Unimog 404
Moderator: ruben
Net de carburateur vast gedraaid, en hij liep bijna meteen alleen nog niet helemaal goed, en lekte nog benzine, dus heb maar een rivisiesetje besteld.
Dacht ook even handig te zijn om de hoofdtank, waar ik nog nooit op gereden heb, af te tappen. Met een paar keer schoppen tegen de ringsleutel ging die wel open, maar dr kwam een liter of 10 verse benzine uit gelukkig kon ik het meeste in een jarrycan opvangen (hoop dat deze schoon was) en heb het maar weer terug gegooid in de tank.
Owja, heb nu mijn bakolie ook binnen. Die moet je tog bijvullen door het peilgat???
Dacht ook even handig te zijn om de hoofdtank, waar ik nog nooit op gereden heb, af te tappen. Met een paar keer schoppen tegen de ringsleutel ging die wel open, maar dr kwam een liter of 10 verse benzine uit gelukkig kon ik het meeste in een jarrycan opvangen (hoop dat deze schoon was) en heb het maar weer terug gegooid in de tank.
Owja, heb nu mijn bakolie ook binnen. Die moet je tog bijvullen door het peilgat???
Vanmiddag nog wat gesleuteld en gereden.
Koud starte hij bijna meteen, en heeft een tijdje gelopen.
Toen starte hij niet meer... maar toen ik het radio ontstoorbuisje had kortgesloten starte hij wel weer.
Heb de carb opnieuw in elkaar gezet (1schroefje gebroken :/) en de olie van het achter diffrentieel ververst, liep toen ook beter.
Had trouwens wel 2x een backfire in de carburateur...
En bij het starte leek hij maar op 1 cylinder te lopen (, na even op 1 lopen, sloeg hij daarna af, of hij ging goed lopen.)
Koud starte hij bijna meteen, en heeft een tijdje gelopen.
Toen starte hij niet meer... maar toen ik het radio ontstoorbuisje had kortgesloten starte hij wel weer.
Heb de carb opnieuw in elkaar gezet (1schroefje gebroken :/) en de olie van het achter diffrentieel ververst, liep toen ook beter.
Had trouwens wel 2x een backfire in de carburateur...
En bij het starte leek hij maar op 1 cylinder te lopen (, na even op 1 lopen, sloeg hij daarna af, of hij ging goed lopen.)
- Marcel van Ee
- Hercules Held
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 22 mar 2010 13:07
- Locatie: Boskoop
De onstekking is niet zo moeilijk om af te stellen hoor..
Gewoon even warm laden draaien en dan draaien aan de ontsteking totdat je hoort dat hij beter gaat lopen. Dan controleren of hij nog goed op het gaspendaal reageert, anders weer een stukje terug.
Mocht het alleen maar slechter worden: de andere kant op draaien en het zelfde doen..
Om het heel percies goed te doen is lastig (met strobo maarja dat heeft niet idereen), maar wil je alles perfect hebben dan gaat het veel geld kosten.
Dit is ook een oplossing: http://www.vk-cars.com/default.asp?id=9 ... or%20UM161
Gewoon even warm laden draaien en dan draaien aan de ontsteking totdat je hoort dat hij beter gaat lopen. Dan controleren of hij nog goed op het gaspendaal reageert, anders weer een stukje terug.
Mocht het alleen maar slechter worden: de andere kant op draaien en het zelfde doen..
Om het heel percies goed te doen is lastig (met strobo maarja dat heeft niet idereen), maar wil je alles perfect hebben dan gaat het veel geld kosten.
Dit is ook een oplossing: http://www.vk-cars.com/default.asp?id=9 ... or%20UM161
- Marcel van Ee
- Hercules Held
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 22 mar 2010 13:07
- Locatie: Boskoop
Als het goed is kan je het hele huis van de onstekking draaien.. (een paar mm per keer max.)
Op deze afbeelding is dat het zilvere ding met rode vlak..
zie voor wat meer duidelijkheid:
http://www.4x4help.com/tech/unimog/ de M180 motor
Op deze afbeelding is dat het zilvere ding met rode vlak..
zie voor wat meer duidelijkheid:
http://www.4x4help.com/tech/unimog/ de M180 motor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten