Dubbele Carbs.
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Colortunebougie gemonteerd.
En omdat het streepje in de midden het B.D.P. is op de poellie kan ik hier nu een stroboscooplamp gebruiken.
Met de luchtregeling nullast en de nullast sproeier net zolang wisselen dat ik samen met het draaien aan de regeling nullast de motor aan het draaien kon houden en de verbranding niet te rijk of arm zou staan, dus de gaskleppen zijn geheel dicht.
Vandaar dat ie zo hakkelt onder de 500 toeren.
Het is maar met de telefoon opgenomen, dus kan wat schokkerig zijn.
https://youtu.be/vdaIKvxbpJs
Vervolgens de afdichtingen met naald verwijderd en een luchtcorrectiesproeier er in.
Stationer wat opgeschroeft.
https://youtu.be/eVnFG8LbxVM
En omdat het streepje in de midden het B.D.P. is op de poellie kan ik hier nu een stroboscooplamp gebruiken.
Met de luchtregeling nullast en de nullast sproeier net zolang wisselen dat ik samen met het draaien aan de regeling nullast de motor aan het draaien kon houden en de verbranding niet te rijk of arm zou staan, dus de gaskleppen zijn geheel dicht.
Vandaar dat ie zo hakkelt onder de 500 toeren.
Het is maar met de telefoon opgenomen, dus kan wat schokkerig zijn.
https://youtu.be/vdaIKvxbpJs
Vervolgens de afdichtingen met naald verwijderd en een luchtcorrectiesproeier er in.
Stationer wat opgeschroeft.
https://youtu.be/eVnFG8LbxVM
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Synchronisatie gedaan.
https://youtu.be/MdiCbVSR7Bk
Als ik rustig opbouw blijft het mooi blauw dus de luchtcorrectiesproeier is goed en bij sneller gas geven, dan komt dat van die acceleratiepompen erbij en dan wordt ie geel, dus loopt ie even met accelereren rijker.
Klopt ook, je doet er ook extra benzine bij.
Denk dat ik hier nog aan de gang gaat met de pompsproeier en de afstand van de pompstang.
Het loopt in ieder geval allemaal een eind beter en heel veel plezier gehad van de colortune.
https://youtu.be/nI91zPONqJ4
https://youtu.be/MdiCbVSR7Bk
Als ik rustig opbouw blijft het mooi blauw dus de luchtcorrectiesproeier is goed en bij sneller gas geven, dan komt dat van die acceleratiepompen erbij en dan wordt ie geel, dus loopt ie even met accelereren rijker.
Klopt ook, je doet er ook extra benzine bij.
Denk dat ik hier nog aan de gang gaat met de pompsproeier en de afstand van de pompstang.
Het loopt in ieder geval allemaal een eind beter en heel veel plezier gehad van de colortune.
https://youtu.be/nI91zPONqJ4
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 49
- Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Re: Dubbele Carbs.
Beter zo, die busjes. Je kan het maar in een keer goed doen, is mijn motto en als ik het zo lees het jouwe ook.
Handig hulpmiddel die kleurbougie! Mij tot op heden onbekend maar ga hem op m'n lijstje zetten.
Handig hulpmiddel die kleurbougie! Mij tot op heden onbekend maar ga hem op m'n lijstje zetten.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Nog bezig geweest met sproeiers uitboren en lucht inlaat vergroten.
Loopt nu goed, pakt goed op.
Eerst maar is inbouwen en een luchtfilter gaan verzinnen, zal ie ook wel weer anders op gaan lopen.
De lucht inlaten zijn onder een hoek uitgedraaid i.v.m. de venturi werking.
Uiteraard heb ik voor beide carbs ook de standaard setup liggen.
Vondt de oliedruk van 4 1/2 wat veel.
Pijpsleutel gemaakt om die tijdens het draaien te verstellen.
Dan moet deze dop er uit, verlengstuk ratel is er voor gemaakt lijkt wel.
Starten en stellen maar, staat nu op 2 bar, kakt nog wat in als hij warm is n.l.
Ga nu wat uitlaatspul bestellen en gelijk ook voor de 314.
Loopt nu goed, pakt goed op.
Eerst maar is inbouwen en een luchtfilter gaan verzinnen, zal ie ook wel weer anders op gaan lopen.
De lucht inlaten zijn onder een hoek uitgedraaid i.v.m. de venturi werking.
Uiteraard heb ik voor beide carbs ook de standaard setup liggen.
Vondt de oliedruk van 4 1/2 wat veel.
Pijpsleutel gemaakt om die tijdens het draaien te verstellen.
Dan moet deze dop er uit, verlengstuk ratel is er voor gemaakt lijkt wel.
Starten en stellen maar, staat nu op 2 bar, kakt nog wat in als hij warm is n.l.
Ga nu wat uitlaatspul bestellen en gelijk ook voor de 314.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 152
- Lid geworden op: za 21 jan 2012 12:09
- Locatie: Schoonebeek
Re: Dubbele Carbs.
Cool! Wist niet dat de oliedruk te stellen was!
Geinig.
Geinig.
Renault Twingo 1.2 GT TCE Gordini 2012 & Daf YA126 4.6 12V 1958
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Steunen paar stukken bij gezet, nu kan er een motor van een 126 of 328 op, zonder dat ik de achterste motorsteunen moet wisselen.
Wat uitlaatwerk besteld, voor de 314 en de 126.
Is dezelfde maat als van de 328 en dus voor de motoren die ik heb.
Beugels en pakkingen had ik nog.
Moet alleen even wat flenzen maken.
Ga niet met klemmen werken maar in de juiste maat vast lassen.
Wat uitlaatwerk besteld, voor de 314 en de 126.
Is dezelfde maat als van de 328 en dus voor de motoren die ik heb.
Beugels en pakkingen had ik nog.
Moet alleen even wat flenzen maken.
Ga niet met klemmen werken maar in de juiste maat vast lassen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Aftekenen met hulp van een filtertang en ga je mooi rond met de slijptol.
Was lekker weer, dus de boel even naar buiten gezet.
Voorkantje van de 126 er vast afhalen.
Blijft toch lekker, zo'n kantelneus.
Had toen een bovenstuk aan de originele pijp voor de 126 gelast, zat toch wat tegen de chassisbalk aan en hij werd smaller, het is voor een motor belangrijk om goed te kunnen adem halen en uitademen is net zo belangrijk.
Vandaar dat ik voor de 126 ook een andere uitlaat gaat maken in de maat die voor die motor is.
Was lekker weer, dus de boel even naar buiten gezet.
Voorkantje van de 126 er vast afhalen.
Blijft toch lekker, zo'n kantelneus.
Had toen een bovenstuk aan de originele pijp voor de 126 gelast, zat toch wat tegen de chassisbalk aan en hij werd smaller, het is voor een motor belangrijk om goed te kunnen adem halen en uitademen is net zo belangrijk.
Vandaar dat ik voor de 126 ook een andere uitlaat gaat maken in de maat die voor die motor is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Bovenstukje ga ik weer gebruiken.
FF vast met tape om te passen.
Kan hem nu zo draaien dat hij de chassisbalk niet meer raakt.
FF vast met tape om te passen.
Kan hem nu zo draaien dat hij de chassisbalk niet meer raakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Eerste stuk vanaf de motor krijgt ook al vorm.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Radiateur is terug met een nieuw koelblok er in.
Lippen van het frame voorzien van wat soldeertin.
Vervolgens in de hitte bestendige gespoten.
Wat tin op de radiateur .
Lippen van het frame voorzien van wat soldeertin.
Vervolgens in de hitte bestendige gespoten.
Wat tin op de radiateur .
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Frame om de radiateur heen.
Ventilatortunnel monteren, om de boel op maat te houden.
Met een schroevendraaier aangedrukt houden en de verfstripper er op.
Het zit weer vast.
En verder met de spuitbus.
Ventilatortunnel monteren, om de boel op maat te houden.
Met een schroevendraaier aangedrukt houden en de verfstripper er op.
Het zit weer vast.
En verder met de spuitbus.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Uitlaat is geheel klaar.
Niet vergeten om een gaatje in de pot te boren, veel potten rotten van binnen uit weg door condens.
Niet vergeten om een gaatje in de pot te boren, veel potten rotten van binnen uit weg door condens.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 152
- Lid geworden op: za 21 jan 2012 12:09
- Locatie: Schoonebeek
Re: Dubbele Carbs.
Hmmm, dat gaatje is idd een goed idee!
Ga ik binnenkort ook ff doen
Ga ik binnenkort ook ff doen
Renault Twingo 1.2 GT TCE Gordini 2012 & Daf YA126 4.6 12V 1958
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Radiateur weer geheel opgebouwd.
Blijk ik de ven van een 314/328 gebruikt te hebben en die past dus niet in de 126.
Een kleinere heb ik niet en bij nameten bleek deze al 1 blad te hebben die ze ooit is 1 cm korter hebben gemaakt, zal ooit wel is schade hebben gehad.
Dan alles maar op maat maken, kan ik hem gewoon gebruiken.
Das 1.
Blijk ik de ven van een 314/328 gebruikt te hebben en die past dus niet in de 126.
Een kleinere heb ik niet en bij nameten bleek deze al 1 blad te hebben die ze ooit is 1 cm korter hebben gemaakt, zal ooit wel is schade hebben gehad.
Dan alles maar op maat maken, kan ik hem gewoon gebruiken.
Das 1.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
En met dat stukje de rondingen weer aftekenen.
Nu past ie wel.
De motor uit de 126 gehaald en naast de volgende gezet om nog wat spul over te zetten.
Hij is er klaar voor.
Nu past ie wel.
De motor uit de 126 gehaald en naast de volgende gezet om nog wat spul over te zetten.
Hij is er klaar voor.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 0 gasten