Zie je wat leuks, plaats het hier.

Voor het verkopen van uw YA126 onderdelen

Moderators: ruben, Thomas

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor peter80 » zo 01 feb 2015 20:27

Een hoofdschakelaar.

Volgens mij mis ik dan nog het 1 en ander ?

http://link.marktplaats.nl/m894782354
welnee, is een perfecte verbinding :mrgreen:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor Mar2 » ma 02 feb 2015 00:20

D'r is het nodige bij gekomen op Marktplaats. Kennelijk een pack-rat met een voorliefde voor Nekafs (en aan de andere kant iemand die nog 3 Nekafs zoekt voor een volkomen onbekend 'project'. Snap niet dat die elkaar nog niet gevonden hebben. :)

Aardig in het kader van dit forum is echter deze YA126, waarvan ik met name de beschrijving wel aardig vond. Mijn vermoeden is dat de toevoeging "heeft wat aandacht nodig" de belofte van 2 of meer jaar restauratie in zich bergt. :mrgreen:

SLD
Knipperlichtje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 16:56

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor SLD » ma 02 feb 2015 06:49

De eigenaar kennende zal dit nog wel eens mee kunnen vallen.

RuudenTim
Knipperlichtje
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 21 dec 2014 18:15

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor RuudenTim » ma 02 feb 2015 08:41

pack-rat?
wat is dat?

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor Mar2 » ma 02 feb 2015 11:47

De eigenaar kennende zal dit nog wel eens mee kunnen vallen.
Hmmm, dan is het jammer dat-ie langs komt, ruim voordat ik de stap genomen heb om er een te kopen. Want echt hoog is de prijs n.m.m. niet.
pack-rat?
wat is dat?
Officieel is het een muizensoort die in de VS voorkomt, die de neiging heeft om zijn nest te bouwen van alles wat hij tegenkomt.
Om die reden wordt de naam ook gebruikt als aardig bedoelde bijnaam voor iemand die graag veel dingen om zich heen verzamelt.
Je kunt het ook van jezelf zeggen in de sfeer van: "I'm a bit of a pack rat", om goed te praten dat de garage weer eens vol staat met zaken waar je al jaren niks mee doet, maar waarvan je het zonde vindt om het weg te doen. :mrgreen:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor Hoppa69 » ma 02 feb 2015 20:32

De eigenaar kennende zal dit nog wel eens mee kunnen vallen.
Wou ik mij bij aansluiten.
Gezien het wapen/ dienstvakteken komt ie uit hun eigen club.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
V-1600
Knipperlichtje
Berichten: 48
Lid geworden op: di 03 feb 2015 13:07
Locatie: Walsoorden
Contacteer:

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor V-1600 » di 03 feb 2015 19:05

De eigenaar kennende zal dit nog wel eens mee kunnen vallen.
Wou ik mij bij aansluiten.
Gezien het wapen/ dienstvakteken komt ie uit hun eigen club.
Komt inderdaad uit de eigen club Ruud, helaas door omstandigheden te koop....

De "aandacht" is in dit geval nieuwe accu's nodig, voor-spatborden zijn wat matig en verder een algemeen nalooprondje omdat de auto nu zo'n klein jaartje stil staat.... dus remmencheck en zulks snuisterij.

Geen 2 jaar of langer restauratie :x beetje jammer als je niet weet wie wat of waar en dan al zo roepen.... :roll:
V1600, Nekaf, Guzzi + een echtgenoot met nog meer groen geweld

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor Hoppa69 » di 03 feb 2015 22:18

Is weer is een ander kleurtje.

Maar die spiegel op die rechter vlaggestok. :shock:

http://link.marktplaats.nl/m895774809
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor Mar2 » wo 04 feb 2015 00:01

Geen 2 jaar of langer restauratie :x beetje jammer als je niet weet wie wat of waar en dan al zo roepen.... :roll:
Nounou zeg... gezien de commentaren die ik gelezen heb op andere advertenties leek me deze ironisch bedoelde opmerking nou niet direct een ernstige zaak. Het feit dat jullie kennelijk weten van de hoed en de rand is prima, (hoewel er vervolgens zo over gepraat wordt dat voor onwetenden nog steeds niet duidelijk wordt hoe of wat) maar was dat niet zo, dan zou -gezien eerdere commentaren op advertenties- mijn opmerking niet zo heel erg vreemd zijn.
Gezien de vraagprijs ten opzichte van andere wagens en de gebruikelijke vergoelijkende teksten bij advertenties is het ook niet een zo heel vreemde suggestie, dunkt me. Toch? Niet genoeg voor een 'slap on the wrist' in ieder geval.
Er stond niet voor niets een Mr. Green smiley achter....

Gebruikersavatar
V-1600
Knipperlichtje
Berichten: 48
Lid geworden op: di 03 feb 2015 13:07
Locatie: Walsoorden
Contacteer:

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor V-1600 » wo 04 feb 2015 07:46

Nounou zeg... gezien de commentaren die ik gelezen heb op andere advertenties leek me deze ironisch bedoelde opmerking niet direct een ernstige zaak.
Eerst navragen dat je de feiten op een rij hebt is altijd nog beter dan zomaar in het wilde weg lopen blaten....
Het feit dat jullie kennelijk weten van de hoed en de rand is prima, (hoewel er vervolgens zo over gepraat wordt dat voor onwetenden nog steeds niet duidelijk wordt hoe of wat) maar was dat niet zo, dan zou -gezien eerdere commentaren op advertenties- mijn opmerking niet zo heel erg vreemd zijn.
Volgens mij is het qua "staat" van de auto voor de onwetenden nu toch redelijk duidelijk geworden wat je te doen staat. En anders bij interesse, vragen staat vrij...
Gezien de vraagprijs ten opzichte van andere wagens en de gebruikelijke vergoelijkende teksten bij advertenties is het ook niet een zo heel vreemde suggestie, dunkt me. Toch? Niet genoeg voor een 'slap on the wrist' in ieder geval.
Er stond niet voor niets een Mr. Green smiley achter....
Wie bepaalt overigens dat de vraagprijs van andere wagens realistisch is en misschien niet veel te hoog ingezet... Als je de hoofdprijs vraagt blijf je er over het algemeen ook langer mee zitten, dat is hier niet de bedoeling. Het is een nalatenschap :sad:
V1600, Nekaf, Guzzi + een echtgenoot met nog meer groen geweld

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor peter80 » wo 04 feb 2015 08:27

Wie bepaalt overigens dat de vraagprijs van andere wagens realistisch is en misschien niet veel te hoog ingezet...
Kijk naar mijn 126: diesel op kenteken, elektra vernieuwd, bijna geen roest remmen 100% maar leverde bij lange geen marktplaats vraagprijs op
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Gebruikersavatar
V-1600
Knipperlichtje
Berichten: 48
Lid geworden op: di 03 feb 2015 13:07
Locatie: Walsoorden
Contacteer:

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor V-1600 » wo 04 feb 2015 08:52

dat bedoel ik maar te zeggen hey Peter....
V1600, Nekaf, Guzzi + een echtgenoot met nog meer groen geweld

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor Mar2 » wo 04 feb 2015 09:23

leek me deze ironisch bedoelde opmerking niet direct een ernstige zaak.
Eerst navragen dat je de feiten op een rij hebt is altijd nog beter dan zomaar in het wilde weg lopen blaten....
Eh... Met welk deel van het woord 'Ironisch' heb je precies moeite? Nogmaals. De aanduiding 'heeft wat aandacht nodig' is niet zelden een eufemistische term die bij verkoop van wat dan ook, inhoudt dat er nog heel veel werk aan is. Dat was de basis voor mijn opmerking. Niet meer en niet minder.

Het ware naar mijn idee overigens prettiger voor de sfeer als je termen als 'blaten' achterwege laat. Tenzij dat de manier is waarop men op dit forum gewoon is elkaars uitspraken te betitelen. Maar ik geloof niet dat dat zo is.
Volgens mij is het qua "staat" van de auto voor de onwetenden nu toch redelijk duidelijk geworden wat je te doen staat. En anders bij interesse, vragen staat vrij...
Daar gaat het niet om. Laten we vaststellen dat alleen iemand die de wagen echt kent er echt iets van kan zeggen. Dat betekent dat elke uitspraak erover giswerk is. Waar het mij om ging is dat slechts gezegd wordt: "Gezien het wapen/ dienstvakteken komt ie uit hun eigen club." En moet ik dan gaan vragen naar wat 'hun eigen club' is?
Wie bepaalt overigens dat de vraagprijs van andere wagens realistisch is en misschien niet veel te hoog ingezet... Als je de hoofdprijs vraagt blijf je er over het algemeen ook langer mee zitten, dat is hier niet de bedoeling. Het is een nalatenschap :sad:
Kijk. En pas nu komt er informatie die e.e.a. verklaart c.q. kan verklaren. En als je dat niet weet omdat je niet 'in with the incrowd' bent, dan maak je kennelijk voor die incrowd al snel een opmerking die dan aangegrepen kan worden om iemand fijntjes te laten weten dat-ie niet bij die incrowd hoort.

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 648
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor B. van der Veer » wo 04 feb 2015 10:18

het lijkt mij beter dit soort discussies niet te voeren op het forum maar ergens anders.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Gebruikersavatar
V-1600
Knipperlichtje
Berichten: 48
Lid geworden op: di 03 feb 2015 13:07
Locatie: Walsoorden
Contacteer:

Re: Zie je wat leuks, plaats het hier.

Berichtdoor V-1600 » wo 04 feb 2015 12:01

leek me deze ironisch bedoelde opmerking niet direct een ernstige zaak.
Eerst navragen dat je de feiten op een rij hebt is altijd nog beter dan zomaar in het wilde weg lopen blaten....
Eh... Met welk deel van het woord 'Ironisch' heb je precies moeite? Nogmaals. De aanduiding 'heeft wat aandacht nodig' is niet zelden een eufemistische term die bij verkoop van wat dan ook, inhoudt dat er nog heel veel werk aan is. Dat was de basis voor mijn opmerking. Niet meer en niet minder.

Het ware naar mijn idee overigens prettiger voor de sfeer als je termen als 'blaten' achterwege laat. Tenzij dat de manier is waarop men op dit forum gewoon is elkaars uitspraken te betitelen. Maar ik geloof niet dat dat zo is.
Volgens mij is het qua "staat" van de auto voor de onwetenden nu toch redelijk duidelijk geworden wat je te doen staat. En anders bij interesse, vragen staat vrij...
Daar gaat het niet om. Laten we vaststellen dat alleen iemand die de wagen echt kent er echt iets van kan zeggen. Dat betekent dat elke uitspraak erover giswerk is. Waar het mij om ging is dat slechts gezegd wordt: "Gezien het wapen/ dienstvakteken komt ie uit hun eigen club." En moet ik dan gaan vragen naar wat 'hun eigen club' is?
Wie bepaalt overigens dat de vraagprijs van andere wagens realistisch is en misschien niet veel te hoog ingezet... Als je de hoofdprijs vraagt blijf je er over het algemeen ook langer mee zitten, dat is hier niet de bedoeling. Het is een nalatenschap :sad:
Kijk. En pas nu komt er informatie die e.e.a. verklaart c.q. kan verklaren. En als je dat niet weet omdat je niet 'in with the incrowd' bent, dan maak je kennelijk voor die incrowd al snel een opmerking die dan aangegrepen kan worden om iemand fijntjes te laten weten dat-ie niet bij die incrowd hoort.
Ik heb geen probleem met "ironische" opmerkingen, integendeel... maar ik vond het nogal frappant je openingspost te lezen dat je niet zomaar ergens in een subject wou blaten en toen las ik je opmerking met :mrgreen: wat in mijn ogen toch redelijk 'blaten' is 8)
Nu geef je zelf ook al aan dat elke uitspraak van iemand die niet precies weet hoe of wat eigenlijk giswerk is....
Aangezien ik zeker weet dat jij het voertuig niet “echt” kent is de opmerking die je geplaatst hebt dus wel giswerk en zeker niet nodig en geeft in mijn optiek bovendien een wantrouwend beeld voor evt. geïnteresseerden.

Maar goed, het heeft geen nut om daar over door te blijven discussiëren ‘en plein public’ zoals ook B. van der Veer al aangeeft…
Laten we het daar maar op houden :wink:
V1600, Nekaf, Guzzi + een echtgenoot met nog meer groen geweld


Terug naar “Te koop”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast