gedraaid en ingedrukt om te voelen of ze nergens de cv leiding raken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: YA 314
328 bak is 0,78 en YP bak is 0,83. Dus met hetzelfde toerental rij je met de YP bak een paar km langzamer in een 328. Als je geen haast hebt en niet persé 80 wil rijden lijkt het me geen probleem.
Plus punt van een yp bak, als je hem al vinden kan is inderdaad de synchronisatie.Even een vraagje tussendoor . Ik weet dat je zelf ook wat met de versnellingsbakken aan het proberen bent geweest, kun jij me misschien vertellen wat hert verschil is tussen de bak van een 328 en een yp408?
Niet alleen qua synchronisatie, maar ook qua vertandingen e.d.? Ik ben naar een 328 aan het rondkijken, en ben benieuwd wat dan de plus en evt minpunten zijn van een yp bak hieronder.
De verhouding van een yp bak is anders als van een 328 bak en volgens de kenners komt de motor van een 328 te kort voor de overdrive van een yp bak..
Maar ik heb nog nooit gereden met een jxld met een yp bak er aan, dus moet je het antwoord schuldig blijven.
En als je toch een 328 bak wil heb ik er hier nog eentje staan, mag je zo omruilen voor de YP bak
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Dus die ik gekocht heb met 0.795 zou goed moeten komen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: YA 314
als het goed is wel, ik heb er nu een bak met 0,83 achter zitten die lijkt op een YP bak maar is een S5-35 in plaats van een S5-35/2.
Waar dat verschil in zit weet ik niet.
De 328 bak ligt nog even op reserve, misschien dat ik die nog een keer synchroniseer met synchromeshen uit de S5-33 die ik heb liggen
Waar dat verschil in zit weet ik niet.
De 328 bak ligt nog even op reserve, misschien dat ik die nog een keer synchroniseer met synchromeshen uit de S5-33 die ik heb liggen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: YA 314
overigens kan je in noodgeval altijd in de 4de versnelling blijven rijden, die is 1:1 kwa overbrenging
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: YA 314
Ik heb even opgezocht want ik wilde het ook wel weten, maar het blijkt dus beslist geen lood om oud ijzer te zijn wegens natuurwetten.Heb ik niet aan gedacht, kan natuurlijk ook van boven er in en dan onder er uit.
Mij lijkt het lood om oud ijzer.
Het is namelijk niet primair de pomp die het water vervoert, maar er is sprake van convectie.
Als volgt:
Bij het invoeren van warm water aan de onderkant en afvoeren aan de bovenkant, stijgt dat warme water (want warm water stijgt, net als warme lucht) -onafhankelijk van het pompen- meteen naar de bovenkant van de radiator en wordt daar, nog warm, via de afvoerleiding weggepompt. Het krijgt dus niet de kans zijn warmte af te geven. Het water gaat vrijwel even warm retour als het de radiator in ging.
Als de aanvoer van de radiator bovenin zit, blijft het warme water zoveel mogelijk bovenin, krijgt alle gelegenheid om zijn energie af te geven en daardoor te zakken (koud water is zwaarder en daalt). En onderin de radiator wordt vervolgens alleen het koude water weggepompt.
Beide aansluitingen aan de onderkant kan ook. Want dan stijgt het warme water ook direct naar de bovenkant, maar het koelt daar dan af en wordt niet meteen weggepompt. Op dat korte stukje van deze radiator zal dat ietsje meer zijn, maar in principe stijgt ook in dit geval het warme water op, onafhankelijk van het pompen.
Het schijnt een 30% rendement te schelen.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Een cv pomp is in dit geval een geheel andere pomp als de pomp van een webasto.Het is namelijk niet primair de pomp die het water vervoert, maar er is sprake van convectie.
Maar goed, goed advies is altijd welkom, zal er met aansluiten voor zorgen dat het warme water aan de bovenkant er in gaat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: YA 314
Plus punt van een yp bak, als je hem al vinden kan is inderdaad de synchronisatie.Even een vraagje tussendoor . Ik weet dat je zelf ook wat met de versnellingsbakken aan het proberen bent geweest, kun jij me misschien vertellen wat hert verschil is tussen de bak van een 328 en een yp408?
Niet alleen qua synchronisatie, maar ook qua vertandingen e.d.? Ik ben naar een 328 aan het rondkijken, en ben benieuwd wat dan de plus en evt minpunten zijn van een yp bak hieronder.
De verhouding van een yp bak is anders als van een 328 bak en volgens de kenners komt de motor van een 328 te kort voor de overdrive van een yp bak..
Maar ik heb nog nooit gereden met een jxld met een yp bak er aan, dus moet je het antwoord schuldig blijven.
Oke helemaal duidelijk.
Ik ga van de week kijken bij een 328 met YP bak eronder, dus vandaar de vraag .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast