BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
Re: BE-16-26
aansluiting carburateur los en verse peut oppompen tot het helderblauw is en niet meer naar terpentine stinkt
Bi starter gangbaar gemaakt, nog even de carburateur zelf leeg gooien en als ik dan 2 nieuwe accu's gekocht heb kan ik eens proberen te starten.
Nog wel even de steunwielen eraf gehaald.
volgens mij hoort die veer aan de hoofdremcilinder vast, geeft niet was van plan die eerst eens uit elkaar te trekken om te zien hoe het er daar binnen uit ziet.
rechter binnen spatbord eraf geworsteld.
Kon ik het revisie plaatje tenminste eens goed bekijken, zit nog wel vlees op als het nodig is.
Bi starter gangbaar gemaakt, nog even de carburateur zelf leeg gooien en als ik dan 2 nieuwe accu's gekocht heb kan ik eens proberen te starten.
Nog wel even de steunwielen eraf gehaald.
volgens mij hoort die veer aan de hoofdremcilinder vast, geeft niet was van plan die eerst eens uit elkaar te trekken om te zien hoe het er daar binnen uit ziet.
rechter binnen spatbord eraf geworsteld.
Kon ik het revisie plaatje tenminste eens goed bekijken, zit nog wel vlees op als het nodig is.
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Verder nog even gekeken hoe het met de olie in de verdeel kasten stond, beide zo goed als leeg zal wel een teken zijn voor de rest, dus eerst maar eens bij de nationale lokale olie handel wat olie gaan bestellen, versnellings bak lekt ook langs 1 van de tandwiel assen, eens zien hoe ik dat dicht ga krijgen
Weet iemand of het nog uitmaakt met het doorsmeer vet op wat voor basis dat vet is zodat het geen rubbers laat opzwellen? weet dat het wel eens kan gebeuren dus vraag liever van te voren
Toen nog een dappere poging gedaan om de ergste roestig delen van de voorkant af te halen maar daar even mee gestopt toen de bumper probeerde een fikse hap uit 1 van mijn vingers te nemen, misschien morgen nog wat verder, rest van de week zit ik in het buitenland dus dat wordt hem verder niet
Weet iemand of het nog uitmaakt met het doorsmeer vet op wat voor basis dat vet is zodat het geen rubbers laat opzwellen? weet dat het wel eens kan gebeuren dus vraag liever van te voren
Toen nog een dappere poging gedaan om de ergste roestig delen van de voorkant af te halen maar daar even mee gestopt toen de bumper probeerde een fikse hap uit 1 van mijn vingers te nemen, misschien morgen nog wat verder, rest van de week zit ik in het buitenland dus dat wordt hem verder niet
Re: BE-16-26
Zo verse olie en wat doorspoelen van brandstof later en 2 frisse accu's is dit dus het resultaat. Ben er dus ook achter dat ik nog wat lampjes moet vervangen, de brandstof aanwijzing repareren net als de toerenteller.
Daarna voorzichtig, want alleen handrem, weer terug de hangaar in gereden, dat doet het allemaal dus.
Toen hij warm was liep hij ook al een stuk beter.
Daarna meteen maar het rechter achterwiel eraf want je moet tenslotte ergens beginnen. Remmen iets terug gesteld want liepen aan en de lagers bekeken. Geen olie erin dus die olie kan ook ververst, vet zag er nog behoorlijk uit maar zal zsm vervangen worden als ik een naaf sleutel besteld heb. Links achter al wel het lager bekeken, rem moet nog, toen was de tijd op.
Laatst gewijzigd door ruben op do 01 feb 2018 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
olie in de wiel kasten is ondertussen netjes gewisseld, verdeel kasten ook netjes nieuwe olie in gedaan.
toen even de tunnel uit de vloer gehaald om olie te wisselen en tegelijkertijd de bak van binnen te bekijken.
olie vullen gaat ook mooi snel zo
Tussenbakje ook goed bij te komen, voor zo ver te zien glimmen alle tandwieltjes ook nog mooi.
Toen even een klein proefrondje over het vliegveld gereden, moet er toch een keer van komen natuurlijk. Wel makkelijk zo'n groot terrein waar zo lekker de ruimte is.
even samen met de bedrijfswagen, altijd leuk
en even samen met de nieuwe hal bewoner
toen even de tunnel uit de vloer gehaald om olie te wisselen en tegelijkertijd de bak van binnen te bekijken.
olie vullen gaat ook mooi snel zo
Tussenbakje ook goed bij te komen, voor zo ver te zien glimmen alle tandwieltjes ook nog mooi.
Toen even een klein proefrondje over het vliegveld gereden, moet er toch een keer van komen natuurlijk. Wel makkelijk zo'n groot terrein waar zo lekker de ruimte is.
even samen met de bedrijfswagen, altijd leuk
en even samen met de nieuwe hal bewoner
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Oorzaak van de niet werkende toerenteller ook gevonden
nieuwe komt ook tijdens de ALV
nieuwe komt ook tijdens de ALV
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Voorste wiellagers ook maar bekeken, rechts voor mooi in het vet en dat wat er tussendoor te zien is blinkt mooi.
maar helaas, ging al iets te lang goed, dit is links voor, was al te voelen en horen toen ik het wiel opkrikte....
Dus eerst maar eens een sleutel naar voorbeeld van Jan laten maken.. Nou was er toch al wel een naafsleutel nodig op termijn maar dit maakt het allemaal wat dringender om de weg op te kunnen.
Daarna nog de rembekrachtiger eraf gesleuteld, morgen waarschijnlijk wel tijd om de hoofdremcilinder te demonteren dan ligt dat vast klaar voor als de revisie setjes komen.
maar helaas, ging al iets te lang goed, dit is links voor, was al te voelen en horen toen ik het wiel opkrikte....
Dus eerst maar eens een sleutel naar voorbeeld van Jan laten maken.. Nou was er toch al wel een naafsleutel nodig op termijn maar dit maakt het allemaal wat dringender om de weg op te kunnen.
Daarna nog de rembekrachtiger eraf gesleuteld, morgen waarschijnlijk wel tijd om de hoofdremcilinder te demonteren dan ligt dat vast klaar voor als de revisie setjes komen.
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
gelukkig wat tijd gehad om de hoofdremcilinder eraf te halen en de binnenkant ziet er naar mijn idee zeker niet slecht uit.
Naafsleutel is in de maak dus dat kan ook snel opgepakt worden.
Ook nog even de remmen rondom vrij gemaakt, liep overal nogal aan.
Als de revisie setjes en linker voorwiel lager dan binnen zijn en gemonteerd dan kan er in elk geval veilig over het vliegveld gereden worden en reclame doeken het veld in gereden worden dan kost de stalling tenminste niks .
Frisse gestraalde en geprimerde cabine is onderweg net als de dichte torpedo's zonder extra ventilatie.
Als die er zijn dan maar de delen eraf halen en alles netjes in kleur terug zetten, spatborden voor laten repareren of vervangen en de motor nog verder afstellen
Naafsleutel is in de maak dus dat kan ook snel opgepakt worden.
Ook nog even de remmen rondom vrij gemaakt, liep overal nogal aan.
Als de revisie setjes en linker voorwiel lager dan binnen zijn en gemonteerd dan kan er in elk geval veilig over het vliegveld gereden worden en reclame doeken het veld in gereden worden dan kost de stalling tenminste niks .
Frisse gestraalde en geprimerde cabine is onderweg net als de dichte torpedo's zonder extra ventilatie.
Als die er zijn dan maar de delen eraf halen en alles netjes in kleur terug zetten, spatborden voor laten repareren of vervangen en de motor nog verder afstellen
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Naafdopje dus laten maken, ben er erg blij mee, maar voor het slechte lager had ik hem niet eens nodig, zo los zaten beide moeren.
heel blij met kennissen met een staal constructie bedrijf.
toen eerst het buitenste lager eraf, werd ik niet vrolijk van
lagerschalen zijn er net zo slecht aan toe
binnenste lager zat vrij vast helaas maar er wel zonder al te veel geweld vanaf gekregen
daar liggen ze....
Weet iemand zo het nummer van de vetkeerring die daar achter zit en of van Dam deze heeft?
Was van plan er morgen even langs te rijden als de planning het toe laat, kan ik meteen een fris lager halen en nog wat kleine zaken
heel blij met kennissen met een staal constructie bedrijf.
toen eerst het buitenste lager eraf, werd ik niet vrolijk van
lagerschalen zijn er net zo slecht aan toe
binnenste lager zat vrij vast helaas maar er wel zonder al te veel geweld vanaf gekregen
daar liggen ze....
Weet iemand zo het nummer van de vetkeerring die daar achter zit en of van Dam deze heeft?
Was van plan er morgen even langs te rijden als de planning het toe laat, kan ik meteen een fris lager halen en nog wat kleine zaken
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:31, 3 keer totaal gewijzigd.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
lagers en keerringen liggen bij van dam
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: BE-16-26
niet echt tijd om boodschapjes in Bennekom te gaan doen dus dan maar wat anders aanpakken, rest van de week komt het er ook niet meer van.
remcilinder links voor er maar af gepakt, nu alles er af ligt is dat toch goed toegangkelijk.
zat vol met prut, wat voor prut weet ik niet meer leek wel of iemand er een hele tube remmenvet in had gedaan.
de 2 stalen bussen leken wel 1
cupje zag en voelde helemaal niet slecht maar omdat de nieuwe toch wat beter was toch die nieuwe maar geplaatst
binnenkant ook niet helemaal fris, ook even de hoon erdoor gehaald
toen maar nieuwe rubbertjes in de hoofdrem cilinder, ook even gehoond van te voren, was niet veel maar toch wel nodig.
en de hoofdremcilinder er weer onder gehangen
remcilinder links voor er maar af gepakt, nu alles er af ligt is dat toch goed toegangkelijk.
zat vol met prut, wat voor prut weet ik niet meer leek wel of iemand er een hele tube remmenvet in had gedaan.
de 2 stalen bussen leken wel 1
cupje zag en voelde helemaal niet slecht maar omdat de nieuwe toch wat beter was toch die nieuwe maar geplaatst
binnenkant ook niet helemaal fris, ook even de hoon erdoor gehaald
toen maar nieuwe rubbertjes in de hoofdrem cilinder, ook even gehoond van te voren, was niet veel maar toch wel nodig.
en de hoofdremcilinder er weer onder gehangen
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:36, 3 keer totaal gewijzigd.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Dat is inderdaad remmenvetn
zat vol met prut, wat voor prut weet ik niet meer leek wel of iemand er een hele tube remmenvet in had gedaan.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: BE-16-26
Ben nu maar wat spaarzamer geweest, geloof toch niet dat die hele binnenkant in dat spul hoeft te zwemmen, gewoon een likje aan de cup, dat plastic schijfje, de stalen zuigers en tussen het schaartje.
Moet moet nog wel even een helicoil laten zetten voor het dekseltje, draad was er uit gerot. Zit daar normaal trouwens geen pakking tussen? Gaat dus om dat deksel met het stofdopje waar de handrem kabel in kan.
Moet moet nog wel even een helicoil laten zetten voor het dekseltje, draad was er uit gerot. Zit daar normaal trouwens geen pakking tussen? Gaat dus om dat deksel met het stofdopje waar de handrem kabel in kan.
-
- Site Admin
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Nee, dat deksel heeft normaal geen pakking.
Enne.. ik heb bij mijn recente rembeurtje wel een likkie vet over de binnenzijde behuizing gesmeerd. Gewoon heel dun met de vingers, maar wel alles bedekkend om rot en narigheid te voorkomen
Enne.. ik heb bij mijn recente rembeurtje wel een likkie vet over de binnenzijde behuizing gesmeerd. Gewoon heel dun met de vingers, maar wel alles bedekkend om rot en narigheid te voorkomen
Re: BE-16-26
Beetje voor corrosie bescherming lijkt mij ook een ander verhaal.
Ook maar even bij de lokale lager boer kijken wat daar de wiellagers kosten want de tijd van een wiellager setje voor €100 is voorbij kom ik net achter.
Ook maar even bij de lokale lager boer kijken wat daar de wiellagers kosten want de tijd van een wiellager setje voor €100 is voorbij kom ik net achter.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: BE-16-26
Dat heb je dan weer een beetje te danken aan een gast die loopt te zeiken dat het te goedkoop weg gaat en hoofdkantoor heeft daar zijn oren naar laten hangen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast