Unimog 404

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » za 12 feb 2011 16:28

Net de carburateur vast gedraaid, en hij liep bijna meteen :D alleen nog niet helemaal goed, en lekte nog benzine, dus heb maar een rivisiesetje besteld.
Dacht ook even handig te zijn om de hoofdtank, waar ik nog nooit op gereden heb, af te tappen. Met een paar keer schoppen tegen de ringsleutel ging die wel open, maar dr kwam een liter of 10 verse benzine uit :? gelukkig kon ik het meeste in een jarrycan opvangen (hoop dat deze schoon was) en heb het maar weer terug gegooid in de tank.
Owja, heb nu mijn bakolie ook binnen. :) Die moet je tog bijvullen door het peilgat???

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2402
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » za 12 feb 2011 20:58

Normaal gezien vullen in het peilgat tot de olie er weer uitloopt. Wel de unimog ongeveer waterpas zetten, dus niet op een helling vullen :lol:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » zo 13 feb 2011 12:25

:lol: Ik weet dat er 6 liter in moet, dus met flessen van 1 liter is dat vrij precies te vullen. :P

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » zo 13 feb 2011 20:13

Toen ik vanmiddag naar een olievat zocht, kwam ik toevallig een LaRo 88 tegen, die van mn baas blijkt te zijn. Dat ding staat daar al zeker een jaar stil, maar zal binnenkort een aan haar vragen of ik daar ook aan mag sleutelen. 8)

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » ma 14 feb 2011 20:41

Vanmiddag nog wat gesleuteld en gereden.
Koud starte hij bijna meteen, en heeft een tijdje gelopen.
Toen starte hij niet meer... maar toen ik het radio ontstoorbuisje had kortgesloten starte hij wel weer.
Heb de carb opnieuw in elkaar gezet (1schroefje gebroken :/) en de olie van het achter diffrentieel ververst, liep toen ook beter.
Had trouwens wel 2x een backfire in de carburateur...
En bij het starte leek hij maar op 1 cylinder te lopen (, na even op 1 lopen, sloeg hij daarna af, of hij ging goed lopen.)

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 16 feb 2011 08:43


jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 16 feb 2011 09:52

haha wat een geluid t blijft een benz :wink: ze kunnen het tegen woordig nog niet de ategos klinken als koffiemolens :twisted:
maar deze ga je nog secuur afstellen?

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 16 feb 2011 09:57

Nou, laten doen...
Tenminste, ik hoop dat de man die mn uitlaat gaat lassen, ook even tijd heeft om hem af te stellen. Maar hoorde gisteren dat zn garage vol stond... Hopelijk kan ie er volgende week heen.

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 16 feb 2011 10:07

ok dan goed geregeld dan tis altijd ff afwachten als je iemand nodig hebt maar komt vast goed
suc 6 dan ken je lekker vrij rond karren :wink:

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 16 feb 2011 15:25

Dankje. :D

Het benzine lek is opgelost, we waren het ringetje tussen de benzine leiding en de carburateur vergeten. :oops:

Gebruikersavatar
Marcel van Ee
Hercules Held
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 13:07
Locatie: Boskoop

Berichtdoor Marcel van Ee » wo 16 feb 2011 16:01

De onstekking is niet zo moeilijk om af te stellen hoor..
Gewoon even warm laden draaien en dan draaien aan de ontsteking totdat je hoort dat hij beter gaat lopen. Dan controleren of hij nog goed op het gaspendaal reageert, anders weer een stukje terug.

Mocht het alleen maar slechter worden: de andere kant op draaien en het zelfde doen..

Om het heel percies goed te doen is lastig (met strobo maarja dat heeft niet idereen), maar wil je alles perfect hebben dan gaat het veel geld kosten.

Dit is ook een oplossing: http://www.vk-cars.com/default.asp?id=9 ... or%20UM161

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 16 feb 2011 16:14

Waar moet je precies aan draaien? :oops:

Gebruikersavatar
Marcel van Ee
Hercules Held
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 13:07
Locatie: Boskoop

Berichtdoor Marcel van Ee » wo 16 feb 2011 16:30

Als het goed is kan je het hele huis van de onstekking draaien.. (een paar mm per keer max.)

Op deze afbeelding is dat het zilvere ding met rode vlak..

Afbeelding

zie voor wat meer duidelijkheid:
Afbeelding
http://www.4x4help.com/tech/unimog/ de M180 motor

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2402
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » wo 16 feb 2011 20:05

Je zou toch zeggen dat de ontsteking er toch best wel een beetje naast staat :roll:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 16 feb 2011 22:40

Jah, ik zal het eens proberen morgen.


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten